اخبار

گوگل تایید می کند: محتوای با کیفیت بالا بیشتر خزیده می شود

تیم روابط جستجوی گوگل اظهار داشت که محتوای با کیفیت بالا و کاربر محور، کلید افزایش تقاضای خزیدن و از بین بردن افسانه‌های بودجه خزیدن است.

  • هیچ بودجه خزیدن ثابتی وجود ندارد که وب سایت ها باید به آن پایبند باشند.
  • گوگل خزیدن را بر اساس کیفیت محتوا در اولویت قرار می دهد
  • تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت بالا و کاربر محور بهترین راه برای افزایش خزیدن است.

متخصصان سئو مدت‌هاست که درباره مفهوم «بودجه خزیدن» بحث کرده‌اند، که به تعداد محدود صفحاتی که موتورهای جستجو می‌توانند روزانه بخزند اشاره دارد. فرض بر این است که سایت ها باید در این بودجه اختصاص داده شده باقی بمانند تا صفحات ایندکس شوند.

با این حال، در پادکست اخیر، تیم روابط جستجوی گوگل، تصورات نادرست در مورد بودجه خزیدن را رد می کند و توضیح می دهد که چگونه گوگل خزیدن را در اولویت قرار می دهد.

چگونه Googlebot خزیدن را در اولویت قرار می دهد

دیو اسمارت، مشاور سئو و کارشناس محصولات گوگل، سردرگمی پیرامون بودجه خزیدن را تصدیق می کند:

من فکر می‌کنم افسانه‌های زیادی در مورد خزیدن وجود دارد، چیزهایی مانند بودجه خزیدن و عباراتی که می شنوید که ممکن است برای مردم کاملاً گیج کننده باشد.

گری ایلیس با توضیح نقش تقاضای جستجو، چگونگی تصمیم گیری گوگل برای خزیدن را توضیح داد. گری توضیح نمی دهد که عبارت «تقاضای جستجو» به چه معناست. اما متن کل بیانیه او از دیدگاه گوگل است. بنابراین از دیدگاه گوگل “تقاضای جستجو” احتمالاً به معنای تقاضای جستجو است.

گری فکر خود را در مورد آن موضوع با این جمله به پایان می رساند:

بنابراین اگر می‌خواهید میزان خزیدن محتوای خود را افزایش دهید، باید به نحوی ربات جستجو را متقاعد کنید که مطالب شما ارزش واکشی دارد، که اساساً همان چیزی است که برنامه‌ریز به آن گوش می‌دهد.

گری منظورش از «جستجو را متقاعد کنید که مطالب شما ارزش واکشی دارد» را توضیح نمی‌دهد، اما یک تفسیر می‌تواند اطمینان از مرتبط بودن آن با گرایش‌های کاربر باشد، که به معنای به‌روز ماندن است.

بنابراین، وب‌سایت‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند تا از خزیدن و فهرست‌بندی مؤثر صفحات خود اطمینان حاصل کنند؟ پاسخ در تمرکز بر کیفیت سایت و محتوای با کیفیت نهفته است.

با بهبود مداوم کیفیت صفحه و مفید بودن محتوای خود برای جستجوگران، می توانید بر هر محدودیت فرضی در خزیدن غلبه کنید. نکته کلیدی این است که عملکرد سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید، زمینه های بهبود را شناسایی کنید و بر ارائه بهترین تجربه ممکن به مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.

بینش‌های اخیر گوگل روشن می‌کند که «بودجه خزیدن» ثابت تا حد زیادی یک افسانه است. درعوض، تصمیمات خزنده موتور جستجو پویا هستند و بر اساس کیفیت محتوا و تقاضای جستجو هدایت می شوند. با اولویت دادن به کیفیت، ارتباط و تجربه کاربر، صاحبان سایت می توانند اطمینان حاصل کنند که صفحات ارزشمند آنها توسط Google کشف، خزیده و ایندکس می شود.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن