سئو

ترندهای سئو که می‌توانند به رتبه بندی محتوای شما در موتورهای جستجو کمک کنند

بهترین روش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) یا SEO همیشه در حال تغییر هستند و بازاریابان را ملزم می‌کند تا استراتژی خود را با هر به‌روزرسانی جدیدی که Google برای الگوریتم‌های خود ایجاد می‌کند، تغییر دهند. سازگاری با بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند در وهله اول برای یک فرد سخت به نظر برسند. گزارش «State of Search 2022» از Semrush راهکارهایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند استراتژی محتوای شما را فوراً مشخص کند تا با ترندهای سئو سازگار باشید.

برای همگام شدن با ترندهای سئو این موضوعات را به یاد داشته باشید

به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل Semrush از افزایش ترافیک جستجو، این مطالعه 100000 سایت برتر را بر اساس صنعت تقسیم کرد و ترافیک جستجو را بر اساس دسته بندی محاسبه کرد. این گزارش نشان داد که از سال 2020 تا 2021، کل ترافیک جستجو 4 درصد رشد داشته است. با تفکیک صنعت، مسافرت و اوقات فراغت بیشترین افزایش را در جستجو (20%)، پس از آن غذا و رستوران (12%)، خدمات مالی (11%) و تدارکات (9%) داشتند. تنها دسته های جستجویی که روند منفی را مشاهده کردند، آموزش آنلاین (-8%) و آموزش (-5%) بودند.

ترافیک جستجوی گوگل
ترافیک جستجوی گوگل

شایان ذکر است که افزایش ترافیک جستجو برای این دسته‌ها با سال 2021 مطابقت دارد.

گرچه گرایش‌ها در ترندهای سئو می‌توانند بینشی در مورد موضوعاتی ارائه دهند که ممکن است ارزش وارد کردن به استراتژی محتوای شما را داشته باشند، مهم است که این دسته‌بندی‌ها را به‌طور کل‌نگر بپذیرید؛ هر تلاش موقتی برای تولید محتوا در اطراف این دسته‌ها نباید نسبت به عملکرد اصلی آنچه محتوای شما تلاش می‌کند بی‌معنا باشد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بندی را بر اساس کل معماری سایت یک دامنه ارزیابی می‌کنند، به این معنی که بهترین راه برای تعامل با موضوعات پرطرفدار این است که آنها را با کل اکوسیستم خود با استفاده از ابزاری برای تعیین کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه بندی کنید، ادغام کنید.

چه تعداد از کلمات کلیدی و چه مدت موثر هستند؟

همانطور که Semrush و سایر ابزارهای SEO محبوب تر شدند، بسیاری از بازاریابان به روشی معروف به «keyword stuffing» پرداختند و محتوای خود را با تعداد کلمات کلیدی که می‌توانستند پیدا کنند کامل می‌کردند. چندین سال پیش، موتورهای جستجو خزنده کلمات کلیدی خود را بهینه سازی کردند تا این فرصت طلبان را شناسایی کنند و محتوای آنها را از شناور به صفحه 1 نتایج جستجو حفظ کنند.

مطالعه Semrush به پایگاه داده شرکت از 160 میلیون کلمه کلیدی و رتبه بندی برای وب سایت های مستقر در ایالات متحده اشاره کرد تا مشخص کند چه تعداد از کلمات کلیدی بهترین عملکرد را در جستجو دارند. این گزارش نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق (83٪) از پرس و جوهای منحصر به فرد شامل پنج کلمه یا کمتر است و پرس و جوهای 3-5 کلمه ای شامل 67.1٪ و 1-2-کلمه 15.9٪ است.

 کلمات کلیدی
چه تعداد از کلمات کلیدی و چه مدت موثر هستند؟

این مطالعه همچنین نشان داد که بیش از 94 درصد از کل جستجوها شامل یک تا پنج کلمه است که نشان دهنده محبوبیت کلمات کلیدی کوتاه است. Semrush اشاره می‌کند که کلمات کلیدی کوتاه‌مدت همیشه بهترین عبارات برای گنجاندن نیستند، با این حال کلمات کلیدی طولانی‌تر بیش از پنج کلمه اغلب بیشتر به موضوع خاصی که مخاطبان شما جستجو می‌کنند هدف قرار می‌دهند. به همین دلیل، کلمات کلیدی طولانی تر می‌توانند باعث ایجاد تبدیل یا اقداماتی که جستجوگران در سایت شما انجام می‌دهند مانند ثبت نام برای مشاوره، خرید یک محصول و غیره بیشتر باشد.

کلمات کلیدی شما باید به یک سوال پاسخ دهند

Semrush همچنین اشاره می‌کند که 60٪ از عبارات جستجوی منحصر به فرد به دنبال پاسخی برای یک سوال یا پرس و جو خاص هستند، چیزی که SEO wonks آن را «informational intent» می‌نامند.

کلمات کلیدی
کلمات کلیدی شما باید به یک سوال پاسخ دهند

پرس و جوهای تجاری و معاملاتی بدون جزئیات اضافی که ممکن است در پرس و جوهای اطلاعاتی بیابید به عوامل دیگری متکی هستند. برای مثال، والدین ممکن است «شلوار برای بچه‌ها» را جستجو کنند، اما کمتر احتمال دارد که «شلوار آبی برای قد متوسط ​​10 ساله» را جستجو کنند.

در مقابل، اکثر صفحات اطلاعاتی فیلترهایی را که ممکن است در صفحات دسته بندی محصولات یک فروشگاه پوشاک پیدا کنید، ندارند، بنابراین کاربر باید با پرس و جوهای اغلب طولانی تر و کلمات کلیدی منحصر به فرد تر، بسیار دقیق تر باشد. وقتی مقوله‌های هدف را در زمینه سهم بازار قرار دهید، تعداد زیاد کلمات کلیدی اطلاعاتی واضح‌تر می‌شود.

سخن پایانی

برای سازگاری بیشتر با ترندهای سئو به این فکر کنید که چگونه محتوای شما می‌تواند شامل عباراتی از یک تا پنج کلمه باشد، هر چه کوتاه‌تر، بهتر است؛ هر کاری می‌توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که عبارت جستجو به سؤال یا نیاز خاصی اشاره می‌کند که محتوای شما راه‌حلی برای آن ارائه می‌دهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 46 = 55

دکمه بازگشت به بالا
بستن