اخبار

جستجوی Google ممکن است برای اولین بار در برخی از ویژگی ها تغییر کند

جستجوی Google ممکن است به عنوان یک ابزار رایگان برای همه برای یافتن هر چیزی در اینترنت شناخته شود، اما ممکن است تغییر کند. بر اساس گزارش‌ها، این غول فناوری در حال فکر کردن به کسب درآمد از برخی از قابلیت‌های جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است و در حال بررسی گزینه‌هایی برای معرفی ویژگی‌های هوشمندتر و «پرمیوم» است. این تغییر بالقوه می تواند اولین باری باشد که شرکت بخشی از محصول اصلی خود را در پشت دیوار پرداخت قرار می دهد.

افزایش قابل توجه محبوبیت ChatGPT OpenAI در سال 2022 باعث شده است که تکیه‌گاه‌های فناوری در تلاش برای استفاده از آن باشند. برای گوگل، قدرت مکالمه ربات چت، مدل پیوندها و تبلیغات سنتی آن را مختل کرده است و طبیعتاً منجر به تغییرات در جستجوی Google در مراحل بعدی شده است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز که این خبر را منتشر کرد، گوگل تیم های جستجوی خود را واداشته است تا منابع بیشتری را برای توسعه تجربه بالقوه هوش مصنوعی مولد هدایت کند. بازخورد برای این تغییرات جستجوی Google مثبت بوده است. با این حال، رهبری شرکت عمدتاً به دلیل هزینه‌های زیاد تصمیمی در مورد اینکه آیا آنها را ادامه دهد یا نه نگرفته است.

یکی از کارمندان سابق گوگل که روی ابزارهای جستجو کار می‌کرد، می‌گوید گنجاندن هوش مصنوعی مولد در عملکرد جستجو بسیار گران است. در همین حال، تجربه جستجوی سنتی با پشتیبانی از تبلیغات رایگان باقی خواهد ماند.

الگوریتم جستجوی گوگل به شدت به یادگیری ماشینی متکی است و دائما در حال تکامل برای درک مقاصد کاربر و ارائه مرتبط ترین نتایج است. با آن، برخی از ویژگی‌ها، مانند کاوش موضوعی پیشرفته یا فیلترهای جستجوی سفارشی که توسط هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، ممکن است به قابلیت‌های پردازشی فشرده‌تری نیاز داشته باشند. افزودن یک ردیف اشتراک یا یک سیستم اعتباری، نگرانی‌هایی را در مورد دسترسی ایجاد می‌کند و برخی از کاربران احتمالاً از استفاده از قوی‌ترین ابزارها محروم هستند.

در پاسخ، سخنگوی گوگل تاکید کرد که این شرکت به طور مداوم در حال توسعه محصولات خود برای پاسخگویی به نیازهای در حال رشد کاربران است و به کار بر روی ویژگی ها و خدمات ممتاز برای گسترش پیشنهادات اشتراک خود ادامه خواهد داد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 29 = 30

دکمه بازگشت به بالا
بستن