کوچینگ

هدف برند چیست و چرا مهم است؟

مصرف کنندگان معمولا از برند هایی حمایت می کنند که هدف شرکتی آنها با ارزش های خودشان همسو است. با در نظر گرفتن این موضوع، شرکت‌هایی که هدف برند خود را دارند، اعتمادسازی برای مشتریان همفکر خود را آسان‌تر خواهند کرد.

هدف برند چیست؟

هدف برند دلیل پشت یک کسب و کار است و چیزی است که محصولات یا خدماتی را که یک کسب و کار ارائه می دهد و همچنین چگونگی و چرایی خدمت به بازار هدف خود را تعیین می کند. علاوه بر این، نشان دهنده هویت برند شما است.

تعریف هدف برند شما باید اولین قدمی باشد که شرکت شما حتی قبل از ایجاد چشم انداز، ماموریت و ارزش ها بر می دارد. دانستن هدف برندتان همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا درک کنید که چگونه می‌توانید با نیازهای مخاطبان هدف خود با تغییر و تکامل سازگار شوید. برای مثال، در چند سال گذشته، تعداد فزاینده‌ای از مصرف‌کنندگان به سمت برندهایی گرایش پیدا کرده‌اند که از نظر اجتماعی آگاهانه و شفاف در مورد تأثیر محصولاتشان بر جهان هستند. مصرف کنندگان به دنبال چیزی بزرگتر از فروش یا بازاریابی یک محصول هستند. آنها می خواهند از ارزش ها و ایدئولوژی ها حمایت کنند.

برای اینکه هدف برند خود را مشخص کنید، باید قدم های خود را دنبال کنید و از خود بپرسید که چرا. چرا کسب و کار خود را راه اندازی کردید؟ چه نیاز یا شکاف بازاری را می‌خواستید برآورده کنید؟ هدف شما حل کردن چه مشکلی بود؟

هنگامی که متوجه شدید چرا برند شما وجود دارد و چرا به آن نیاز است، می توانید برند خود را با سایرین در صنعت خود مقایسه کنید. نقاط قوت و ویژگی هایی که شما را منحصر به فرد می کند را شناسایی کنید. ممکن است یک داستان قانع‌کننده داشته باشید، به جامعه خود به شیوه‌ای معنی‌دار پاسخ دهید یا قیمت‌های رقابتی ارائه دهید. از هر جهتی که متمایز هستید، در تمام پلتفرم ها و کانال های ارتباطی خود بر آن تاکید کنید.

چرا داشتن هدف برند مهم است

یک برند بدون هدف، یک کشتی بدون قطب نما است. زمانی که هدف برند خود را مشخص می کنید، می تواند چندین مزیت را به همراه داشته باشد که به شما کمک می کند:

  • نام تجاری خود را از رقبا متمایز کنید: هدف برند به شرکت شما موضع منحصر به فردی می دهد تا کسب و کار شما در یک بازار شلوغ برجسته شود.
  • تیم‌های خود را حول یک هدف جمع کنید: وقتی همه هدف برند شما را درک می‌کنند و از آن استقبال می‌کنند، همه را در یک تیم قرار می‌دهد و اتحاد و همکاری را تقویت می‌کند.
  • ایجاد وفاداری طولانی مدت مشتری: هدف واضح برند به شما کمک می کند با مخاطب هدف خود ارتباط عمیق تری برقرار کنید، یک پیوند عاطفی قوی ایجاد کنید و وفاداری طولانی مدت مشتری را تقویت کنید.
  • نوآوری و خلاقیت را برانگیزد: یک هدف مشخص از برند، تیم شما را تشویق می‌کند تا خارج از چارچوب فکر کنند و راه‌حل‌های نوآورانه را تصور کنند که منجر به محصولات، خدمات و تجربیات جدید می‌شود.
  • جذب و حفظ استعدادهای برتر: هدف قانع کننده برند افراد همفکری را که مشتاق ماموریت شما هستند جذب می کند و منجر به نیروی کار متعهدتر و با انگیزه تر می شود.
  • شهرت برند خود را افزایش دهید: هدف برندی که با ارزش ها و آرزوهای مخاطبان هدف همسو باشد، شهرت مثبت برند را ایجاد می کند و اعتماد و اعتبار را تقویت می کند.
  • حمایت از مشتری را افزایش دهید: هنگامی که مشتریان با هدف برند شما ارتباط برقرار می کنند، به طرفداران پرشور تبدیل می شوند و تبلیغات مثبتی را منتشر می کنند و باعث رشد ارگانیک برای کسب و کار شما می شوند.

همانطور که جامعه تغییر می کند و پیشرفت می کند، هدف برند شما احتمالاً با آن تکامل می یابد. سازگاری با حفظ اصالت کلیدی برای ماندن در دنیای تجارت در حال تغییر است. ایجاد هویت و هدف برند شما چالش برانگیز است، اما مزایای طراحی یک استراتژی برند واقعی و شفاف به رشد شرکت شما در بلندمدت کمک می کند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 31 = 34

دکمه بازگشت به بالا
بستن