سئو

آیا اعتبار نام نویسنده محتوا یک فاکتور مهم برای رتبه بندی گوگل است؟

اعتبار نویسنده یا Author Authority مفهومی است که سالها وجود داشته است، اما چه نقشی در رتبه بندی سایت ایفا می‌کند؟ بیایید نگاه دقیق تری به تاثیر اعتبار نام نویسنده محتوا در رتبه بندی گوگل بیندازیم.

اهمیت اعتبار نام نویسنده محتوا

تصور کنید که یک مشکل پزشکی جزئی دارید. شاید هر بار که غذا می‌خورید، فک شما صدا می‌دهد و این موضوع دردناک نیست، اما ناخوشایند است. برای یافتن راه حلی برای این مشکل آزار دهنده، به بانک همه منظوره دانش یعنی اینترنت مراجعه می‌کنید.

همانطور که نتایج موتورهای جستجو را بررسی می کنید، به نظر شما کدام منبع قابل اعتمادتر است: صفحه ای که توسط یک پزشک گوش، حلق و بینی با ده سال تجربه پزشکی نوشته شده است یا صفحه ای که توسط شخصی که وبلاگ شخصی را اداره می‌کند؟

این یک انتخاب آشکار است این بدان معنا نیست که صفحه وبلاگ نویس شخصی اطلاعات صحیحی ندارد. با این حال، بعید است که او بیشتر از یک متخصص مراقبت های بهداشتی با مدرک پزشکی، پنج سال آموزش رزیدنتی و یک دهه تجربه میدانی در مورد آنچه که شما را ناراحت می‌کند، بداند.

این مثال فقط یک واقعیت است که نشان می‌دهد اعتبار نام نویسنده محتوا مهم است. اهمیت اعتبار نام نویسنده محتوا هرگز به اندازه امروز که اطلاعات غلط در اینترنت بیداد می‌کند صادق نبوده است. در حالی که بیشتر نویسندگان واقعاً سعی می‌کنند مفید باشند، اطلاعات زیادی در وب وجود دارد که می‌تواند کاملاً مضر باشد. فرقی نمی‌کند که این اطلاعات اشتباه ناشی از بدخواهی باشد یا ناآگاهی، محتوای نادرست یا نادرست می‌تواند آسیب زیادی وارد کند.

به همین دلیل است که اعتبار نویسنده یا رتبه نویسنده در فرآیند بهینه سازی موتور جستجو در نظر گرفته می‌شود. بیایید نگاهی به چگونگی آن بیندازیم.

مرجع معتبر بر رتبه بندی صفحات تاثیر می گذارد

گوگل هنگام تعیین کیفیت کلی یک صفحه وب و میزان پاسخگویی آن به یک جستار جستجو، بر E-A-T تاکید می کند. این همان تخصص، اقتدار و امانت است. اما آیا این شامل E-A-T نویسنده می شود؟ آیا مهم است که این قطعه توسط یک متخصص واقعی نوشته شده باشد تا یک فارغ التحصیل اخیر روزنامه نگاری؟

وقتی بدانید این عبارت مخفف چه کلماتی است، یعنی فهمیدید گوگل به چه فاکتورهایی از کیفیت محتوا اهمیت می‌دهد. E-A-T گوگل مخفف عبارات زیر است:

  • Expertise (تخصص)
  • Authoritativeness (اعتبار)
  • Trustworthiness (اعتمادپذیری)

بنابراین تخصص، اعتبار و اعتماد پذیری یک سایت از نظر گوگل اهمیت بالایی دارد.

اعتبار نام نویسنده محتوا مفهومی است که سالهاست وجود داشته است. و نقشی که در رتبه بندی سایت ایفا می کند مدت هاست که بحث بین کارشناسان سئو و بازاریابان دیجیتال بوده است.

تاثیر اعتبار نام نویسنده محتوا بر رتبه بندی SERP

گوگل هرگز نشان نداده است که نویسنده مقاله به طور مستقیم بر رتبه بندی تاثیر می گذارد. اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید آن را نادیده بگیرید. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد غول موتور جستجو به شناسایی نویسندگان علاقه مند است.

