کوچینگ

5 نمونه گواهی مشتری که فروش شما را افزایش می دهد

آیا به دنبال راهی مطمئن برای ترغیب مردم به خرید محصولات خود هستید؟ گواهی مشتری ابزار قدرتمندی است که هر بازاریاب باید در نظر داشته باشد.برخی از رایج ترین نمونه های گواهی مشتری عبارتند از:

  • نقل قول ها
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • مطالعات موردی
  • گواهی تصویری
  • مصاحبه ها

اما قبل از اینکه به اینها بپردازیم، بیایید نگاهی بیندازیم که در وهله اول چه چیزی باعث می شود که توصیفات مشتری بسیار موثر باشد.

صفحه گواهی مشتری مانند جادو عمل می کند

از انتخاب رستوران برای شام امشب گرفته تا خرید یک وسیله نقلیه لوکس، مردم قبل از خرید می خواهند بدانند که تصمیم درستی می گیرند. هنگام جستجوی پاسخ این سوال، خریداران تقریباً همیشه به سایر خریداران مراجعه می کنند. این پدیده به عنوان اثبات اجتماعی شناخته می‌شود: مکانیزم روان‌شناختی که در آن افراد تمایل دارند اعمال و رفتار افراد دیگر را دنبال کنند تا تصمیم‌های «درست» بگیرند.

بهترین راه برای استفاده از این پدیده اثبات اجتماعی از طریق توصیفات مشتری است. شما می توانید با به نمایش گذاشتن مشتریان فعلی خود، افراد بالقوه را برای خرید محصولات خود متقاعد کنید.چگونه کسب و کار شما می تواند از توصیفات مشتری برای  ترغیب خریداران به خرید استفاده کند؟ این دقیقاً همان چیزی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چند نوع گواهی مشتری برتر

انواع نمونه های گواهی مشتری زیر را می توان به روش های مختلفی مورد استفاده قرار داد. می توانید نظرات مشتریان را در وب سایت خود نمایش دهید، آنها را در یک پست وبلاگ جاسازی کنید، آنها را دوباره در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و موارد دیگر.

1. نقل قول ها

توصیفات نقل قول محبوب ترین شکل توصیفات هستند. آنها قدرتمند، معتبر و مهمتر از همه موثر هستند. همانطور که از نام آن پیداست، این توصیفات مستقیماً از یک مشتری نقل قول می‌کنند.

گواهی نقل قول به سه دلیل بسیار موثر است:

  • در صفحه فرود یا صفحه اصلی نمایش داده می شود.
  • می تواند به صورت پاپ آپ نمایش داده شود.

2. پست های رسانه های اجتماعی

با محبوبیت رسانه‌های اجتماعی، گرفتن نظرات مشتریان بسیار راحت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک پست اینستاگرام یا به روز رسانی توییتر اسکرین شات بگیرید و به سرعت ثابت خواهید کرد که مشتریان محصولات شما را دوست دارند. هیچ کس صحت این توصیفات اسکرین شات را زیر سوال نمی برد. بسیاری از این پست های رسانه های اجتماعی عمومی هستند. بنابراین اگر کسی بخواهد خودش آنها را بررسی کند، معمولاً می تواند این کار را انجام دهد.

3. مطالعات موردی گواهی مشتری

اگر بخش‌های کوچکی را برای گواهی مشتری انتخاب کنید، مطالعات موردی نیز می‌تواند به‌عنوان گواهی‌های مشتری خدمت کند. برای مثال، می‌توانید یک مطالعه موردی کامل انجام دهید و آن را به نکات کوتاه و قابل هضم تقسیم کنید. سپس آن نکات را در صفحه محصول ارائه دهید. می‌توانید به مطالعه موردی کامل پیوند دهید تا کاربران بتوانند در صورت نیاز به بررسی بیشتر بپردازند.

4. فیلم های گواهی

در سال‌های اخیر بررسی‌های ویدیویی گواهینامه کوتاه به سرعت محبوبیت پیدا کرده‌اند و ایجاد و ارسال ویدیو در وب‌سایتتان آسان‌تر از همیشه است. نکته مهم در مورد توصیفات ویدیویی این است که برجسته هستند و تأثیر زیادی بر جای می گذارند.

5. مصاحبه 

مصاحبه ها برای گواهی مشتری بسیار موثر هستند زیرا به دریافت جزئیات بیشتر از مشتری در مورد تجربه آنها کمک می کنند و تصویر واضحی را در ذهن مشتریان بالقوه شما ترسیم می کنند. برای داشتن یک مصاحبه عالی، مطمئن شوید که سوالاتی می‌پرسید که داستانی در مورد چگونگی و چرایی خرید محصول توسط مشتری شما بیان می‌کند. در اینجا چند نمونه از سوالاتی که باید در مصاحبه از مشتری خود بپرسید آورده شده است:

  • چه مانعی می توانست شما را از خرید این محصول باز داشته باشد؟
  • آیا این محصول را توصیه می کنید؟ اگر چنین است، چرا؟
  • هنگام خرید این محصول به چه چیزی توجه کردید؟
  • آیا ویژگی خاصی در مورد این محصول وجود دارد که شما آن را بیشتر دوست داشته باشید؟
  • سه مزیت دیگر این محصول چه خواهد بود؟
  • آیا چیزی وجود دارد که شما تمایل داشته باشید که آن را اضافه کنید؟

چگونه فروش خود را افزایش دهید: سه استراتژی طلایی

استراتژی 1: افزایش فروش از طریق مشتریان جدید

رایج ترین راه برای افزایش فروش، جذب مشتریان جدید است. با توجه به شعار «فروش بیشتر از طریق مشتریان بیشتر»، تا حد امکان بسیاری از علاقه‌مندان بالقوه باید ابتدا از این پیشنهاد مطلع شوند تا متعاقباً از طریق سهمیه فروش متناظر با خریدارانی که برای اولین بار خریداری می‌کنند، به فروش بیشتری دست یابند.

استراتژی 2: افزایش فروش از طریق مشتریان فعلی

راه دیگر افزایش فروش از طریق مشتریان فعلی است. از آنجایی که معمولاً برای متقاعد کردن مشتریان فعلی به خرید نسبت به مشتریان جدید زمان و پول کمتری نیاز است، این استراتژی اغلب برای فروشندگان سودآورتر است. افزایش مطلوب فروش باید از طریق خریدهای مکرر از یک سو و فروش اضافی یا متقاطع از سوی دیگر حاصل شود.

استراتژی 3: افزایش فروش از طریق دفعات خرید بالاتر

استراتژی سوم با هدف کوتاه کردن فواصل زمانی بین معاملات و در نتیجه افزایش دفعات خرید است. این را می توان با جذاب کردن محصولات اضافی از طیف شرکت برای مشتری یا با ایجاد انگیزه در مشتری برای استفاده بیشتر از یک محصول یا خدمات به دست آورد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن