بازاریابی

برای اینکه یک اینفلوئنسر باشید به چند فالوور در اینستاگرام نیاز دارید؟

احتمالاً متوجه شده اید که برخی از افراد در رسانه های اجتماعی از حساب های کاربری خود برای تبلیغ محصولات و خدمات خاصی استفاده می‌کنند. آنها تمایل دارند مخاطبانی داشته باشند که عمدتاً از افرادی تشکیل شده است که با معیارهای خاصی مطابقت دارند و به محصولات خاص علاقه دارند؛ به این افراد اینفلوئنسر می‌گویند. فکر می‌کنید برای اینکه یک اینفلوئنسر باشید به چند فالوور در اینستاگرام نیاز دارید؟

چند  فالوور در اینستاگرام برای اینفلوئنسر شدن لازم است؟

هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد. اعداد و ارقام بسته به این که در چه زمینه‌ای هستید، میزان متعهد بودن فالوورهای شما و آنچه انتظار دارید به دست آورید، می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. زمانی که یک برند تصمیم بگیرد که شما یک اینفلوئنسر هستید، می‌توانید بگویید که یک اینفلوئنسر اینستاگرام هستید، اما با این حال، برندهای مختلف احتمالاً انتظارات متفاوتی از آن‌ها دارند تا دیگران را به عنوان اینفلوئنسر معرفی کنند. چهار دسته اصلی اینفلوئنسرها وجود دارد  برای هرکدام تعدادی  فالوور در اینستاگرام وجود دارد.

تعداد  فالوور در اینستاگرام یک نانو اینفلوئنسر

نانو اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی ستاره‌ها یا تأثیرگذاران مشهور نیستند، بلکه افراد عادی هستند. افرادی که بعید است در مورد آنها چیزی شنیده باشید مگر اینکه به محصولات خاصی علاقه مند باشید. مخاطبان آنها معمولاً دوستان و خانواده و سایر افرادی هستند که به صورت آنلاین با آنها برخورد کرده اند.

نانو اینفلوئنسرها تنها حدود 1000 یا بیشتر دنبال کننده دارند، اگرچه این تعداد ممکن است در برخی موارد به حدود 5000 نفر برسد. با وجود این اعداد نسبتاً کم، آنها هنوز هم می توانند یک تأثیرگذار اینستاگرام موثر باشند. این به این دلیل است که آنها تمایل دارند با مخاطبان خود تعامل نزدیک تری داشته باشند. یک کسب‌ و کار می‌تواند با بسیاری از اینفلوئنسرهای نانو همکاری کند و به جبران تعداد نسبتاً کم فالوورهای اینفلوئنسر کمک کند.

میکرو اینفلوئنسر

میکرو اینفلوئنسرها هنوز هم افراد عادی هستند، اما اینفلوئنسر مارکتینگ خود را به سطح بالاتری رسانده اند. میکرو اینفلوئنسرها تلاش بیشتری برای ایجاد محتوای با کیفیت خوب انجام می دهند و این به این معنی است که آنها فالوورهای زیادی را جذب خواهند کرد.

در واقع، میکرو اینفلوئنسرها احتمالاً تا حدود 100000 دنبال کننده دارند، اگرچه این تعداد اغلب کمتر است. ریز اینفلوئنسرها تمایل دارند بر روی یک جایگاه خاص تمرکز کنند و اغلب در آن جایگاه به عنوان مقامات در نظر گرفته می شوند.

آنها همچنین تمایل دارند سطوح نسبتاً بالایی از تعامل با پیروان خود داشته باشند. باز هم، میزان تولید میکرو اینفلوئنسرها نیز می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد و پلتفرم های مختلف با ارزش تر از سایرین تلقی می‌شوند.

