طراحی و ساخت وبسایت

5 نوع تصویر شاخص در وردپرس که می‌توانید برای وبلاگ خود در نظر بگیرید

تصاویر شاخص می‌توانند پست وبلاگ شما را برجسته و مخاطبان را جذب کنند. تصویر شاخص در وردپرس موضوع پست شما را به خوانندگان می‌گوید و آنچه می‌توانند انتظار داشته باشند را تعیین می‌کند. هنگامی که خوانندگان در حال مرور وب سایت شما هستند، تصاویر شاخص جزو اولین چیزهایی هستند که چشمان آنها را به خود جلب می‌کنند.

با این حال، اگر تصویر شاخص جذاب نباشد، افراد کمتر به خواندن مقاله شما ادامه می‌دهند و اگر تصویر شاخص در وردپرس جذاب باشد یا توجه آنها را به خود جلب کند، به احتمال زیاد روی مقاله کلیک کرده و آن را مطالعه می‌کنند. به همین دلیل مهم است که تصویری را انتخاب کنید که از محتوای شما پشتیبانی کند. در این مقاله انواع مختلفی از تصاویر شاخص را که می‌توانید برای پست های وبلاگ خود ایجاد کنید، بررسی خواهیم کرد.

چه چیزی یک تصویر شاخص جذاب را ایجاد می‌کند؟

تصویر شاخص در وردپرس شما باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • مرتبط با موضوع مقاله شما
  • با کیفیت بالا و جلب توجه
  • نام تجاری برای کسب و کار شما
  • اندازه مناسب برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

همانطور که می‌بینید، انتخاب اولین تصویری که مناسب به نظر می‌رسد ساده نیست. در عوض، باید این عوامل را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که تصویر برجسته شما قانع کننده است.

پنج نوع تصویر شاخص در وردپرس برای استفاده در محتوای وبلاگ

عملاً هیچ پایانی برای خلاقیت شما با تصاویر شاخص وجود ندارد. با این حال، در اینجا مجموعه ای از پنج نوع تصویر شاخص که می‌توانید برای محتوای وبلاگ خود استفاده کنید را معرفی می‌کنیم. آنچه انتخاب می‌کنید با لحن، مخاطبان هدف و اهداف برند شما تعیین می‌شود. اما وقتی نوع خاصی از تصویر شاخص را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که در سراسر محتوای وبلاگ خود به آن پایبند هستید.

تصاویر شاخص استوک

عکس های استوک تصاویری حرفه ای و با کیفیت هستند که می‌توانید با پرداخت هزینه آن ها را خریداری کنید. اگر می‌خواهید عکس‌های خاصی بگیرید که دقیقاً با موضوع مقاله‌هایتان مطابقت دارند، آنها گزینه‌ای عالی هستند.

در حالی که می‌توانید تصاویر با کیفیت خوب را به صورت رایگان از منابع مختلف دریافت کنید، همیشه این احتمال وجود دارد که چیزی را پیدا نکنید که با پیام شما مطابقت داشته باشد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که در مورد موضوعات غیر معمول یا مفاهیم انتزاعی بنویسید.

پلتفرم‌های تصویر رایگان اغلب عکس‌های مرتبط یا با کیفیتی برای نمایش تم‌های غیر معمول ندارند. اما احتمالاً مطابقت دقیق محتوای عکس را از سایت‌های برتر مانند Shutterstock، Envato Elements و سایرین دریافت خواهید کرد.

تصویر شاخص اسکرین شات

گاهی اوقات، استفاده از تصاویر اسکرین شات گرفته شده مستقیم از وب سایت شما مناسب است. یا می‌توانید اسکرین‌شات‌هایی از یک محصول یا خدمات در حال کار را به نمایش بگذارید.

به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک مقاله به سبک آموزشی هستید، ممکن است منطقی باشد که اسکرین شات هایی را اضافه کنید تا به خوانندگان نشان دهید که پست شما در مورد دستیابی به یک نتیجه خاص است.

اگر محصول، خدمات یا نرم‌افزاری را بررسی می‌کنید، اسکرین‌شات‌ها نیز می‌توانند به خوانندگان شما کمک کنند تا ایده‌ای را در مورد آنچه می‌توانند از پست شما انتظار داشته باشند، ارائه دهند.

تصویر شاخص سفارشی

ایجاد یک تصویر سفارشی گزینه دیگری برای عکس های شاخص است. این کار را می‌توان با گرفتن عکس های خود، استفاده از ابزارهای آنلاین رایگان مانند Canva یا استخدام یک طراح حرفه ای انجام داد. تصاویر سفارشی عالی هستند زیرا می‌توانند به طور خاص برای مطابقت با موضوع مقاله شما طراحی شوند.

آنها همچنین می‌توانند احساس یا پیام خاصی را منتقل کنند که ممکن است برقراری ارتباط با کلمات یا تصاویر عادی دشوار باشد.

تصویر شاخص سفارشی
تصویر شاخص سفارشی

اگر تصمیم به ایجاد یک تصویر سفارشی دارید، مطمئن شوید که با کیفیت بالا و مرتبط با موضوع مقاله شما است. می‌توانید متنی را در تصویر اضافه کنید که عنوان پست یا جزئیات جالبی را بیان می‌کند.

وکتور گرافیک

بسیاری از کسب و کارها تصمیم می‌گیرند از عکس های واقعی اجتناب کنند و به جای آن از وکتور گرافیک استفاده کنند. گرافیک برداری یا vector graphic یک تصویر دیجیتالی است که بر اساس معادلات ریاضی به جای پیکسل ها ساخته شده است.

این بدان معنی است که آنها را می‌توان به هر اندازه ای بدون از دست دادن کیفیت تغییر داد. در نتیجه، اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر لحن و زیبایی شناسی تصاویر شاخص خود داشته باشید، آنها گزینه خوبی هستند.

وکتور گرافیک
وکتور گرافیک

شما می‌توانید مفاهیم انتزاعی یا جزئیات عملی را با استفاده از اشکال جذاب و عناصر ایجاد شده به صورت دیجیتالی نمایش دهید. همچنین اگر نگران مشکلات احتمالی کپی رایت با استفاده از عکس های واقعی هستید، گرافیک برداری می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

تصویر شاخص در وردپرس که شامل تصویر یک فرد است

افزودن تصویر یک شخص واقعی، مانند نویسنده پست یا مدیر عامل شرکت، می‌تواند رویکرد دیگری برای انتخاب تصویر شاخص در وردپرس باشد. این راهی است که به مخاطبان خود نشان دهید که یک شخص واقعی پشت کسب و کار وجود دارد.

تصاویر شاخص
تصاویر شاخص که شامل تصویر یک شخص است

این نوع تصویر شاخص در وردپرس همچنین می‌تواند به ایجاد اعتماد در بازار هدف شما کمک کند.

سخن پایانی

تصویر شاخص در وردپرس بخش مهمی از محتوای وبلاگ شما است. تصاویر شاخص به شما کمک می‌کنند در رسانه های اجتماعی متمایز شوید، توجه را به پست های وبلاگ خود جلب کنید و نرخ کلیک خود را بهبود بخشید.

هنگام انتخاب تصاویر شاخص برای محتوای وبلاگ خود، حتماً نوع تصویر، اندازه، کنتراست و طراحی کلی را در نظر بگیرید. شما همچنین می‌توانید از Canva برای ایجاد تصاویر شاخص زیبا بدون تجربه طراحی استفاده کنید. با پیروی از این نکات می‌توانید تصاویر شاخص با کیفیت بالا ایجاد کنید تا خوانندگان بیشتری را جذب کنید.

2/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

85 − = 83

دکمه بازگشت به بالا
بستن