سئو

تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی چیست و چگونه یک Content Calendar ایجاد کنیم؟

ایجاد یک تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی (Social Media Content Calendar) یک فرایند ساده است، اما می‌تواند نتایج چشمگیری داشته باشد. در این مقاله به نحوه تنظیم سریع تقویم محتوای رسانه های اجتماعی می‌پردازیم.

تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی چیست؟

یک تقویم رسانه های اجتماعی به شما مروری دقیق از پست های رسانه های اجتماعی آینده خود را ارائه می‌دهد. این کار به شما کمک می‌کند تا با محتوای خود استراتژیک تر باشید، قوام را حفظ کنید و مخاطبان هدف خود را بطور منظم خوشحال کنید. تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی شما می‌تواند به سادگی تعیین کند که چه تاریخ هایی را برای ارسال ارسال می کنید ، یا می‌تواند بسیار دقیق تر باشد.

بسیاری از تقویم های موفق در محتوای رسانه های اجتماعی شامل اطلاعات سطح بالا برای کمک به شما در کسب اطلاعات بیشتر هستند:

  • پلتفرم: فیس بوک، اینستاگرام، Tiktok یا LinkedIn.
  • از نوع محتوا: فیلم های پشت صحنه، توصیف، محصول و غیره.
  • تاریخ: تاریخ برنامه پیشنهادی.
  • زمان: زمان برنامه پیشنهادی.
  • عنوان: عنوان پست.
  • موضوع: پست درباره چیست.
  • URL :URL هر پیوندی که استفاده خواهید کرد.
  • تصاویر: شرح هر تصویری که می‌خواهید استفاده کنید.

این اطلاعات یک چارچوب اولیه را به شما می‌دهد که می‌توانید برای ساخت هر پست استفاده کنید. بین یک تقویم محتوا و یک برنامه محتوا تمایز مشخصی وجود دارد. به طور کلی، یک تقویم محتوا تاریخ ها و زمانهای پست های شما را تعیین می‌کند، در حالی که یک برنامه محتوا استراتژی ها و موضوعاتی را که می‌خواهید برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید، جزئیات می‌دهد. به این مثال از یک تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی نگاهی بیندازید:

تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی
تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی

با استفاده از یک رویکرد استراتژیک با برنامه ریزی خود، ممکن است یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی پیدا کنید که به شما در صرفه جویی در وقت کمک می‌کند و در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود مؤثرتر خواهید بود.

چرا به تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی نیاز داریم؟

بیش از 72 درصد از جمعیت ایالات متحده حداقل از یک بستر رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند، بنابراین بازاریابی رسانه های اجتماعی شما کاملاً مهم است. سوال این است که تقویم رسانه های اجتماعی چگونه متناسب است؟ بیایید نگاهی به دو مورد از مهمترین جنبه های بازاریابی رسانه های اجتماعی بیندازیم: درک مخاطب هدف خود و سازگار بودن.

اگر نمی‌فهمید مخاطب هدف شما چه محتوایی را می‌خواهند ببینند و چگونه اطلاعات را مصرف می‌کنند، پس چگونه انتظار دارید که به آنها برسید؟ ارتباط با مخاطبان خود هنگام انجام پست های رسانه های اجتماعی دشوار است ، به همین دلیل یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی می تواند بسیار ارزشمند باشد.

تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی همچنین می‌تواند به شما کمک کند:

  • صرفه جویی در وقت
  • پست های برنامه ریزی
  • خطاها را کاهش دهید
  • کمپین های منسجم تری ایجاد کنید
  • هویت برند قوی تری ایجاد کنید
  • کمپین های به موقع متناسب با تعطیلات و تبلیغات فروش را اجرا کنید
  • عملکرد دقیق تر

نکته جالب این است که هر کسی می‌تواند در حال حاضر از تقویم محتوای رسانه های اجتماعی استفاده کند و از این مزایا برای بهبود عملکرد رسانه های اجتماعی خود استفاده کند.

6 مرحله برای ایجاد یک تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی 

برای ایجاد یک برنامه موثر در محتوای رسانه های اجتماعی نیازی به نرم افزار فانتزی ندارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک صفحه گسترده باز کنید و این 6 مرحله را دنبال کنید.

مرحله 1: اهداف رسانه های اجتماعی خود را مرور کنید

قبل از ایجاد هر برنامه، به ایده روشنی در مورد آنچه می‌خواهید به دست بیاورید نیاز دارید. همه ما به نوعی هدف برای پست های رسانه های اجتماعی خود داریم. وقتی دقیقاً می‌دانید که چه کاری می‌کنید، پس از آن به محتوایی که به شما در دستیابی به آن کمک می‌کند بسیار ساده تر خواهد بود.

قبل از ایجاد تقویم محتوای رسانه های اجتماعی خود، حتماً با تیم خود بنشینید و خود را اهداف هوشمندانه (خاص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، مرتبط و محدود) تعیین کنید.

همچنین درک این نکته مهم است که از چه KPI استفاده خواهید کرد تا عملکرد خود را در برابر این اهداف اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، آیا بیشتر نگران پیروان، برداشت ها، کلیک به سایت خود یا چیز دیگری هستید؟

مرحله 2: حسابهای جاری خود را مشخص کنید

پس از داشتن این داده ها، آزمایش تغییراتی که انجام می‌دهید بسیار ساده تر است و استراتژی های خود را بر این اساس تنظیم کنید. شما می‌توانید یک برگه برای تمام KPI های خود به تقویم محتوای رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید تا به این موضوع توجه داشته باشید و به شما کمک کنید تا اطمینان حاصل کنید که دائماً برای بهبود فرآیندهای خود تلاش می‌کنید.

تمام اطلاعات مربوطه را جمع آوری کرده و مطمئن شوید که به راحتی در دسترس است:

  • جزئیات حساب و رمزهای عبور
  • اهداف خاص برای هر سیستم عامل
  • جمعیت شناسی مخاطبان
  • مسئولیت هر یک از اعضای تیم
  • اطلاعات در مورد موفق ترین پست ها و کمپین های شما
  • زمینه هایی برای بهبود ، شکاف در محتوای شما ، نتایج ضعیف
  • KPI های خاص سیستم عامل برای اندازه گیری موفقیت آینده

یکی از اصلی ترین دلایلی که شما در حال ایجاد تقویم محتوای رسانه های اجتماعی هستید این است که اطمینان حاصل کنید که به مخاطبان خود محتوای مورد نظر خود را می دهید و باید عملکرد گذشته خود را برای انجام این کار درک کنید.

مرحله 3: انتخاب کنید که از پلتفرم‌های اجتماعی استفاده خواهید کرد

اگر یک دهه یا بیشتر به عقب برگردیم، این مرحله بسیار ساده بود. تعداد معدودی از پلتفرم‌های اجتماعی که بر صحنه حاکم بودند، وجود داشت که باعث می‌شد این سوال آسان شود. با این حال، امروزه بسیاری از پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی پر رونق وجود دارد که هرکدام جمعیتی خاص خود را دارند. به عنوان مثال ، اگر به افراد 18 تا 25 ساله تبلیغ می‌کنید، احتمالاً باید از سیستم عامل های مختلف استفاده کنید تا اگر می‌خواهید به گروه سنی بیش از 55s برسید.

58.4 درصد از جمعیت جهانی در رسانه های اجتماعی است، اما چگونه می‌توانید به بهترین وجه به مخاطبان هدف خاص خود برسید؟

شما منابع نامحدودی ندارید، بنابراین ممکن است به معنای تمرکز تلاش های خود بر روی تعداد انگشت شماری از سیستم عامل ها باشد. به خاطر داشته باشید که این سیستم عامل ها لزوماً بزرگترین آنها نخواهند بود، آنها فقط باید کسانی باشند که مخاطب هدف شما در آن قرار دارد.

جمعیت شناسی عمیق را در تصویر زیر بررسی کنید و فکر کنید که کدام سیستم عامل ممکن است مناسب برای مخاطبان هدف شما باشد.

تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی 
تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی

همانطور که می‌بینید، این ارقام بسیار متفاوت است؛ بنابراین تصمیم گیری در مورد کجا می‌خواهید و چه زمانی مهم است.

مرحله 4: مشخص کنید که چند بار پست ارسال خواهید کرد

یکی از بزرگترین مزایای یک برنامه ریز محتوای رسانه های اجتماعی این است که به شما کمک می‌کند تا سازگارتر باشید، اما این سؤال هنوز هم باقی مانده است، چند بار باید ارسال کنید؟ پاسخ برای هر تجارت متفاوت خواهد بود.

اگر یک تیم بازاریابی عظیم دارید که روی عناصر مختلف مانند تصاویر، فیلم، کپی ، تعامل شخصی با پیروان و هر چیز دیگری کار می‌کند، پس هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید چندین بار در روز ارسال کنید. با این حال، اگر شما یک تیم یک نفره هستید که روی هر بخش از مشاغل خود کار می‌کنید، احتمالاً این واقع بینانه نیست.

در نهایت این در مورد استفاده از منابع شما برای دستیابی به تعادل خوب بین کیفیت و کمیت است. اگر مطالب ضعیفی را که هیچ کس با آن ارتباط برقرار نمی‌کند قرار می‌دهید، برای کسی فایده ای ندارد. هیچ پاسخ سخت و سریعی به این سؤال وجود ندارد، اما نکته اصلی حفظ برنامه ای است که می‌توانید سازگار باشید. بیشتر الگوریتم ها (خواه این Google ، Facebook یا YouTube) است.

این چیزی است که شما می‌توانید در کنترل کامل آن باشید، به خصوص با تقویم خوب محتوای رسانه های اجتماعی.

مرحله 5: تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را برای به اشتراک گذاری ارسال می‌کنید

این کار می‌تواند مفید باشد که پست های خود را به دسته بندی ها تقسیم کنید تا مخاطبان خود را ترکیبی از انواع مختلف محتوای ارائه دهد. دو قانون وجود دارد که برای این امر محبوب هستند و آنها می‌توانند به شما اطمینان دهند که شما تنوع ارائه می دهید و همچنین زندگی را برای خودتان ساده تر می‌کنید.

قانون 80/20

این قانون به شما کمک می‌کند تا بین جذب مخاطبان و تلاش برای فروش محصولات خود تعادل برقرار کنید. این قانون بیان می‌کند که 80 درصد از پست های شما باید برای تعامل ، اطلاع رسانی و آموزش طراحی شوند و از 20 درصد دیگر نیز باید برای ارتقاء مستقیم تجارت شما استفاده شود.

مردم به رسانه های اجتماعی نمی روند تا با تبلیغات بمباران شوند، بنابراین این فرمول به شما کمک می‌کند ضمن حفظ یک تصویر مثبت برند، به تعادل مناسب فروش برسید.

  • 47.6 درصد از مردم از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با دوستان استفاده می‌کنند
  • 36.3 درصد از مردم برای پر کردن اوقات فراغت از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند
  • 35.1 درصد از مردم برای خواندن اخبار از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند
  • 31.6 درصد از مردم برای کشف محتوا از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند

مرحله ششم: منابع خود را حسابرسی کنید

آخرین کاری که باید قبل از تنظیم تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی خود انجام دهید، حسابرسی منابع شما است. تیم شما چقدر بزرگ است و چه مهارتهایی در دسترس شما دارید؟ اگر تیمی پر از متخصصان رسانه های اجتماعی ، فیلمبرداران و سازندگان محتوا دارید ، برنامه های شما بسیار جاه طلب تر خواهد بود. با این حال ، شما همچنین باید سیستم هایی را برای جمع آوری این افراد در نظر بگیرید.

این جایی است که تقویم محتوای رسانه های اجتماعی شما از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. وقتی برنامه خود را برای ماه آینده یا حتی یک چهارم به وضوح تعیین کرده اید، همه می‌توانند ببینند که برای کار کردن در چه مواردی لازم است. نویسنده شما می‌تواند روی کپی کار کند و فیلمبردار و طراح گرافیک شما می‌تواند روی تصاویر کار کند و همه چیز را به موقع جمع کند.

سخن پایانی

ایجاد یک تقویم محتوایی رسانه های اجتماعی نباید دشوار باشد. با داشتن برخی از مهارت های اساسی Microsoft Excel ، می‌توانید یک تقویم محتوا ایجاد کنید که استراتژی شما را برای هفته ها و ماه های آینده به وضوح تشریح می‌کند. این کار نه تنها به شما در ایجاد محتوای بهتر کمک می‌کند بلکه باعث صرفه جویی در وقت شما نیز می‌شود.

این که آیا شما یک تیم بزرگ رسانه های اجتماعی هستید یا یک بازاریاب فردی هستید، یک تقویم خوب محتوای رسانه های اجتماعی می‌تواند هماهنگی تلاش های شما را آسان تر کند و اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم نیازهای مخاطبان خود را برآورده می‌کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن