سئو

چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل را ردیابی کنیم؟

رتبه بندی کلمات کلیدی موقعیتی است که وب سایت شما برای جستجو در گوگل دارد و نتیجه تلاش های شما برای سئو است. هر کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید، اولین نتیجه دارای رتبه بندی کلمه کلیدی یک است کلمه دوم در رتبه دو است و غیره. اهمیت رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل این است که اکثر مردم روی اولین نتیجه ای که می‌بینند کلیک می کنند. بنابراین رتبه یک برای یک کلمه کلیدی، ترافیک بسیار بیشتری نسبت به رتبه دوم برای شما به همراه خواهد داشت.

همانطور که سعی می‌کنید ترافیک خود را از موتورهای جستجو افزایش دهید، باید رتبه بندی خود را برای کلمات کلیدی خاص پیگیری کنید. این مقاله به شما یاد می‌دهد که چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل را بررسی کنید.

چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل را ردیابی کنیم؟
چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل را ردیابی کنیم؟

چرا ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل مهم است؟

رتبه بندی کلمات کلیدی وب سایت شما اغلب تغییر می‌کند. در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است باعث شود رتبه بندی کلمات کلیدی شما تغییر کند:

  •  شما (یا رقبایتان) محتوای جدید منتشر می‌کنید.
  •  شما از وب سایت های معتبر بک لینک دریافت می‌کنید (یا از دست می‌دهید).
  •  شما عناوین صفحه و توضیحات متا خود را بهینه می‌کنید.
  •  گوگل الگوریتم خود را به روز می‌کند.

رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل تغییر می‌کند و در این اتفاق می‌تواند ترافیک وب سایت شما را کاهش دهد و به کسب و کار شما آسیب برساند. بنابراین ردیابی کلمات کلیدی شما ضروری است.

چگونه می‌دانید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید؟

در اینجا چند راه برای بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی فعلی شما وجود دارد:

روش دستی: پنجره مرورگر خصوصی

روش دستی به سادگی وارد کردن کلمه کلیدی خود در گوگل است. اما گوگل گاهی اوقات نتایجی را که فکر می کند می‌خواهید ببینید را به شما نشان می‌دهد. برای بررسی اینکه چگونه برای افراد معمولی به نظر می رسد، جستجو را در یک پنجره مرورگر خصوصی اجرا کنید.

چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل را ردیابی کنیم؟
چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل را ردیابی کنیم؟
  • یک پنجره مرورگر خصوصی باز کنید. (این یک پنجره ناشناس در کروم و مرور خصوصی در فایرفاکس و سافاری است.
  • یک پنجره مرورگر خصوصی به این معنی است که Google از سابقه مرورگر شما برای ارائه نتایج جستجوی شخصی به شما استفاده نمی‌کند.)
  • کلمه کلیدی مورد علاقه خود را جستجو کنید.

تا زمانی که وب سایت خود را مشاهده کنید، نتایج جستجو را بشمارید (از زیر تبلیغات، نقشه ها و قطعه های برجسته شروع می‌شود). عددی که شما روی آن حساب می‌کنید جایی است که صفحه وب شما در حال حاضر برای این کلمه کلیدی رتبه بندی می کند.

استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل

آیا برای یک راه کارآمدتر برای بررسی رتبه بندی فعلی خود برای کلمات کلیدی SEO آماده هستید؟ از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. این روش به شما وسعت کامل کلمات کلیدی را می‌دهد که دامنه شما برای آنها رتبه بندی می‌کند. بنابراین، به جای کار پر زحمت جستجوی هر کلمه کلیدی در گوگل، همه چیز را دریافت می‌کنید.

نحوه ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی

همچنین می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در طول زمان پیگیری کنید. بطور خودکار که می‌تواند به شما کمک کند زمانی که وب سایت شما رتبه خود را برای یک کلمه کلیدی از دست می دهد سریعتر پاسخ دهید.

  • مرحله 1: کلمات کلیدی SEO را برای ردیابی انتخاب کنید

برای تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی را باید ردیابی کنید، باید کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و این شامل دیدن اینکه شما و رقبایتان برای چه رتبه‌بندی می‌شوند. یا می تواند رتبه ای برای. می‌توانید از ابزار Organic Research برای ایجاد یک لیست کامل استفاده کنید.

سپس، شما می‌توانید ببینید که رقبای شما برای چه رتبه بندی می شوند. فقط دامنه آنها را نیز از طریق ابزار اجرا کنید. به این ترتیب، می توانید تمام کلمات کلیدی را که آنها در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کنند، مشاهده کنید.

  • مرحله 2: یک کمپین ردیابی برای کلمات کلیدی خود راه اندازی کنید

یک کمپین ردیابی برای کلمات کلیدی شما می تواند به نظارت بر رتبه بندی شما (و رقبایتان) به صورت روزانه کمک کند. می‌توانید اعلان‌های سفارشی را تنظیم کنید تا از هرگونه تغییر در موقعیت‌ها مطلع باشید. و کشف کنید که چه کسانی برای کلمات کلیدی هدف با شما رقابت می‌کنند.

بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل

هدف جستجو هدفی است که در پشت جستجوی یک فرد وجود دارد. و مسلماً مهمترین عاملی است که بر رتبه بندی کلمات کلیدی شما تاثیر می‌گذارد.

به طور خاص هدف از کلمه کلیدی مورد نظر شما چیست؟ و آیا محتوای شما در خدمت هدف جستجو است؟ چهار نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد:

  • ناوبری. جستجوگر به دنبال یک وب سایت خاص است.
  •  اطلاعاتی. جستجوگر می خواهد درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کند.
  •  تحقیق تجاری جستجوگر می خواهد درباره محصول یا خدماتی که ممکن است بخرد اطلاعات بیشتری کسب کند.
  •  معامله ای. جستجوگر می‌خواهد خریدی انجام دهد.

می‌توانید هدف جستجو برای هر کلمه کلیدی را دقیقاً در کمپین ردیابی موقعیت خود مشاهده کنید.

بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی با عنوان صفحه و توضیحات متا

بهینه سازی تگ های عنوان و توضیحات متا یکی از ساده ترین راه ها برای کمک به بهبود رتبه شما است. آنها به گوگل کمک می کنند تا بداند صفحه شما در مورد چیست. می توانید عناوین صفحه و توضیحات متا خود را به چند روش بررسی کنید:

از افزونه SEO خود استفاده کنید. اگر از CMS وردپرس (سیستم مدیریت محتوا) استفاده می کنید، افزونه هایی مانند Yoast و Rank Math پیکربندی عناوین و توضیحات را ساده می کنند.

فقط به صفحه ای که در حال بهینه سازی هستید بروید. روی «ویرایش صفحه» کلیک کنید. به پایین محتوا بروید.

ویرایشگر SEO را برای افزونه انتخابی خود پیدا کنید. در آنجا باید عنوان و توضیحات را ببینید.

توجه: توضیحات متا یک عامل مستقیم رتبه بندی گوگل نیستند، اما ممکن است گوگل همچنان کلمه کلیدی شما را در توضیحات متا در SERP برجسته کند. و گنجاندن کلمه کلیدی شما می تواند نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهد. این عوامل می‌توانند به مزایای غیر مستقیم سئو منجر شوند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 6

دکمه بازگشت به بالا
بستن