ماکرو اینفلوئنسر

اینفلوئنسرهای کلان افرادی هستند که عموم مردم بیشتر با آنها آشنا هستند و در بسیاری از موارد به لطف اینترنت به شهرت رسیده اند. آنها تمایل دارند بیش از 100000 دنبال کننده داشته باشند، اما این رقم می‌تواند بسیار بیشتر باشد. اینفلوئنسرهای کلان نیازی به جستجوی شرکت هایی ندارند که از آنها به عنوان اینفلوئنسر اینستاگرام استفاده کنند.

در عوض، اینفلوئنسرهای کلان تمایل دارند توسط برندهای بزرگی که به دنبال افزایش آگاهی از برند خود هستند، به آنها نزدیک شوند. حجم زیاد فالوورها به این معنی است که اینفلوئنسرهای کلان به اندازه نانو و میکرو اینفلوئنسرها با فالوورهای فردی تعامل ندارند. این به معنای تأثیر کمتر بر هر فالوور است، اما داشتن چنین مخاطب گسترده ای به این معنی است که آنها می‌توانند در کل بسیار تأثیرگذار باشند.

مگا اینفلوئنسر

مگا اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی معمولاً نام های جهانی و شناخته شده هستند. اینها شامل مشهورترین بازیگران، موفق ترین هنرمندان موسیقی و شناخته شده ترین ورزشکاران است. مگا اینفلوئنسرها اغلب اطلاعات کمی از محصولی که تایید می‌کنند دارند، و بسیاری از دنبال‌کنندگان آن‌ها تمایل دارند به یک محصول خاص تعلق نداشته باشند.

با این حال، مگا اینفلوئنسرها به قدری طرفداران زیادی خواهند داشت که هر محصولی که آنها را تایید می‌کنند، مخاطبان زیادی را جذب می کند و در نتیجه باعث افزایش قابل توجهی در دید و فروش محصول می‌شود. مگا اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی در حال حاضر احتمالاً نسبتاً ثروتمند هستند و همچنین می‌توانند انتظار داشته باشند که مبالغ زیر را از طریق تأیید محصولات بدست آورند.

3 نکته حرفه ای در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر

  • نکته حرفه ای شماره 1: یک مخاطب بسازید: با در نظر گرفتن این موضوع، قبل از شروع باید به مخاطبان هدف خود فکر کنید. اگر محصول خاصی را در ذهن دارید، باید مطمئن باشید که حساب های رسانه های اجتماعی شما برای افراد علاقه مند به آن محصول جذاب است. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید و یاد بگیرید که مخاطب ایده آل شما به دنبال چه چیزی است و چه می‌خواهد. هنگامی که متوجه شدید و دقیقاً بدانید که آنها چه می خواهند، می‌توانید شروع به نشان دادن محتوایی به آنها کنید که به سؤالات آنها پاسخ می دهد تا آنها را بیشتر با شما گرم کند.
  • نکته حرفه ای شماره 2: داستان خود را بسازید و بفروشید: می‌دانید چه چیزی شما را از رقابت متمایز می کند؟ داستان شما. هر چه مخاطبان به یک اینفلوئنسر اینستاگرام نزدیکتر احساس کنند، احتمال بیشتری دارد که به او احساس وفاداری کنند و به او اعتماد کنند. یکی از راه‌های کمک به دستیابی به این هدف این است که بیشتر درباره خود به مخاطب بگویید و یک راه موثر برای انجام این کار، گفتن یک استوری شخصی در اینستاگرام است. گفتن داستانی در مورد اتفاقی که در گذشته برای شما افتاده است، یا شاید اینکه چگونه به یک تأثیرگذار تبدیل شده اید، می‌تواند به مخاطبان شما کمک کند تا شما را بهتر بشناسند.
  • نکته 3: یک استراتژی بازاریابی را اجرا کنید: یکی از راه های بسیار موثر برای بازاریابی خود به عنوان یک اینفلوئنسر معروف، استفاده از تبلیغات پولی است. اینها معمولاً بسیار مقرون به صرفه هستند، و به شما کمک می‌کنند در میان تأثیرگذاران بی شمار دیگری که در آنجا وجود دارند مورد توجه قرار بگیرید.
امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

75 − 71 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن