بازاریابی

میکرو اینفلوئنسر چیست؟ آشنایی با انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام

در دنیای رقابتی امروز، جذب مشتری راحت تقریبا غیرممکن است. ما می‌دانیم که هدایت هر ترافیک قابل اندازه گیری با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو یا سئو چقدر دشوار است. اگر به نتایج سریع نیاز دارید، سئو ممکن است نتایج مطلوبی را ارائه نکند. اکثر تاکتیک های بازاریابی نیازمند ماه ها برنامه ریزی و تلاش استراتژیک هستند. اینجاست که باید اینفلوئنسر مارکتینگ و  انواع اینفلوئنسر ها را به عنوان راهی مناسب برای افزایش فروش و ارتقاء کسب و کار خود به سطح بعدی در نظر بگیرید.

در دنیای دیجیتال، اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی نقش تاثیرگذاری را در تمام زمینه های مورد علاقه، از بازاریابی گرفته تا سیاست، از مد تا محصولات، ایفا می‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ چندین دهه است که وجود داشته است. اما بیشتر مشاغل تا همین اواخر به اهمیت آن پی نبرده بودند.

چه یک کارآفرین یا بازاریاب، کسب و کار B2B یا B2C باشید، ارتباط با اینفلوئنسر مناسب می‌تواند به طور چشمگیری شانس شما را برای به دست آوردن سرنخ و افزایش آگاهی از برند افزایش دهد. همچنین به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان هدف خود برسید و خیلی سریع‌تر دنبال کنندگان وفادار به دست آورید. مهمتر از همه، مردم به اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی سنتی اعتماد دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یک تاکتیک بازاریابی است که از ذکر محصول و تایید افراد دارای دنبال کننده اختصاصی در رسانه های اجتماعی استفاده می کند. اینفلوئنسرها افرادی هستند که در جایگاه خود متخصص تلقی می شوند. آنها در همه اندازه‌ها از اینفلوئنسرهای بزرگتر مانند یک تأثیرگذار مگا تا اینفلوئنسرهای کوچکتر مانند یک اینفلوئنسر نانو وجود دارند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که از میزان اعتماد بالایی که اینفلوئنسرهای اصلی با دنبال کنندگان خود ایجاد می‌کنند، استفاده کنید. هنگامی که میکرو اینفلوئنسر مناسب محصولات یا خدمات شما را توصیه می‌کند، به عنوان اثبات اجتماعی برای مشتریان احتمالی شما عمل می‌کند.

محبوبیت اینفلوئنسر مارکتینگ در حال انفجار است زیرا رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. مردم برای توصیه ها و مشاوره در مورد تصمیمات خرید به افراد مشهور، اینستاگرامرها، یوتیوبرها و شخصیت های توییتر مراجعه می‌کنند.

آیا فکر می‌کنید عاقلانه است که این نوع بازاریابی را نادیده بگیرید، وقتی هزاران مشتری بالقوه شما به اینفلوئنسرهای درون حوزه شما مراجعه می‌کنند تا به دنبال مشاوره باشند؟

انواع اینفلوئنسر

شما باید با اینفلوئنسرهای کوچک و اینفلوئنسرهای مناسب متناسب با کسب و کارتان روابطی را پیدا کنید. در اینجا انواع اینفلوئنسر آورده شده است:

  • اینفلوئنسر نانو
  • اینفلوئنسر میکرو
  • اینفلوئنسر ماکرو
  • اینفلوئنسر مگا

میکرو اینفلوئنسر چیست؟

بر کسی پوشیده نیست که رشد  اینفلوئنسرها در رسانه های اجتماعی بی سابقه است. اما اینفلوئنسرهای خرد در کجای این معادله اینفلوئنسر-بازاریابی قرار دارند؟ میکرو اینفلوئنسر یک از  انواع اینفلوئنسر و تقریباً همان چیزی است که از نام آن پیداست. آن‌ها افرادی هستند که تعداد فالوورهای پایین‌تری دارند. اینفلوئنسرهای میکرو معمولاً دنبال کنندگان وفادار و طرفداران زیادی دارند.

در حالی که یک مگا اینفلوئنسر می‌تواند میلیون‌ها فالوور یا مشترک داشته باشد، یک میکرو اینفلوئنسر بین 1000 تا 50000 فالوور بسیار فعال دارد. به طور خلاصه، این تأثیرگذاران مشهور، میکرو اینفلوئنسر نیستند.

داده ها به ما می گوید که یک اینفلوئنسر میکرو یا نانو موفق تر از استفاده از یک اینفلوئنسر بزرگتر است که معمولاً مخاطبان بسیار فعالی ندارد. مطمئن شوید که مراقب اینفلوئنسرهای بزرگ‌تری باشید که برای فالوورهای جعلی هزینه می‌کنند.

قدرت یک مخاطب کوچک و بسیار درگیر می‌تواند نتایج بهتری برای موفقیت کسب و کار یا برند شما ایجاد کند. به عبارت دیگر، گروه کوچکی از فالوورهای وفادار بسیار قدرتمندتر از 1 میلیون نفر هستند که هرگز با هیچ یک از محتوا، محصولات یا خدمات شما درگیر نخواهند شد.

فرض کنید می خواهید کسب و کار خود را با بودجه بازاریابی محدود ارتقا دهید. در آن صورت، باید در نظر داشته باشید که گروهی از افراد بسیار اختصاص داده شده برای برند خود به دست آورید و بسازید. هنگامی که شما مخاطبان هدفمند اختصاص داده شده به نام تجاری خود را ایجاد می‌کنید، فرصت کسب درآمد از راه های مختلف را دارید.

چرا باید بین انواع اینفلوئنسر از میکرو اینفلوئنسرها استفاده کنید

میکرو اینفلوئنسرها معمولاً افراد عادی و روزمره هستند، آنها ارتباط بیشتری دارند. این همان چیزی است که آنها را منحصر به فرد می کند زیرا مخاطبان وفادار و قابل اعتمادی دارند. آنها به عنوان متخصص در موضوعات خاص، چیزهایی را تبلیغ می‌کنند که واقعاً فکر می‌کنند زندگی را برای مخاطبانشان آسان تر می‌کند.

کسب‌وکارها در سراسر جهان اکنون دریافته‌اند که قرار دادن محصولات خود در برابر افراد مناسب چقدر حیاتی است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را به طور موثر انجام دهید، از طریق اینفلوئنسر ها با دنبال‌کنندگان اختصاصی است. همانطور که آمار ذکر شده در بالا نشان می‌دهد، هر چه یک اینفلوئنسر فالوور بیشتری داشته باشد، احتمال کمتری دارد که محتوای شما به چشم انداز ایده آل شما برسد.

بنابراین، شما باید با افرادی کار کنید که با یک مخاطب هدفمند و خاص ارتباط دارند تا بازدهی بهتری از سرمایه داشته باشید. شما باید با میکرو اینفلوئنسرها کار کنید زیرا آنها نشان دهنده سبک زندگی و علایق خاصی هستند که ممکن است کسب و کار شما به دنبال دستیابی به آن باشد.

در اینجا چند مزیت وجود دارد که می‌توانید هنگام کار با میکرو اینفلوئنسرها برای هدف قرار دادن بازار هدفمند منتظر آنها باشید:

1. میکرو اینفلوئنسرها مقرون به صرفه هستند

ما می‌دانیم که بین انواع اینفلوئنسر کار با مگا یا کلان اینفلوئنسرها چقدر می‌تواند گران باشد. هنگامی که شخصی با میلیون ها دنبال کننده به اشتراک گذاشته می شود، ممکن است هزاران دلار برای یک پست حمایت شده خرج کنید.  ممکن است بتوانید با چندین میکرو اینفلوئنسر کار کنید زیرا مقرون به صرفه هستند.

مبلغی که برای تبلیغ کسب و کار خود به یک اینفلوئنسر رده بالا می‌پردازید، می تواند برای تعامل با بسیاری از اینفلوئنسرها استفاده شود. برندها اغلب تصمیم می‌گیرند با بیش از یک میکرو اینفلوئنسر کار کنند تا دسترسی خود را به حداکثر برسانند.

2. میکرو اینفلوئنسرها مخاطبان جدید و بسیار درگیر ارائه می‌دهند

میکرو اینفلوئنسرها درها را به روی مخاطبان جدید و بسیار درگیر می‌ گشایند و این همان چیزی است که برای به دست آوردن مشتریان یا مشتریان جدید بیشتر به آن نیاز دارید. آنها در ایجاد تعامل خوب هستند، زیرا اغلب به جوامع فشرده خدمت می‌کنند.

وقتی صحبت از گسترش پایگاه مشتری شما می‌شود، اتصال به مخاطبان جدید بسیار مهم است. با کمال تعجب، اکثر کسب و کارها به ارزشی که یک مخاطب جدید می‌تواند برای کسب و کار خود ایجاد کند، توجه نمی‌کنند.

3. میکرو اینفلوئنسرها تعامل بالایی دارند

آنها تقریباً پنج میلیون پست اینستاگرام را مطالعه می‌کنند و در عین حال میزان جذب مخاطبان خود را در مقایسه با تأثیرگذاران مشهور بررسی می‌کنند.یک مطالعه نشان داد اینفلوئنسر با کمتر از 1K فالوور در 8 درصد مواقع لایک های پست های خود دریافت می‌کند و آنهایی که بیش از ده میلیون دنبال کننده دارند، فقط 1.6 درصد مواقع لایک می‌گیرند.

مطالعه دیگری از ExpertVoice نشان داد که میکرو اینفلوئنسرها 22 درصد مکالمات بیشتری در مورد خرید دارند. همچنین، 82 درصد از مصرف کنندگان احتمالاً توصیه های ارائه شده توسط میکرو اینفلوئنسرها را دنبال می کنند. افرادی که تنها چند هزار دنبال کننده دارند، این تصور را به وجود می آورند که معتبر و قابل اعتماد هستند. زیرا آنها محتوای قابل اتکا و معتبر را با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند.

4. میکرو اینفلوئنسرها نتایج معناداری تولید می‌کنند

اکنون می‌دانیم که اعداد اغلب در دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ نهفته است. دنبال‌کردن انبوه به معنای تبدیل و تعامل بهتر نیست. اصالت و ارتباط بسیار ارزشمندتر از ظاهر پر زرق و برق یک سلبریتی است. بنابراین، روی شناسایی میکرو اینفلوئنسر هایی تمرکز کنید که به خوبی با برند شما هماهنگ هستند و می‌توانند با محصولات شما درگیر شوند و در عین حال نتایج معنی داری ارائه دهند.

چشم انداز بازاریابی امروزی تمرکز بر ارتباط بسیار با مخاطبان خود را برای کارآفرینان و بازاریابان الزامی کرده است. در نتیجه، افراد موفق محتوای هدفمند و شخصی سازی شده تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید با پیام‌های سفارشی‌شده به مخاطبان هدفمندی دست پیدا کنید، میکرو اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی را پیدا کنید تا به شما کمک کنند. آنها اغلب قبایل وفادار دارند.

5. میکرو اینفلوئنسرها واقعی و قابل اعتماد هستند

مخاطبان جوان اغلب نسبت به راهبردهای ارتباطی سنتی و یک طرفه و تایید آنها شک دارند. دلیل اینکه میکرو اینفلوئنسرها بسیار مهم هستند تنها به دلیل نفرت فزاینده از تبلیغات یا بازاریابی سختگیرانه نیست: مردم باید از افراد معتبر بشنوند. آیا می دانستید 30 درصد از همه کاربران اینترنت از برنامه های مسدود کننده تبلیغات برای خلاص شدن از شر تبلیغات مزاحم استفاده می‌کنند؟ اکثر مردم دوست ندارند تبلیغات را ببینند زیرا آزاردهنده و بی ربط هستند. برخلاف آن تبلیغات آزاردهنده، اینفلوئنسرها نمونه ای از اعتماد به اصالت هستند.

سخن پایانی

یک چیز خوب در مورد کار با میکرو اینفلوئنسرها بین انواع اینفلوئنسر این است که وقتی معامله درستی را به آنها پیشنهاد می‌کنید، سخت نیست که آنها را مجاب به تبلیغ برندتان کنید. با این حال، مردم نمی خواهند احساس کنند که به آنها صرفا چیزی فروخته می‌شود. این بدان معناست که یک اینفلوئنسر باید در برقراری ارتباط با مخاطبان خود به روشی که آنها درک می‌کنند و با آنها ارتباط برقرار می‌کند، خوب باشد.

میکرو اینفلوئنسرها ستارگان رسانه های اجتماعی هستند که قبلاً مخاطبان خود را ایجاد کرده اند. اگر آن مخاطب همان کسی است که می‌خواهید با آن ارتباط برقرار کنید، با آن اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی تماس بگیرید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 52 = 54

دکمه بازگشت به بالا
بستن