کوچینگ

مهمترین سرویس های بیزینس کوچینگ در سال ۲۰۲۲

مهمترین سرویس های بیزینس کوچینگ در سال ۲۰۲۲

بیزینس کوچینگ یا همان کوچینگ کسب‌وکار علمی است که به برندها کمک می‌کند در بازه زمانی کوتاه‌تری به اهداف و منافع خود دست یابند. بیزینس کوچینگ در سال ۲۰۲۲ با تغییراتی روبرو بوده و این علم در حال حاضر گسترده و کامل‌تر گردیده است. بیزینس کوچینگ یا همان مربی کسب و کار خدمات و سرویس‌های زیادی را به برندها ارائه می‌کند. در زیر مهم‌ترین خدمات و سرویس های بیزینس کوچینگ در سال ۲۰۲۲ را نام‌برده‌ایم:

  • تعیین اهداف و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن‌ها

اولین سرویسی که بیزینس کوچینگ می‌تواند به صاحبان یک کسب‌وکار ارائه کند، تعیین اهداف و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن‌ها می‌باشد. بیزینس کوچ به مدیران کسب و کارها کمک می‌کند از منطقه امن خود خارج گردیده و اهدافی را تعیین کنند. سپس استراتژی‌های مهمی را برای دستیابی به آن اهداف طراحی می‌کند. این مورد از اصلی‌ترین سرویس های بیزینس کوچینگ محسوب می‌شود.

  • تعیین ریسک‌های احتمالی

به‌هرحال در هر کسب‌وکاری برای دستیابی به اهداف، امکان بروز برخی ریسک‌های احتمالی نیز وجود خواهد داشت. برای مثال ممکن است در طی مسیر یک کسب‌وکار سرمایه خود را به علت یکی از ریسک‌های مختلف از‌دست بدهد. حال از دیگر سرویس و خدمات بیزینس کوچینگ می‌توان به تعیین ریسک‌های احتمالی اشاره کرد. مربی کسب و کار به شما کمک می‌کند این ریسک‌ها را شناسایی نمایید.

  • تشکیل تیمی فوق‌العاده

از دیگر انواع سرویس و خدمات بیزینس کوچینگ می‌توان به تشکیل تیمی فوق‌العاده اشاره نمود. بیزینس کوچینگ به شما کمک‌ می‌کند تا افراد را با توجه به تخصصی که دارند، در سمت‌های مناسب استخدام کنید. به‌این‌علت که دارا بودن یک تیم حرفه‌ای می‌تواند به شما در دستیابی به اهدافتان بسیار کمک کند. درنتیجه تشکیل تیمی فوق‌العاده نیز می‌تواند از مهم‌ترین سرویس های بیزینس کوچینگ به شمار آید، زیرا هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند بدون وجود تیم حرفه‌ای به موفقیت برسد.

تفاوت بیزینس کوچ با مشاور کسب و کار

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بیزینس کوچ یا مربی کسب و کار، درواقع همان مشاور بوده و این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. به همین علت بعضی از کسب و کارها از سرویس های بیزینس کوچینگ استفاده نمی‌کنند و معتقدند که همان مشاور کسب‌وکار نیز به‌تنهایی می‌تواند به آن‌ها در مسیر موفقیت کمک کند. این تصور کاملاً اشتباه بوده و بیزینس کوچ و مشاور کسب‌وکار با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند‌. مشاور کسب‌وکار کسی است که یک برند را برای دستیابی به اهدافش راهنمایی می‌کند و تجربیات خود را در اختیار آن قرار می‌دهد. درواقع ما زمانی به دنبال یک مشاور کسب‌وکار خواهیم بود که بخواهیم پاسخ سؤالات خود را از تجربیات او بیرون بکشیم‌.

اما بیزینس کوچ تجربیات شخصی خود را در اختیار ما نمی‌گذارد و درواقع پاسخ‌دهنده سؤالات ما در حوزه کسب‌وکار نخواهد بود. در مقابل بیزینس کوچ‌ها به ما کمک می‌کنند که پاسخ سوالاتمان را از درون خود کشف کنیم. بیزینس کوچ‌ها هیچ‌گاه امور کسب‌وکار ما را انجام نمی‌دهند. آن‌ها مانند یک راهنما در کنار ما خواهند بود و تنها به امور نظارت می‌کنند؛ اما مشاور کسب‌وکار ممکن است برخی فعالیت‌ها را نیز برای شما انجام دهند. درنتیجه اگر شما نیز قصد استخدام یک مربی کسب و کار و بهره‌مندی از خدمات و سرویس های بیزینس کوچینگ را دارید، باید بدانید که بیزینس کوچ با مشاور کسب و کار و یا منتورینگ کاملاً تفاوت دارد.

نحوه و فرایند کار یک بیزینس کوچ حرفه‌ای

فرایند کار بیزینس کوچ های حرفه‌ای پیچیده نبوده و آن‌ها معمولاً سعی می‌کنند به ساده‌ترین شکل ممکن به شما کمک کنند. نحوه و فرایند کار این متخصصین در چند مرحله خواهد بود. در زیر این مراحل را ذکر نموده‌ایم:

فرایند کار یک بیزینس کوچ

 

  • تعیین مسیر

در مرحله اول بیزینس کوچ ابتدا حرفه شما و ارزش آن را شناسایی خواهد کرد. سپس مسیر موفقیتتان را تعیین نموده و اهدافتان را مشخص‌ خواهد کرد. برای مثال بیزینس کوچ در این مرحله مشتریان هدف شما را شناسایی نموده و‌ به شما در انجام برخی امور برای تأثیرگذاری بر روی آن‌ها کمک می‌کند.

  • شناسایی موانع و چالش‌ها

در مرحله دوم بیزنس کوچ پس از تعیین اهداف بررسی می‌کند که برای رسیدن‌ به آن‌ها چه چالش و مشکلاتی بر سر راه شما خواهند بود. این چالش‌ها می‌توانند شامل مواردی مثل ریسک‌های احتمالی، محدودیت‌های بازار و … باشند‌.

  • برطرف سازی چالش‌ها و موانع

در مرحله بعد کوچ به شما کمک‌ می‌کند تا با خلق استراتژی‌های کارآمد، مشکلات و‌ موانع را برطرف کنید و از تمامی خدمات و سرویس های بیزینس کوچینگ استفاده کنید.‌ درواقع متخصص کوچ‌ به شما کمک می‌کند که راه‌حل‌های مشکلاتتان را کشف کنید و از این راه‌حل‌ها به بهترین شکل ممکن‌ استفاده کنید.

  • نظارت بر عملکرد

در مرحله آخر بیزینس کوچ‌ بر تمامی مراحل کار نظارت می‌کند و شما را راهنمایی خواهد کرد تا مسیر را با موفقیت طی کنید. در این مرحله معمولاً بیزینس کوچ بر عملکرد کارکنان کسب و‌ کار، مدیران، استراتژی‌ها و … ناظر خواهد بود.‌

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

23 + = 26

دکمه بازگشت به بالا
بستن