طراحی و ساخت وبسایت

باید و نباید برای طراحی سایت آژانس مسافرتی موفق

هنگامی که صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO) می‌شود، وب سایت شما پایه ای است که تمام تلاش شما بر آن استوار است. مهم نیست که چند کلمه کلیدی اضافه می‌کنید، توضیحات متا را تغییر می‌دهید، یا افزونه های اضافی را حذف می‌کنید: اگر وب سایت شما به درستی طراحی نشده باشد، همه تلاش‌های شما برای رتبه بندی سایتتان با شکست مواجه می‌شود. طراحی سایت آژانس مسافرتی یک پروژه مهم و پیچیده است؛ در این مقاله ما چند نکته برای ایجاد یک وب سایت مسافرتی موفق را مرور می‌کنیم.

طراحی سایت آژانس مسافرتی را با تحقیقات سئو شروع کنید

قبل از تصمیم گیری در مورد هر یک از صفحات یا محتوایی که قرار است در سایت قرار داده شود، باید بدانید که چه عواملی بر رتبه سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند.

وب سایت های با رتبه بالا بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی و عبارات هدف ساخته شده اند، زیرا این موارد بر موضوعاتی که صفحات فرود روی آنها متمرکز شده اند و انواع سوالاتی که محتوا باید به آنها پاسخ دهد تأثیر می‌گذارد.

آنها همچنین برای بهینه سازی سرعت صفحه و به حداقل رساندن افزونه های غیر ضروری ساخته شده اند و در عین حال درک هدف خود را برای موتورهای جستجو تا حد امکان آسان می‌کنند.

از پایگاه‌های داده تصویر استوک استفاده کنید

انتخاب یک طراحی سفارشی برای وب سایت مسافرتی خود راهی است که برای اطمینان از رعایت تمام مشخصات توصیه می‌شود اما این کار می‌تواند یک سرمایه گذاری گران و زمان بر باشد.

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند برای ساختن وب‌سایت مسافرتی خود، قالبی را در سایتی مانند وردپرس انتخاب کنند و خبر خوب این است که راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن را سفارشی کنید تا منحصربه‌فرد به نظر برسد.

یکی از این عکس‌هایی است که در وب‌سایت سفر خود استفاده می‌کنید که یک عنصر بصری بسیار مهم است. یکی از راه‌های کلیدی برای جذب کاربر این است که آنها را تشویق کنید تا خود را در سفر یا محل اقامت خود به تصویر بکشند، و تصاویر چشم‌نواز و همه‌جانبه راهی عالی برای انجام این کار است.

داشتن عکس های منحصر به فرد در طراحی سایت آژانس مسافرتی ایده آل است، اما همیشه در هنگام ساخت یک وب سایت امکان پذیر نیست، به خصوص اگر شرکت شما در مکان دیگری مستقر باشد. خوشبختانه، پایگاه‌های اطلاعاتی تصاویر استوک زیادی مانند freepik  وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید و تصاویر رایگان و پولی را ارائه می‌دهند.

سعی نکنید با یک سیستم رزرو بد هزینه ها را کاهش دهید

بسیاری از شرکت های مسافرتی دارای سیستم رزرو به عنوان بخشی از وب سایت خود هستند. این عنصر باید به دقت مورد توجه قرار گیرد، زیرا برخی از پلتفرم های رزرو می توانند بر سئو سایت تأثیر منفی بگذارند.

سرمایه گذاری در سرویس رزرو سایت ارزش آن را دارد که به درستی در مورد بهترین نوع سیستم رزرو برای وب سایت سفر خود تحقیق کنید، زیرا استفاده از بسیاری از آنها ممکن است دشوار باشد، به روز رسانی آنها زمان بر باشد، یا فقط با تعداد زیادی کد غیر ضروری ساخته شده اند که واقعاً می‌تواند سرعت این بخش را کاهش دهد.

در برخی موارد، هنگام  طراحی سایت آژانس مسافرتی ممکن است بهتر باشد یک سیستم رزرو سفارشی بسازید که ویرایش آن بسیار ساده‌تر باشد و به وضوح به مشتریان اجازه دهد بدون سوء تفاهم آنچه را که می‌خواهند رزرو کنند.

بله، ساختن یک سیستم رزرو سفارشی هزینه دیگری است اگر در حال سرمایه‌گذاری در طراحی وب‌سایت مسافرتی منحصربه‌فرد هستید. اما احتمالاً در آینده با ساده و بهینه سازی این سیستم رزرو به طور خاص برای برند شما در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند و مشکلات را بعداً به حداقل می رساند.

در روند  طراحی سایت آژانس مسافرتی به موقع برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید

اگر با یک آژانس بازاریابی کار می‌کنید، ایجاد محتوا ممکن است در بسته طراحی وب سایتی که برای آن هزینه می‌کنید گنجانده شود. اما بسیاری از برندها ترجیح می‌دهند محتوا را خودشان بنویسند تا لحن صدای مناسب را به دست آورند، بنابراین مهم است که مدت زمان این کار را در نظر بگیرید.

زمانی که یک طرح واضح از ساختار سایت و تعداد صفحاتی که قرار است ساخته شوند، داشته باشید، می‌توانید شروع به تولید محتوا برای وب سایت خود کنید.

اگر می خواهید وب سایت مسافرتی شما در هنگام جستجوی مشتریان شما برای پیشنهاد شما رتبه بالایی کسب کند، ابتدا باید تحقیقات کلمات کلیدی را کامل کنید. هنگامی که فهرستی از عبارات مرتبط را جمع آوری کردید، می‌توانید محتوای صفحه فرود را بنویسید که شامل این عبارات باشد یا صفحاتی از پست های وبلاگ ایجاد کنید که به طور خاص به سوالات پاسخ می‌دهند یا روی موضوعی با حجم جستجوی بالا تمرکز می‌کنند.

هدرها و توضیحات متا را فراموش نکنید

وقتی صحبت از تولید محتوا برای سایت می‌شود، فقط تکه هایی از متن برای صفحات فرود نیست که باید به آنها فکر کنید. هدرها، تگ‌های عنوان و توضیحات متا باید به دقت در نظر گرفته شوند و نوشته شوند، زیرا جنبه‌های کلیدی سئوی وب سایت هستند.

هر صفحه فرود نیاز به یک ساختار عنوان منحصر به فرد دارد و شما در حالت ایده آل می‌خواهید عبارات کلیدواژه مورد نظر را در هر یک از این سرفصل ها قرار دهید. این ساختار به کاربران کمک می‌کند تا در یک صفحه پیمایش کنند و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا هر صفحه را راحت تر رتبه بندی کنند، که باعث افزایش رتبه هر صفحه می‌شود.

یک نقشه سایت را پیاده سازی کنید

نقشه سایت مکان هر یک از صفحات فرود را در وب‌سایت شما مشخص می‌کند و یک نقطه ناوبری را ارائه می‌کند که نحوه دسترسی به هر یک از آنها را راهنمایی می‌کند. مهم نیست که چگونه یک وب سایت مسافرتی می‌سازید، باید نقشه سایت را پیاده سازی کنید تا به موتورهای جستجو راهی برای درک سریع محتوای وب سایت ارائه دهید.

بدون نقشه سایت، ربات هایی که باید در سایت شما بخزند تا تصمیم بگیرند کجا آن را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند، به جای آن سعی می‌کنند لینک داخلی شما را تفسیر کنند. این می‌تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد، بنابراین بهتر است  در مراحل اولیه ساخت یک وب سایت مسافرتی یک نقشه سایت ایجاد کنید.

لینک داخلی در سایت را فراموش نکنید

لینک داخلی قطعا چیزی است که نباید از آن اجتناب کنید. پیوند داخلی صفحات فرود به یکدیگر به هدایت کاربران به صفحات مختلف کمک می‌کند و آنها را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می‌دارد. داشتن تعداد زیادی لینک داخلی در سراسر وب سایت مسافرتی به رتبه بهتر آن کمک می‌کند، زیرا به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات کلیدی یک سایت را شناسایی کنند.

تصاویر خود را بهینه کنید

فقط محتوای نوشتاری نیست که باید بهینه شود. وب‌سایت‌های مسافرتی معمولاً تصاویر زیادی روی خود دارند، اما اندازه آنها می‌تواند بر سرعت بارگیری صفحه فرود تأثیر بگذارد، که به نوبه خود می‌تواند بر رتبه‌بندی آن تأثیر بگذارد. شما نباید کیفیت تصویر را به خطر بیندازید، اما باید اندازه هر تصویر را قبل از آپلود فشرده کنید تا فضا ذخیره شود.

سخن پایانی

طراحی سایت آژانس مسافرتی جدید اغلب یک فرآیند طولانی است که اگر ندانید چه چیزی می‌خواهید، می‌تواند با قیمت گزافی همراه باشد. توصیه‌های بالا باید مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های واضح را به شما ارائه دهد که بدانید در طراحی یک وب‌سایت جدید برای شرکت مسافرتی‌تان چه مواردی را باید اولویت‌بندی کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن