گوگل

Google planner چیست؟

ابزار google planner به عنوان یکی از بهترین و اصلی ترین ابزارهای گوگل برای تشخیص و پیدا کردن کلمه های کلیدی می باشد که از آن برای تبلیغات در گوگل و بهینه سازی و سئو سایت استفاده می شود. این ابزار به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی و بسیار مفید جهت نمایش میزان رقابت موجود در روی کلمه های کلیدی می باشد و همچنین موجب نمایش کلمات کلیدی پر رقابت می گردد.

google planner چیست؟

کسب و کارها و مشاغل اینترنتی در ابتدا برای شروع سئو سایت خود و بهینه سازی آن بعد از طراحی وب سایت به یک استراتژی محتوا به صورت قوی و اصولی نیازمند هستند. مهم ترین و اولین قدم جهت پیاده سازی این نوع استراتژی جست و جوی کلمات کلیدی سایت می باشد. از آن جایی که کلمات کلیدی جست و جو شده به عنوان پایه و اساس عملکرد سئو است, برخی فاکتورها در مراحل بعدی مانند تولید محتوای با کیفیت و بهینه سازی صفحات و قصد و هدف کاربر از اهمیت برخوردار است. کلمه های کلیدی منتخب برای محتواهای سایت خود از اهمیت بالایی برای موفقیت سایت در سئو برخوردار است.

برای همین علت انتخاب کلمه کلیدی درست و مناسب کار چندان راحتی نمی باشد. برای این که از مفید و مناسب بودن کلمه کلیدی اطمینان داشته باشید باید اطلاعات زیادی در این زمینه داشته باشید.

 امروزه گوگل برخی ابزارهایی را جهت این کار ارائه داده است که google planner یکی از این موارد می باشد.  google planner به عنوان محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار برای  پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای سایت می باشد که به صورت رایگان می باشد که برای استفاده از این ابزار باید یک حساب google AdWords داشته باشید چون به صورت مستقیم با گوگل ادوردز ادغام شده است. از ویژگی های بارز google planner در این است که اطلاعات دقیق آن در بزرگترین موتور جست و جو موجود بوده که این اطلاعات از نتیجه های جستجوی کلمات کلیدی پرکاربرد در گوکل تهیه شده است.

از محدودیت های این ابزار می توان به عدم نمایش میزان جست و جوی کلمه کلیدی مورد نظر در سایر موتورهای جست و جو می باشد.

کاربرد google planner در چیست؟

 google planner با تحلیل کلمات کلیدی متفاوت برای تولید کنندگان محتوا کمک کرده تا کلمه کلیدی مناسب را با توجه به محتوای خود مناسب بوده را پیشنهاد دهد. با استفاده از این ابزار اطلاعات کافی را در مورد ترند بودن کلمه ی کلیدی اطلاعات کافی را بدست بیاورند. مزایای google planner به صورت زیر است:

  • امکان ارائه ایده ها و پیشنهاد هایی جالب برای کلمه های کلیدی مرتبط با خدمات و محصولات وب سایت
  • کلمه های کلیدی سایر سایت های رقبا را آنالیز می کند.
  • در یک بازه زمانی براساس میزان حجم جست و جو بررسی کلمات کلیدی را بر آن اساس و معیارهای دیگر ممکن می سازد
  • این قابلیت را دارد که بر اساس مخاطبین هدف برای زبان و تاریخ و موقعیت مکانی اعمال تغییرات نماید.
  • می تواند با استفاده از این ابزار برخی فیلتر ها را بر اساس میانگین جست و جوی ماهانه و یا بر روی کلمه های کلیدی و میزان درآمد تعیین کرد.
  • در صورت استفاده از این ابزار گوگل کلمه های کلیدی انتخاب شده را می توان دسته بندی کرده و در یک قالب اکسل تنظیم کرد.
بعد از باز کردن حساب کاربری و ورود داخل آن، این ابزار google planner دو گزینه در مقابل شما قرار می دهد:

کلمه های کلیدی جدید را شناسایی می کند: این گزینه با دادن ایده هایی جهت انتخاب کلمات کلیدی شما را راهنمایی می کند و با این کار می توانید موجب جذب کاربران زیادی که علاقه به محصولات و محتواهای سایت شما و خدمات شما هستن را جذب نمایید

و  برای کلمات حجم جست و جو را ارائه می دهد: می توانید با استفاده از این گزینه تاریخچه ی جست و جوی کلمات کلیدی منتخب خود را در موتورهای جستجو ببینید. همچنین با استفاده از این گزینه می توانید حجم جست و جو و پیش بینی عملکردی که در آینده مورد انتظارتان است را مشاهده نمایید. هر دوی این گزینه ها شما را در انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای محتوای سایت شما هدایت کرده ولی دارای نتیجه های متفاوتی است از آن چیزی که ارائه می دهند.

برای مشاهده دیگر مقالات مرتبط با گوگل کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + = 24

دکمه بازگشت به بالا
بستن