سئو

چگونه یک محتوای مختصر سئو ایجاد کنیم؟

محتوای مختصر سئو سندی است که به نویسنده می‌گوید چگونه یک محتوا را پیش‌نویس کنید. یک قطعه محتوا در این مورد می‌تواند محتوای وبلاگ، توضیحات محصول، صفحه خدمات، صفحه فرود و غیره باشد.

اما بیش از یک نوع خلاصه محتوا وجود دارد. به عنوان مثال، یک آژانس برای کپی‌رایتر خود یک پیش‌نویس خلاقانه تهیه می‌کند تا یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کند. همچنین محتوای مختصر سئو بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا ایجاد می‌شود.

به طور کلی، نویسندگان خلاصه‌های محتوای سئو را دنبال می‌کنند تا محتوایی تولید کنند که یک کلمه کلیدی خاص را هدف قرار دهد. اگر به درستی اجرا شود، آن محتوا می‌تواند ترافیک ارگانیک بیشتری را به دست آورد که احتمال تبدیل آن نیز بسیار زیاد است. خلاصه محتوای سئو معمولاً شامل اطلاعات کلی در مورد کار (مانند تعداد کلمات، موضوع و غیره) است. اما آنها همچنین می‌توانند اطلاعات عمیق تری در مورد هدف محتوا ارائه دهند و حتی به عنوان یک طرح کلی تقریبی نیز ارائه دهند.

چرا محتوای مختصر سئو مهم است؟

یک خلاصه محتوای جامع و واضح سئو، کلید مطالب موثر و پویا است که مخاطبان را درگیر می‌کند. بدون یک محتوای مختصر صریح و منسجم سازندگان محتوای شما می‌توانند حدس بزنند که واقعاً چه می‌خواهید و حتی یک خالق بسیار ماهر و بسیار با تجربه به راحتی می‌تواند اشتباه کند.

یک خلاصه محتوای SEO خوب به ساده سازی پروژه های تولید محتوا کمک می‌کند:

  • بهبود ثبات: وقتی تیم بزرگی از نویسندگان و سایر تولیدکنندگان محتوا را مدیریت می‌کنید، سازمان‌ها باید از کیفیت ثابت و صدای برند منسجم در همه کانال‌ها اطمینان حاصل کنند. خلاصه مطالب به تضمین این امر و رفع هرگونه سوء تفاهم احتمالی کمک می‌کند.
  • کاهش هزینه تولید: بدون جهت گیری مناسب، شانس نویسنده یا سایر تولیدکنندگان محتوا در اولین تلاش بسیار اندک است. دورهای متعدد بازبینی و بازنویسی می‌تواند به سرعت یک پروژه را بیش از بودجه و مهلت تعیین شده از بین ببرد، البته برای همه ناامید کننده است.
  • افزایش اثربخشی: انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود و تعیین الزامات مربوط به جای سپردن آن به تولیدکنندگان محتوا که ممکن است سواد کامل SEO را نداشته باشند، می‌تواند کارایی محتوای شما را به شدت افزایش دهد.

مواردی که باید در محتوای مختصر سئو گنجانده شود

در اینجا لیست کاملی از همه چیزهایی که برای ایجاد خلاصه محتوای سئوی خود نیاز دارید آمده است.

  • ناشر: توجه داشته باشید که قطعه تمام شده در کجا منتشر می‌شود و در صورت امکان لینک آن را قرار دهید.
  • موضوع محتوا: موضوع محتوا را درج کنید. به خاطر داشته باشید که این عنوان محتوا نیست، اگرچه در برخی موارد ممکن است چنین باشد.
  • سبک و صدا: به نویسنده اجازه دهید چگونه صحبت کند. به عنوان مثال، برخی از مشتریان ترجیح می دهند نویسندگان با لحن رسمی و صدای سوم شخص صحبت کنند. سایر مشتریان محتوای گاه به گاه را به صورت اول شخص ترجیح می‌دهند.
  • تعداد کلمات: تعداد کلمات ایده‌آل را با محاسبه میانگین تعداد کلمات در ده مقاله برتر رتبه‌بندی شده برای همان کلمه کلیدی مورد نظر شناسایی کنید.
  • هدف: به نویسنده بگویید که محتوا باید چه کاری را انجام دهد. این می‌تواند یک هدف، یک ماموریت یا یک هدف باشد.
  • مخاطب: مخاطب هدف را توصیف کنید تا نویسنده بداند با چه کسی صحبت می‌کند. در صورت امکان، یک شخصیت کاربر کوتاه یا فهرست عناوین شغلی را برای کمک به نویسنده در تصور مخاطب بگنجانید.
  • URL را وارد کنید و در صورت امکان مطمئن شوید که یک کلمه کلیدی در Slug وجود دارد.
  • Meta Data: برای نوشتن محتوای مختصر سئو یک عنوان متا (بیش از 60 کاراکتر) و یک توضیحات متا (بیش از 160 کاراکتر) بنویسید. کلمه کلیدی اصلی را هم در عنوان متا و هم در توضیحات متا وارد کنید. در صورت امکان، یک کلمه کلیدی ثانویه را نیز در هر یک قرار دهید.
  • کلمات کلیدی: فهرستی از کلمات کلیدی اولیه و ثانویه را برای نویسنده ارائه دهید تا از آنها استفاده کند. به وضوح بین هر دو نوع کلمات کلیدی تمایز قائل شوید.
  • پیوندهای داخلی و خارجی: پیوندهای خاصی را که نیاز دارید در محتوا قرار دهید.

رقابت و هدف کلمه کلیدی با محتوای مختصر

در محتوای مختصر سئو همچنین باید موارد زیر را بگنجانید:

  • صفحات رقابتی: در مورد رقبای با رتبه برتر برای کلمه کلیدی مورد نظر تحقیق کنید. سپس نویسندگان می‌توانند روی هر مقاله کلیک کنند تا در مورد موضوع بیشتر بیاموزند و محتوای خوب تحقیق بنویسند.
  • هدف کلمه کلیدی: قصد کلمه کلیدی را ارائه کنید، اطلاعاتی، معاملاتی و غیره، تا نویسنده از نحوه برخورد با موضوع آگاه باشد. این همچنین به راهنمایی سبک، صدا و لحن کلی مقاله کمک می‌کند.
  • طرح کلی محتوا: یک طرح کلی محتوای بسیار ساختاریافته تهیه کنید که مسلماً مهمترین بخش قالب مختصر محتوای سئو است.
  • پیوندهایی به منابع مفید: یک اینفوگرافیک، یک ویدیو یا منبع دیگری پیدا کنید که به وضوح یک موضوع پیچیده را توضیح دهد و به آن پیوندی اضافه کنید. این به نویسندگان کمک می‌کند تا به سرعت اطلاعات را مصرف و هضم کنند تا بتوانند در مورد آن در محتوا صحبت کنند.

سخن پایانی: قدم نهایی بررسی خوانایی

هر پیش نویس باید یک بررسی خوانایی را پشت سر بگذارد تا مطمئن شود جملات سخت خوانی وجود ندارد. برای این کار ما به نویسندگان توصیه می‌کنیم محتوای خود را از طریق برنامه ویرایشگر ارسال کرده و بر اساس آن ویرایش کنند. از نویسندگان بخواهید که خواننده را در درجه اول، بالاتر از گوگل و الگوریتم های آن قرار دهند. این به نویسندگان فضایی می‌دهد تا در صورت لزوم اطلاعات بیشتری (یا متفاوت) در مورد موضوع درج کنند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

75 + = 76

دکمه بازگشت به بالا
بستن