بازاریابی

5 اشتباه رایج بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده یک کسب و کار از شبکه های اجتماعی بدون برنامه یا بودجه مشخص، می‌تواند منجر به شکست استراتژی رسانه های اجتماعی برای بازاریابی شود. اگر از این رسانه ها به درستی استفاده نشود، می‌تواند برای برندها فاجعه‌بار باشد. بنابراین دانستن اینکه چگونه از اشتباهات در  بازاریابی شبکه های اجتماعی اجتناب کنید، کلید یک استراتژی موفق است. این مقاله به تشریح اشتباهات رایج رسانه های اجتماعی می‌پردازد که باید به آنها توجه کنید.

اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

رسانه‌های اجتماعی یک فرصت بزرگ برای اکثر سازمان‌ها هستند، خواه شرکت B2B یا B2C باشند، چه به صورت آنلاین یا از یک مکان فیزیکی فعالیت کنند. در حالی که تئوری رسانه های اجتماعی ساده است (یعنی اگر محتوای عالی بنویسیم، مردم با آن درگیر می‌شوند)، اجرای آن به همین سادگی نیست. در ادامه برخی از اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی که باید تمام تلاش خود برای جلوگیری از آنها انجام دهید را بررسی می‌کنیم.

فکر کنید همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی یکسان هستند

همه سایت های رسانه های اجتماعی یکسان نیستند. برای بازاریاب تازه کار رسانه های اجتماعی، بیشتر پلتفرم ها ممکن است شبیه به هم باشند. کاربران پروفایل‌هایی دارند و به‌روزرسانی‌های وضعیت، فیلم‌ها، افکار، عقاید، عکس‌های غذای خود و لینک‌هایی به سایت‌های مورد علاقه خود ارسال می‌کنند.

اما عاقلانه نیست که با همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یکسان رفتار کنیم، زیرا اینطور نیستند. هر کانال جمعیت شناسی متفاوتی را هدف قرار می‌دهد و برخی از آنها نیز عملکرد بسیار متفاوتی دارند. به عنوان مثال، یوتیوب برای ارسال ویدیوها است در حالی که اینستاگرام به طور کلی بصری ترین پلتفرم است که برای عکس ها و ویدیوهای کوتاه ایده آل است. توییتر همچنان پادشاه میکرو وبلاگ نویسی است و لینکدین مکانی برای رهبری تفکر تجاری و ایجاد جامعه حرفه ای است.

به جای ایجاد حساب در همه  شبکه های اجتماعی مثل توییتر، لینکدین، اینستاگرام، اسنپ چت و یوتیوب، برای شروع باید تلاش خود را روی یک یا دو شبکه متمرکز کنید، شبکه ای که به احتمال زیاد مخاطبان خود را درگیر می‌کنید

نداشتن برنامه یا خط مشی در بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر نمی‌دانید می‌خواهید با رسانه‌های اجتماعی به چه چیزی برسید، چگونه می‌توانید به رسیدن امیدوار باشید؟ آیا می‌خواهید حساب شما ترافیک، سرگرمی، کانال خدمات مشتری، پلتفرم روابط عمومی یا چیز دیگری باشد؟

همچنین، این احتمال وجود دارد که تقریباً هر یک از کارمندان شما در نوعی از پلتفرم رسانه های اجتماعی باشند. خواه آنها در فیس بوک پست می‌گذارند یا وبلاگ نویسی می‌کنند، در حال صحبت هستند و ممکن است در مورد شرکت شما صحبت کنند. هیچ چیز در اینترنت واقعاً خصوصی نیست، حتی در یک حساب رسانه اجتماعی خصوصی.

سیاست دقیق رسانه اجتماعی شرکت خود را تنظیم کنید و اطمینان حاصل کنید که همه آن را می‌خوانند و امضا می‌کنند. مشخص کنید که چه چیزی برای پست کردن مناسب است و چه چیزی مناسب نیست و زمانی که در مورد راه اندازی محصول یا خدمات جدید بحث می‌کنید، مطمئن شوید که کارمندان شما می دانند که بحث در مورد آن در رسانه های اجتماعی نقض قرارداد تلقی می‌شود.

نادیده گرفتن پیام ها یا شکایات

در شبکه های اجتماعی هیچ چیز بیشتر از احساس اینکه آنها صرفاً بخشی از یک معامله هستند، افراد را از خود دور نمی‌کند. تقریباً همه سایت‌های رسانه‌های اجتماعی راهی برای ارسال و دریافت پیام‌های شخصی یا مستقیم دارند و به سایر کاربران و برندها اجازه می‌دهند تا یکدیگر را تگ کنند. بدترین کاری که می‌وانید انجام دهید این است که نظرات منفی را نادیده بگیرید. شما در مسیر بازاریابی شبکه های اجتماعی این فرصت را دارید که شکایت را به یک تجربه مثبت تبدیل کنید و به مشتریان خود نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید.

عدم استفاده از ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

بیشتر پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی ابزارهای بازاریابی خاص خود را دارند که کسب‌وکارها می‌توانند از آنها برای دسترسی به مشتریان بالقوه جدید و هدف قرار دادن مجدد بازدیدکنندگان از دست رفته استفاده کنند.

تمرکز بر کمیت لایک و دنبال کنندگان به جای کیفیت

اشتراک‌گذاری‌ها و فالوورهای اجتماعی مهم هستند، اما آیا فالوورهای شما واقعاً روی محتوایی که به اشتراک می‌گذارید کلیک می‌کنند؟ آنها چقدر با محتوای شما درگیر هستند؟ میلیون‌ها دلیل وجود دارد که چرا ممکن است یک شخص صفحه شما را دوست داشته باشد، اما فقط به این دلیل که صفحه شما را دوست دارد به این معنی نیست که می‌خواهد از شما خرید کند. به یاد داشته باشید، لایک برابر با فروش نیست. روی ایجاد وفاداری به برند و آگاهی با مشتریان واقعی که در رسانه های اجتماعی با شما در ارتباط هستند تمرکز کنید.

سخن پایانی

این روزها که اکثر افراد به خرید آنلاین روی آورده‌اند،  بازاریابی شبکه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. با در نظر گرفتن این موضوع، همکاری با یک بازاریاب رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید تا با بهترین نتایج را بدست آورید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

24 − 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن