بازاریابی

محتوای مبتنی بر محصول چیست؟

محتوای مبتنی بر محصول معمولاً به هر محتوایی اطلاق می‌شود که بر تبلیغ، توصیف یا بررسی یک محصول یا طیفی از محصولات خاص تمرکز دارد. این نوع محتوا محتوایی است که به خواننده کمک می‌کند مشکلات خود را با استفاده از محصول شما حل کند.

چه چیزی محتوای مبتنی بر محصول نیست؟

هر محتوایی که پیرامون محصول خود ایجاد می کنید، محتوای محصول محور نیست. برخی از محتواها، مانند مقالات راهنما، اطلاعیه‌های مربوط به محصول و صفحات فرود، اهداف دیگری مانند تبلیغ مستقیم محصول شما دارند؛ این محتوای مبتنی بر محصول نیست.

چرا محتوای مبتنی بر محصول مهم است؟

در زیر دو دلیل برای اهمیت محتوای محصول ارائه شده است.

1. مشتریان جدید به دست آورید

یک مسئله بزرگ برای مشتریان بالقوه این است که آنها معمولاً نمی دانند محصول شما چگونه کار می کند یا چگونه به حل مشکلات آنها کمک می کند. این به ویژه برای نرم افزار صادق است. این امر با این واقعیت تشدید می شود که بسیاری از شرکت ها راهنمای محصول خود را در محتوای خود ذکر نمی کنند. بنابراین، حتی زمانی که مشتریان بالقوه در حال مصرف محتوا هستند، آنها همچنان در وضعیتی قرار می‌گیرند که در مورد آنچه شرکت می‌فروشد چیزی نمی‌دانند.

آنها ممکن است اغلب مجبور شوند یک ویدیوی نمایشی را تماشا کنند تا بفهمند یک محصول چگونه کار می کند. با این حال، اگر محتوای مبتنی بر محصول ایجاد کنید و در Google رتبه بالایی داشته باشد، به مشتریان کمک می کنند.

2. حفظ مشتریان

حتی اگر مشتریان محصول شما را خریداری کرده باشند، ممکن است به طور کامل از آن استفاده نکنند. محتوای مبتنی بر محصول به افزایش اطلاعات مشتری کمک می‌کند، تضمین می‌کند که مشتریان شما از محصول شما با پتانسیل کامل خود استفاده می‌کنند و مشتریان شما را راضی نگه می‌دارند.

نحوه ایجاد محتوای محصول محور

مخاطب خود را درک کنید

نیازها، ترجیحات، مشکلات و اهداف مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. همچنین شخصیت های خریدار را برای به دست آوردن درک عمیق تری از مشتریان خود شناسایی کنید.

محصول خود را به خوبی بشناسید

برای ایجاد محتوای عالی مبتنی بر محصول، باید محصول خود را بشناسید. شما باید ویژگی های محصول خود، موارد استفاده و نحوه حل مشکلات مخاطب هدف خود را بشناسید.

موضوعات با پتانسیل ترافیک جستجو را پیدا کنید

محتوایی که ایجاد می کنید بلافاصله خوانندگان را جذب نمی کند. باید ترویج شود. تا زمانی که محتوای شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، می‌توانید در درازمدت به طور مداوم ترافیک دریافت کنید. برای دریافت ترافیک از گوگل، باید موضوعاتی را که مردم جستجو می‌کنند، هدف قرار دهید.

تعیین اهداف واضح

هدف محتوای محصول محور خود را مشخص کنید. آیا برای اطلاع رسانی، آموزش، متقاعد کردن یا سرگرم کردن است؟ اهداف قابل اندازه گیری مانند افزایش فروش، بهبود آگاهی از برند یا تعامل بیشتر را تعیین کنید.

توضیحات دقیق محصول را ارائه دهید

توضیحات واضح و دقیق محصول را بنویسید که ویژگی ها و مزایای کلیدی را برجسته کند. همچنین از زبان متقاعد کننده برای رسیدگی به نیازها و مشکلات مشتری استفاده کنید.

ایجاد محتوای محصول محور یک فرآیند مداوم است که مستلزم انطباق با نیازهای متغیر مشتری و پویایی بازار است. با دنبال کردن این مراحل و مشتری محور ماندن، می توانید به طور موثر محصولات خود را به نمایش بگذارید و تعامل و فروش را افزایش دهید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

72 − = 65

دکمه بازگشت به بالا
بستن