در سال 2005، که از نظر سئو یک قرن است، گوگل یک پتنت برای Agent Rank ثبت کرد. این آپدیت برای کمک به حذف محتوای با کیفیت پایین، به موتور جستجو اجازه می‌دهد تا از امضای دیجیتال برای رتبه بندی مقالات بر اساس شهرت استفاده کند.

در سال 2011، گوگل پشتیبانی از نشانه گذاری نویسندگی را با استفاده از rel=” author تایید کرد. با این حال، پذیرش این برچسب کند بود. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که تنها 30 درصد از نویسندگان از این برچسب استفاده می‌کردند و گوگل در همان سال به طور رسمی آن را حذف کرد.

در یک کنفرانس SMX در سال 2016، گری ایلیز، تحلیلگر Google Webmaster Trends گفت که این شرکت از نویسندگی استفاده نمی‌کند، اما سیستم هایی برای تشخیص اینکه چه کسی یک قطعه محتوا را ایجاد کرده است، دارد. به نظر می‌رسد این به نقش نویسندگان در نمودار دانش گوگل اشاره دارد.

به این نتیجه می‌رسیم که شهرت نویسنده مهم است، اما مراقب باشید که شهرت را با تخصص و اعتبار نام نویسنده محتوا قاطی نکنید.

Google از تخصص و اعتبار برای ارزیابی قابلیت اطمینان در یک موضوع خاص استفاده می‌کند. از سوی دیگر، شهرت یک ارزیابی ذهنی تر بر اساس دیدگاه خوانندگان از نویسنده است. شهرت بر اساس دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو تعیین می‌شود: مجموعه‌ای از اصول راهنما که برای آموزش رتبه‌دهندگان انسانی که کیفیت موتور جستجو را ارزیابی می‌کنند و گاهی اوقات تغییرات پیشنهادی در الگوریتم‌های جستجو را آزمایش می‌کنند، استفاده می‌شود.

یکی از این دستورالعمل‌ها بیان می‌کند که امتیاز پایین تولیدکننده محتوا برای دادن امتیاز با کیفیت پایین کافی است. با این حال، گوگل شفاف بوده است که این رتبه‌بندی‌های تولید شده توسط انسان هرگز برای تاثیرگذاری بر نتایج جستجو استفاده نمی‌شوند.

در مارس 2020، گوگل یک پتنت برای Author Vectors به ​​ثبت رساند که به آن کمک می‌کند شناسایی کند که چه کسی محتوای بدون برچسب ایجاد کرده است. این کار را با ارزیابی سبک های نوشتاری و سطح تخصص و علاقه به موضوعات مختلف انجام می‌دهد.

در حالی که غول موتورهای جستجو در مورد چگونگی یا دلیل استفاده از این برنامه برای تعیین رتبه بندی جستجو اطلاعاتی ارائه نکرده است، در توصیه به اضافه کردن URL های نویسنده در طرح مقاله مشهود است. این توصیه مشخص نمی‌کند که این URL باید به چه چیزی هدایت شود، اما بیشتر برای ارسال خوانندگان به نمایه رسانه های اجتماعی یا صفحه بیو استفاده می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به اهمیت  اعتبار نام نویسنده محتوا در رتبه بندی گوگل پرداختیم. در مورد نقش نویسنده مرجع در نتایج جستجوی گوگل مطالب زیادی وجود دارد و متاسفانه پاسخ روشنی وجود ندارد. با این حال، حتی اگر مستقیماً بر رتبه‌بندی ارگانیک شما تاثیری نداشته باشد، همچنان هوشمندانه است که از دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google پیروی کنید. کاربران به شهرت و ارتباط نویسنده یک محتوا اهمیت می‌دهند و این به تنهایی دلیل کافی برای جستجوی بهترین نویسندگان ممکن و شناسایی آنها در هر مقاله است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن