سئو

آموزش سئو: افزایش تعداد کلیک های سایت با رتبه بندی فعلی          

در بهینه سازی موتور جستجو و یا سئوی سایت، اکثر مردم (و حتی بسیاری از متخصصان سئو) تمایل دارند به تنها یک موضوع به عنوان استراتژی خود فکر کنند: افزایش رتبه بندی ارگانیک سایت شما. وقتی گوگل شروع به کار کرد، ممکن بود این کار تنها روش افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک شما بوده باشد. در آن زمان تنها چیزی که می‌توانستید در SERP های گوگل ببینید، 10 لینک صفحه اول بود و این واقعیت که هر چه یک سایت بالاتر بیاید، بیشتر کلیک می‌شود. این روزها، SERP های گوگل کاملاً متفاوت و بصری و تعاملی هستند. اکنون می‌توان بدون سرمایه گذاری برای قرار گرفتن در جایگاه بالاتر گوگل تعداد کلیک های سایت خود را افزایش دهید. چگونه؟ در این مقاله به افزایش تعداد کلیک های سایت بدون نیاز به بالا بردن رتبه سایت شما می‌پردازیم.

SERP یا صفحات نتایج موتور جستجو (Search Engine resualt page) نتایج گوگل برای کوئری سرچ های کاربران است.
ترندهای سئو که می‌توانند به رتبه بندی محتوای شما در موتورهای جستجو کمک کنند

استفاده از ریچ اسنیپت گوگل برای افزایش تعداد کلیک های سایت

ریچ اسنیپت اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد. ریچ اسنیپت ها نتایج جستجویی هستند که با داده های اضافی غنی شده‌اند و بیشتر توسط مالک سایت کنترل می‌شوند. به عبارت دیگر، گوگل یک قطعه جستجو را با داده هایی که صاحب سایت انتخاب می‌کند غنی می‌کند.

ریچ اسنیپت اطلاعات و داده های نشانه گذاری شدۀ وب سایت شما است.  زمانی که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود، کاربران می‌توانند عنوان صفحۀ سایت، آدرس سایت و متا دسکریپشنی که برای آن صفحه در نظر گرفته‌اید را مشاهده کنند.

برای ارائه این داده های اضافی، صاحبان سایت باید از داده های ساختار یافته، ترجیحاً اسکیما (Schema) استفاده کنند. گوگل لیستی متمایز از انواع طرحواره ای را که پشتیبانی می‌کند را ارائه می‌دهد.

انواع طرحواره یا اسکیما گوگل

متدوال‌ترین انواع طرحواره‌ها (یعنی آن‌هایی که برای اکثر انواع وب‌سایت‌ها در هر جایگاهی کار می‌کنند) عبارتند از:

  • طرح محصول که شامل قیمت و در دسترس بودن محصول شما در قطعه جستجو می‌شود. اگر نظرات محصول را از مشتریان جمع‌آوری می‌کنید، این اسکیما ممکن است شامل رتبه‌بندی‌های متوسط ​​نیز باشد. تعداد زیادی افزونه عالی وجود دارد که می‌توانند مجموعه رتبه‌بندی محصولات را خودکار کرده و آنها را با Schema علامت‌گذاری کنند تا اطلاعات مهمی از محصول را در جستجو نمایش دهند.
  • طرح سؤالات متداول تقریباً برای هر صفحه ای که شامل یک بخش پرسش و پاسخ سریع است که به دو یا چند سوال مرتبط پاسخ می‌دهد، کار می‌کند. قطعه با ارزش سؤالات متداول شامل سؤالات و پاسخ‌ها خواهد بود.
  • طرحواره HowTo برای هر نوع محتوای با موضوع چگونه کار می‌‌کند. قطعه های غنی شده HowTo شامل مراحل، زمان مورد نیاز و تصاویر خواهد بود.

نکته جالب در مورد هر قطعه غنی شده موجود این است که کلیک کردن بر روی هر قسمت از آن شما را به سایت می‌‌برد و منجر به افزایش تعداد کلیک های سایت می‌شود.

استفاده از برچسب های عنوان و تیتر H1

عنوان یک قطعه یا H1 قابل مشاهده ترین قسمت در نتایج جستجو است که نظر را جلب می‌کند و اغلب تعیین می‌کند که آیا روی آن لینک کلیک می‌شود یا خیر. بنابراین سئوکار ها همیشه توجه زیادی به ساخت یک عنوان عالی داشته‌اند که توجه و کلیک را به خود جلب کند.

استفاده از برچسب های عنوان و تیتر H1
استفاده از برچسب های عنوان و تیتر H1

قبلا کار ساده تر بود زیرا گوگل عنوان صفحه شما را می‎گرفت و از آن به عنوان عنوان قطعه جستجو برای نمایش در نتایج سرچ استفاده می‌کرد. مسئله این است که گوگل می‌خواهد کاربرش همان متنی را که در قطعه جستجو روی آن کلیک می‌کند را در صفحه هدف ببیند. بنابراین اطمینان از اینکه عنوان H1 بسیار برجسته شما دارای همان محتوایی است که عنوان صفحه شما دارد، اغلب گوگل را متقاعد می‌کند که از آن تایتل در جستجو استفاده کند.

نمایش تاریخ انتشار محتوا در سایت

تاریخ ایجاد (یا به‌روزرسانی) محتوا اغلب در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. بدیهی است که ممکن است این موضوع بر روی کلیک و افزایش تعداد کلیک های سایت تأثیر بگذارد: افراد به طور طبیعی روی یک نتیجه تازه‌تر کلیک می‌کنند.

استفاده از برچسب های عنوان و تیتر H1
استفاده از برچسب های عنوان و تیتر H1

بنابراین به روز نگه داشتن محتوا همیشه ایده خوبی است.

استفاده از تصاویر برای افزایش تعداد کلیک های سایت

نتایج جستجوی موبایل بسیار بصری هستند. گوگل تصاویر را از صفحات با رتبه بالا بیرون می‌کشد و آنها را در اطراف و درون قطعات جستجو نمایش می‌دهد تا راحت تر روی آنها کلیک کنید. تا زمانی که تصاویری در صفحه خود نداشته باشید، گوگل تصاویری برای نمایش نخواهد داشت، بنابراین قطعه شما در انبوه نتایج دیگر و اغلب بصری تر گم می‌شود.

هیچ توصیه خاصی از طرف گوگل در مورد نحوه نشانه گذاری آن تصاویر برای جذب آنها به SERP های گوگل وجود ندارد، بنابراین شیوه های اساسی سئوی تصویر کار می‌کنند. ابزار حسابرسی رتبه‌بندی SE شما را به‌صورت مرحله‌به‌گام از طریق فرآیند بهینه‌سازی روی صفحه راهنمایی می‌کند و این شامل بهینه‌سازی تصویر نیز می‌شود.

نکته جالب در مورد این ابزار این است که شما نیازی به تجزیه و تحلیل صفحه به صفحه ندارید. این ابزار در سایت شما می‌خزد و صفحاتی که در آنها بهینه سازی تصویر اضافی انجام می‌شود را به شما اطلاع می‌دهد.

سخن پایانی

بسیاری از روش‌های عمومی سئو نیز وجود دارند که در اینجا نقش مهمی دارند. به صورت کلی برای اینکه بر روی محتوای شما کلیک شود و منجر به افزایش تعداد کلیک های سایت شود، باید وب سایت شما در صفحه یک گوگل رتبه بندی شده باشد و این خود یک مبارزه است. بنابراین قوانین کلی سئو را در اینجا فراموش نکنید، از جمله بهینه سازی زمان بارگذاری، ساختار سایت و موارد دیگر.

هنگام انتخاب یا به‌روزرسانی CMS، قابلیت‌های SEO آن را بررسی کنید و تمام تنظیماتی که ارائه می‌دهند، مانند کش کردن، ساختار URL، تگ عنوان و تنظیمات عنوان و غیره را سفارشی سازی کنید.

برای افزایش تعداد کلیک های سایت از طریق بهینه سازی کلیک تنها چیزی که نیاز دارید این است که بنشینید و چیزهایی را که از قبل دارید اصلاح کنید؛ این کار صرفه جویی در پول بوده و فوق العاده موثر است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

86 − = 81

دکمه بازگشت به بالا
بستن