بازاریابی

چک لیست شبکه های اجتماعی که هر بازاریاب به آن نیاز دارد

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی زمانی شروع شد که برندهای بزرگ نسبت به سایر روش‌های بازاریابی مرسوم روی تبلیغات دیجیتال خود سرمایه‌گذاری بیشتری کردند. از آنجایی که نتایج فوق‌العاده بود، این روند به زودی به یک تاکتیک بازاریابی ضروری برای مشاغل در هر اندازه تبدیل شد. امروزه همه شرکت های کوچک و بزرگ سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌کنند. با این حال موفقیت در این حوزه مستلزم داشتن یک چک لیست شبکه های اجتماعی است.

برای داشتن یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی، باید برخی کارهای روزانه را به صورت منظم انجام دهید. چه یک مدیر رسانه های اجتماعی تازه کار یا باتجربه باشید، مدیریت رسانه اجتماعی یک برند می‌تواند بسیار دشوار باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید سختی مدیریت رسانه های اجتماعی را کاهش دهید رعایت چک لیست شبکه های اجتماعی است. در این مقاله، وظایف روزانه و ماهانه هر مدیر رسانه های اجتماعی برای موفقیت را مرور می‌کنیم.

چک لیست شبکه های اجتماعی به صورت روزانه

به صورت روزانه، شما باید روی سه رکن اصلی متمرکز شوید: اشتراک گذاری محتوا، تعامل و بررسی نظارت.

به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی

اولویت شماره یک شما در چک لیست شبکه های اجتماعی باید اشتراک گذاری محتوا باشد زیرا محتوا چیزی است که به شما امکان می‌دهد به مخاطبان هدف خود برسید، آنها را به سمت برند خود جذب کنید و آنها را درگیر نگه دارید.

پاسخگویی به نظرات

یکی از ساده ترین راه ها برای جذب مخاطب، پاسخ دادن به نظرات آنهاست. سعی کنید یک مکالمه را شروع کنید و از مخاطبان خود بخواهید که به آن بپیوندند. در همین راستا، می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید دوستی را که از پست شما لذت می‌برد تگ کنند.

راه دیگر برای جذب مخاطب، پاسخ دادن به پیام های دایرکت است. مهم است که هر روز این سوالات را مرور کنید تا تاثیر مثبتی بر مخاطبان خود بگذارید. اگر زمان پاسخ دادن شما خیلی طول بکشد، ممکن است مشتریان علاقه خود را از دست بدهند.

روی منشن نام تجاری خود نظارت کنید

هنگامی که در حال تلاش برای رشد کسب و کار خود هستید، بسیار مهم است که بدانید برند شما چگونه به صورت آنلاین درک می‌شود و چه چیزی در مورد آن گفته می‌شود. شما به راحتی می‌توانید هشدارهایی را تنظیم کنید تا هر زمان که نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی برچسب گذاری یا منشن شد به شما آلارم بدهند.

ترندها و محتوای پر سر و صدا را شناسایی کنید

ترندها تقریباً هر هفته در رسانه های اجتماعی می‌آیند و می‌روند. ترفند دیگر در چک لیست شبکه های اجتماعی این است که با شناسایی ترندها از آنها استفاده کنید. بهترین راه برای یافتن روندها، حضور در رسانه های اجتماعی است. برخی از پلتفرم‌های اجتماعی دقیقاً به شما می‌گویند که چه چیزی ترند است، مانند برگه «Discover» در TikTok و برگه «Trending» در توییتر.

چک لیست شبکه های اجتماعی
چک لیست شبکه های اجتماعی به صورت روزانه

چک لیست ماهانه رسانه های اجتماعی

در چک لیست شبکه های اجتماعی یک سری کارها را باید به صورت ماهیانه انجام دهید که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید

در رسانه‌های اجتماعی، داده‌ها به شما می‌گویند که مخاطبان از چه محتوایی لذت می‌برند، چه چیزی توجه آن‌ها را جلب می‌کند و چه چیزی باعث ایجاد نرخ تبدیل می‌شود. از طریق تجزیه و تحلیل رسانه اجتماعی خود، همچنین می‌توانید ارزیابی کنید که کدام پلتفرم های اجتماعی ارزش سرمایه گذاری را دارند.

هدف گذاری کنید

هنگامی که تجزیه و تحلیل های خود را بررسی کردید و دانستید که چه چیزی خوب بوده و چه چیزی می‌تواند بهبود یابد، می‌توانید اهداف خود را برای ماه آینده تعیین کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید متوجه شده اید که ویدیوهای ماه گذشته از هر نوع محتوای دیگری بهتر عمل کرده و 2000 بازدید برای وب سایت شما ایجاد کرده است. برای ماه آینده، می توانید تعداد ویدیوهایی را که پست می‌کنید افزایش دهید و هدف بازدید را 3000 تعیین کنید.

محتوای ماه آینده را برنامه ریزی کنید

هنگامی که چندین حساب رسانه اجتماعی را مدیریت می‌کنید، باید محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید در غیر این صورت به دلیل نداشتن محتوای کافی به مشکل بر می‌خورید. شما قبلاً اهداف خود را برای ماه تعیین کرده اید بنابراین اکنون، فقط موضوع ایجاد محتوایی است که به بهترین وجه با آنها هماهنگ باشد.

سخن پایانی

هنگام برنامه‌ریزی محتوا، باید با تیم‌های دیگر مشورت کنید تا مشخص کنید آیا رویدادها، اطلاعیه‌ها یا کمپین‌هایی وجود دارد که باید به اشتراک بگذارید. هر چه زودتر محتوای های خلاقانه خود از قبیل تصاویر، فیلم ها و مطالب را داشته باشید، ایجاد تقویم محتوا آسان تر خواهد بود. تقویم ماه آینده را بررسی کنید و ببینید آیا تاریخ های مهمی در راه است یا خیر. به عنوان مثال، اگر فصل تعطیلات از ماه آینده شروع می‌شود، کل کمپین را برنامه ریزی کنید و ایمیل های بازاریابی، تصاویر و کپشن ها را آماده کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

32 + = 33

دکمه بازگشت به بالا
بستن