بازاریابی

اینفلوئنسر مارکتینگ یا Influencer marketing چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ در حال حاضر شکل اصلی بازاریابی آنلاین است. با این حال، هنوز افرادی هستند که واقعاً نمی‌دانند بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها چیست. طی چند سال گذشته، اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) از یک رسانه اجتماعی جدید به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. اما از آنجایی که تأثیرگذاری و تولید محتوا برای برندها فعالیتی حرفه ای تر شده است، باید با دیدی متخصصانه‌تر به این حوزه نگاه کرد. واقعیت این است که اگر برندها می‌خواهند از کمپین های بازاریابی اینفلوئنسر استفاده کنند، باید برخی نکات را رعایت کنند که در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ ترکیبی از ابزارهای بازاریابی قدیمی و جدید است. این ایده تایید افراد مشهور را می‌گیرد و آن را در یک کمپین بازاریابی محتوا محور مدرن قرار می‌دهد. وجه تمایز اصلی در مورد بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها این است که نتایج کمپین، همکاری بین برندها و اینفلوئنسرها است. اما اینفلوئنسر مارکتینگ فقط شامل افراد مشهور نمی‌شود. در عوض، حول محور اینفلوئنسرها می‌چرخد، بسیاری از آنها هرگز خود را در یک محیط آفلاین مشهور نمی‌دانند.

اینفلوئنسر را می‌توان به عنوان فردی که دارای ویژگی‌های زیر است تعریف کرد:

  • دارای قدرت تاثیرگذاری بر تصمیمات خرید دیگران به دلیل اقتدار، دانش، موقعیت یا رابطه با مخاطبانش.
  • فردی که به طور فعالانه به فالوورهایش در تعامل است.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که رسانه‌های سنتی مرتکب می‌شوند، عدم درک تفاوت بین افراد مشهور و اینفلوئنسرهای آنلاین است.

همچنین مهم است که بدانید مخاطب واقعاً به برند شما اهمیت نمی‌دهد، آنها فقط به نظرات اینفلوئنسرها اهمیت می‌دهند.

قانون 1: تحقیقات خود را انجام دهید

یک جست و جوی کلی درباره کلمات کلیدی مانند مشکلات اینفلوئنسرها، مشکلات تولید محتوا و مشکلات برندها نشان می‌دهد که گرچه این حوره تخصصی است اما حاوی اطلاعاتی هستند که به‌ویژه برای برندها ارزشمند هستند. هنگام تلاش برای شروع همکاری با یک اینفلوئنسر یا سازنده محتوا، مطمئن شوید که آنچه ارائه می‌دهید به آنها مرتبط است. مهمتر از همه، مطمئن شوید که با شخص مناسب تماس می‌گیرید. همچنین پس از اینکه برند شما با کسی کار کرد، مطمئن شوید که او را به خاطر می‌آورید تا دوباره برای تبلیغات به او پیام ندهید.

قانون 2: اجازه دهید اینفلوئنسرها رهبری تبلیغات خلاقانه را بر عهده بگیرند

اگر یک اینفلوئنسر یا سازنده محتوا را استخدام کنید اما به وی اجازه خلاقیت برای تبلیغات ندهید، آنها نمی‌توانند کاری را که می‌دانند نتیجه می‌دهد انجام دهند. از سوی دیگر، زمانی که برندها به افراد خلاق اعتماد دارند، می‌توانند چیزی فراتر از آن چه که که تیم بازاریابی برند شما تصور می‌کند ایجاد کنند.

قانون 3: به وقت آنها احترام بگذارید

وقت و بی وقت پیام دادن به اینفلوئنسرها برای اهداف اینفلوئنسر مارکتینگ خود راهی مطمئن برای از بین بردن هر گونه مشارکت بالقوه و بلندمدت است. با برقراری ارتباط منظم با شرکای بازاریابی خود از این مشکل اجتناب کنید.

قانون 4: پرداخت منصفانه و سریع برای اینفلوئنسر مارکتینگ

لازمه همکاری بلند مدت با یک اینفلوئنسر برای بازاریابی برند یا شرکت شما، پرداخت به موقع و منصفانه دستمزد تبلیغات وی است و این اصل را فراموش نکنید.

قانون 5: اهداف خود را تعیین کنید

هدف اصلی برندهایی که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند، دستیابی به مشتریان هدف جدید است. این منطقی است، زیرا یک کمپین اینفلوئنسر، دسترسی شما را به دنبال کنندگان آن شخص گسترش می‌دهد. توجه داشته باشید که هدف صرفاً دستیابی به مشتریان جدید است، نه لزوماً فروش مستقیم. افزایش فروش در واقع سومین هدف رایج کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ، پس از افزایش آگاهی از برند و توجه به محصول است.

به این فکر کنید که چگونه برنامه بازاریابی اینفلوئنسر شما با استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی گسترده تر شما مطابقت می‌یابد و اهداف قابل اندازه گیری ایجاد می‌کند که می‌توانید در مورد آنها گزارش دهید و پیگیری کنید.

سخن پایانی

اینفلوئنسر مارکتینگ یک راه عالی برای رشد پایگاه مشتریان شما و جذب مخاطبان جدید است، اما برای موفقیت در این روش بازاریابی کمی زمان نیاز است. این چهار قانون را دنبال کنید و مراقب باشید که خروجی های اینفلوئنسر مارکتینگ شما ROI بالاتری را به همراه دارد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 6 = 3

دکمه بازگشت به بالا
بستن