بازاریابی

اهمیت بازاریابی با تجربه مشتری چیست؟

کسب و کارهایی که ابتکار عمل را برای ارائه یک تجربه عالی برای مشتری به کار می‌گیرند، اغلب مزایای طولانی‌مدت دیگری مانند تبلیغات دهان به دهان بهتر و افزایش وفاداری به برند را مشاهده می‌کنند. به عنوان یک مصرف کننده، آیا تا به حال تجربه خوبی با یک برند داشته اید که هرگز به به یک رقیب فکر نکنید؟ به این می گویند تجربه مشتری مثبت. بازاریابی با تجربه مشتری قطعاً چیزی است که هر کسب و کاری باید برای موفقیت خود به آن روی بیاورد.

در این مقاله به این می‌پردازیم که بازاریابی تجربه مشتری شامل چه چیزی است، چرا برای برند شما بسیار مهم است و دیگران چگونه آن را به کار می‌برند.

بازاریابی با تجربه مشتری چیست؟

در یک مفهوم رسمی تر، بازاریابی با تجربه مشتری نوع خاصی از استراتژی برند است که نیازهای شخصیت های خریدار شما و عمل ارائه ارزش را مقدم بر فروش ساده قرار می دهد. این یک استراتژی بازاریابی خاص است که به منظور بهبود وفاداری به برند، تقویت اثبات اجتماعی، و طولانی تر کردن سفر کلی تجربه مشتری با افزایش تعداد تعاملات طراحی شده است. اساساً، بازاریابی تجربه مشتری در مورد قرار دادن نیازهای مشتری شما بر منافع شرکت است.

تفاوت بین خدمات مشتری و بازاریابی تجربه مشتری چیست؟

به طور خلاصه، فرآیند خدمات مشتری از لحظه‌ای شروع می‌شود که مشتری برای یک موضوع خاص یا در پاسخ به یک سوال به کمک نیاز دارد. در حالی که خدمات مشتری بخشی از تجربه مشتری است، اما فراگیر نیست. در عوض، تجربه مشتری از لحظه ای شروع می‌شود که خریدار از برند شما آگاه می شود و پس از رفع مشکلات خدمات متوقف نمی‌شود.

مزایای بازاریابی با تجربه مشتری چیست؟

بازاریابی با تجربه مشتری یکی از آن چیزهایی است که هر کسب و کاری می‌داند که باید استراتژی داشته باشد تا به آن بپردازد، اما تعداد کمی از آن‌ها واقعاً انجام می‌دهند.

حفظ مشتری بالاتر

برندهایی که فرآیند تجربه مشتری مثبتی دارند، مجبور نیستند اغلب با دیگران در همان جایگاه رقابت کنند. شهرت خوب و سطح بالای خدمات آنها معمولاً برای حفظ مشتری گسترده کافی است.

طول عمر مشتری بالاتر

مشتریانی که خوشحال هستند اغلب برای خریدهای بعدی به برندهایی که دوست دارند باز می گردند، که باعث افزایش طول عمر مشتری می شود.

فروش بیشتر با بازاریابی با تجربه مشتری

تعاملات مثبت با مشتری اغلب منجر به فروش بیشتر و افزایش درآمد می‌شود، زیرا احتمال بیشتری دارد که توصیه های خود را با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک بگذارند.

بازخورد بهتر

مشتریانی که احساس می‌کنند از برند شما ارزش می‌گیرند و نیازهایشان برآورده می‌شود، همچنین تمایل بیشتری به ارائه نظر مثبت یا گواهی دارند، که همچنین می‌تواند به دلیل قدرت اثبات اجتماعی، فروش را افزایش دهد. همانطور که می‌بینید، اینها برخی از مزیت های بسیار قدرتمندی هستند که هر شرکتی را مجبور می@کند تلاش خود را برای ارائه همیشه یک تجربه مثبت برای مشتری افزایش دهد.

بهترین شیوه های بازاریابی تجربه مشتری

با در نظر گرفتن همه این موارد، چگونه یک تجربه مثبت به مشتری ارائه می‌دهید؟ در اینجا چند بهترین روش برای بررسی وجود دارد.

به قول خود صادق باشید

وقتی نوبت به مشتریان می‌رسد، شرکت ها باید همیشه به قول خود وفادار باشند. این بدان معناست که کاری را که می گویید انجام می دهید، زمانی که می گویید انجامش می‌دهید، انجام دهید. برای مثال، اگر به یک خریدار تجارت الکترونیک بگویید که ظرف دو روز بسته‌اش را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید، مطمئن شوید که شرکت شما تمام تلاش خود را برای تحقق آن انجام می‌دهد.

در قسمت‌های خدمات، زمانی که می‌گویید وارد می‌شوید، ظاهر شوید و کاری را که برای تکمیل آن استخدام شده‌اید، مطابق انتظار انجام دهید. اگر موقعیتی وجود دارد که انجام کاری که قول داده اید امکان پذیر نیست، مطمئن شوید که با مشتری در ارتباط هستید. اکثر مردم تا زمانی که دلیل آن را بدانند تاخیرها یا مسائل را به طرز باورنکردنی درک می‌کنند.

برای بازاریابی با تجربه مشتری یک طرح خدمات مشتری داشته باشید

بازاریابی با تجربه مشتری و خدمات مشتری بسیار فراتر از پاسخگویی به تماس های تلفنی و رسیدگی به شکایات است. به همین دلیل است که کسب و کارها باید فرآیندی برای رفع نیازها به موقع و سازمان یافته داشته باشند. برای سازمان‌های بزرگ، این ممکن است به معنای داشتن یک تیم خدمات مشتری اختصاصی باشد که پیام‌ها را به صورت روزانه بررسی می‌کند. شرکت های کوچکتر می‌توانند این کار را برون سپاری کنند یا این کار را به یک فرد خاص محول کنند. به همین ترتیب، بررسی هر گونه انجمن عمومی برای توصیفات و بررسی ها به طور منظم مهم است.

به تمام پاسخ های مشتریان پاسخ دهید و به آنها پاسخ دهید، حتی اگر این فقط یک تشکر از شما برای بررسی مثبت در Google یا Facebook باشد.

به نگرانی ها به موقع رسیدگی کنید

علاوه بر این، رسیدگی به نگرانی ها در یک زمان به موقع ضروری است. زمانی که صحبت از بازاریابی تجربه مشتری به میان می آید، زمان دشمن است. هر چه مشتری بیشتر منتظر پاسخ باشد، مشکل بزرگتر می شود. اگر نمی توانید با عجله اطلاعات مورد نیاز را به آنها بدهید، به روز رسانی معمولاً خوب است. اکثر مردم فقط می‌خواهند شنیده شوند، به همین دلیل است که داشتن مهارت های ارتباطی قوی برای اطمینان از مثبت بودن تجربه مشتری در پایان بسیار مهم است.

سخن پایانی

مشتریان وفادار کلید طول عمر کسب و کارها هستند و همین نکته مهم‌ترین دلیل اهمیت بازاریابی با تجربه مشتری است. اگر به دنبال افزایش فروش و بهبود تصویر برند خود هستید، اکنون زمان اجرای برخی از نکاتی است که در اینجا آورده ایم.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن