سئو

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو

کلمه کلیدی مناسب برای سئو به کلمات و عبارات استراتژیک انتخاب شده ای اشاره دارد که به طور دقیق محتوا، محصولات یا خدمات یک وب سایت را نشان می دهد. این کلمات کلیدی بر اساس ارتباط با مخاطب هدف، حجم جستجو، رقابت و قصد کاربر انتخاب می شوند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوای وب و تلاش های بهینه سازی به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند و ترافیک ارگانیک را به سایت شما هدایت می کند.

اگر کلمات کلیدی هوشمندانه ای انتخاب کنید، محتوایی با پتانسیل جذب ترافیک جستجوی ارگانیک ماه به ماه تولید خواهید کرد. اگر کلمات کلیدی اشتباهی را انتخاب کنید، محتوای شما فقط ترافیک کم ارزشی را جذب می کند یا اصلاً هیچ ترافیکی را جذب نمی کند.

گام های انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

1. کلمات کلیدی با پتانسیل ترافیک جستجو را پیدا کنید

تا زمانی که مردم واقعاً به دنبال یک کلمه کلیدی نباشند، هدف قرار دادن آن فایده ای ندارد. دلیل آن این است که رتبه بالا برای کلمه کلیدی که هیچ کس آن را جستجو نمی کند، ترافیکی را برای شما ارسال نمی کند. برای یافتن آنچه مردم به دنبال آن هستند، به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیاز دارید. یک برنامه رایگان به نام Keyword Planner دارد. روش کار بسیار ساده است: شما یک موضوع را وارد می‌کنید و ایده‌های کلیدی مرتبط و حجم جستجو را باز می‌گرداند.

به طور کلی، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالاتر پتانسیل ترافیک بالاتری دارند. با این حال، با توجه به حجم جستجو، رتبه بندی در موقعیت قطبی برای برخی از کلیدواژه ها، ترافیک بیشتری را نسبت به آنچه تصور می کنید، به ارمغان می آورد.

2. مطمئن شوید که می توانید محتوایی ایجاد کنید که با هدف جستجو همخوانی داشته باشد

به طور کلی، جستجوگران هنگام تایپ چیزی در گوگل به دنبال انجام یکی از سه کار هستند:

  • چیزی یاد بگیرند
  • چیزی بخرند
  • یک وب سایت خاص پیدا کنند

اینها به عنوان هدف جستجو (نیت پشت جستجو) شناخته می شوند.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو مهم است که فقط کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بتوانید محتوایی تولید کنید که با هدف جستجو هماهنگ باشد. این به این دلیل است که گوگل به سادگی نوع محتوایی را که جستجوگران به دنبال آن نیستند رتبه بندی نمی کند.

برای برخی از کلمات کلیدی، هدف جستجو از خود کلمه کلیدی آشکار است. بهترین مکان برای یافتن پاسخ این سوال در نتایج جستجو است.

3. مطمئن شوید که کلمه کلیدی دارای «پتانسیل تجاری» است

اگر هدف جستجو نیاز به صفحه محصول یا دسته بندی تجارت الکترونیک دارد، پاسخ به این سوال بسیار ساده است. فقط از خود بپرسید که آیا این محصول را می فروشید یا خیر. اگر پاسخ مثبت است، کلمه کلیدی دارای پتانسیل تجاری است. اما اگر هدف جستجو مستلزم یک پست وبلاگ یا محتوای اطلاعاتی دیگر باشد، این سوال کمی دشوار تر است. این به این دلیل است که باید در نظر بگیرید که آیا می توانید به طور طبیعی محصول یا خدمات خود را در آن محتوا قرار دهید یا خیر.

4. مطمئن شوید که می توانید برای کلمه کلیدی رتبه خوبی دریافت کنید

در تئوری، هر کسی با تلاش کافی می تواند برای هر کلمه کلیدی در گوگل رتبه کسب کند. اما در دنیای واقعی، رتبه بندی برخی از کلمات کلیدی سخت تر از سایرین است، به خصوص در کوتاه مدت تا میان مدت. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا یک کلمه کلیدی را دنبال کنید، باید دشواری رتبه بندی آن را ارزیابی کنید. با ابزار سئو سختی کلمات کلیدی را اندازه گیری کنید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئوی موفقیت آمیز ضروری است، زیرا تضمین می کند که محتوای شما توسط مخاطب هدف شما قابل کشف است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن