بازاریابی

چگونه یک شخصیت خریدار یا پرسونای خریدار برای کسب و کار خود بسازید

شخصیت خریدار به صفات، ویژگی ها و رفتارهای خاصی اشاره دارد که بر نحوه برخورد افراد با تصمیمات خرید تأثیر می گذارد. درک شخصیت های مختلف خریدار می تواند به کسب و کارها کمک کند تا استراتژی های بازاریابی و فروش خود را برای ارتباط بهتر با مخاطبان هدف خود تنظیم کنند.

چرا مشخص کردن شخصیت خریدار مهم است؟

در حالی که هر مشتری متفاوت است، برای اکثر شرکت ها تقریبا غیرممکن است که به همه آنها به صورت جداگانه رسیدگی کنند. با این حال، خریداران عموماً خواسته ها و نیازهای مشابهی دارند. بنابراین، به جای پاسخگویی به هر تفاوت فردی، شخصیت خریدار به شما این امکان را می دهد که آن شباهت ها را در بازاریابی خود برطرف کنید.

برای مثال، یک وبلاگ نویس سرگرمی و یک بازاریاب داخلی در ظاهر افراد کاملاً متفاوتی هستند. اما آنها یک هدف مشابه دارند: جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود. بنابراین، به جای اینکه آنها را به طور متفاوت هدف قرار دهیم، می‌توانیم به موضوع اصلی بپردازیم، چگونه ترافیک بیشتری به دست آوریم؟

همچنین، از آنجایی که شخصیت‌های خریدار که ایجاد می‌کنید برگرفته از داستان‌های واقعی مرتبط با خریداران شما هستند، ایجاد شخصیت خریدار به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را عمیقاً درک کنید، و بفهمید آنها چگونه فکر می‌کنند و تصمیم می‌گیرند. این کار به شما کمک می کند پیام، محصول، خدمات مشتری و غیره خود را با آنچه که مشتریان شما واقعاً می خواهند و نیاز دارند ایجاد و هماهنگ کنید.

نحوه ایجاد شخصیت خریدار

ایجاد شخصیت خریدار به معنای دانلود یک الگو و پر کردن آن نیست، بلکه صحبت با افراد واقعی و درک دیدگاه آنهاست. در اینجا نحوه ایجاد شخصیت خریدار برای موفقیت کسب و کار شما آورده شده است:

1. افرادی را برای مصاحبه پیدا کنید

ایجاد شخصیت خریدار به معنای برداشتن تلفن (یا، این روزها، تماس زوم) و صحبت با مشتریان است. یعنی اولین قدم این است که افرادی را برای مصاحبه پیدا کنید.  پیدا کردن آنها باید نسبتا آسان باشد. شما باید یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) داشته باشید که در آن اطلاعات مشتری خود را ذخیره کنید. لیست را نگاه کنید و کسانی را که می خواهید با آنها مصاحبه کنید انتخاب کنید.

2. برای مصاحبه با آنها تماس بگیرید

هنگامی که لیستی از افرادی را که می خواهید با آنها صحبت کنید شناسایی کردید، یک ایمیل برای آنها ارسال کنید و از آنها بپرسید که آیا می خواهند با شما تماس بگیرند یا خیر. صادق و شفاف باشید. مستقیماً به آنها بگویید که می‌خواهید درباره مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و دوست دارید در مورد تجربه آنها بشنوید. همچنین به آنها اطمینان دهید که این یک تماس فروش نیست. به خصوص اگر در حال مصاحبه با کاربران یا مشتریان بالقوه فروش خود هستید، آنها ممکن است مراقب باشند که از این فرصت برای ورود به بازار فروش استفاده کنید.

3. با آنها مصاحبه کنید

با برنامه ریزی مصاحبه ها، زمان انجام مصاحبه واقعی فرا رسیده است. قبل از شروع مصاحبه، بپرسید که آیا می توانید آن را ضبط کنید.

این نکات را برای اطمینان از یک مصاحبه روان دنبال کنید:

  • به مصاحبه شوندگان زمان بدهید تا پاسخ دهند. مصاحبه شوندگان شما ربات هایی نیستند که برای هر سوالی پاسخ آماده داشته باشند.
  • نظرات خود را وارد نکنید و از خود یا محصولات خود دفاع نکنید. هدف شما یافتن پاسخ است نه اینکه بفروشید.

4. داده های خود را سازماندهی کنید

وقتی مصاحبه ها تمام شد، می‌توانید رونوشت‌ها را بخوانید و الگوهایی (مانند کلمات و عبارات متداول تکراری) را در آنچه مشتریانتان می‌گویند شناسایی کنید. وقتی دو یا چند الگوی مشابه را مشاهده کردید، یک دسته بندی برای الگوی گفته شده ایجاد کنید. س

5. با تقسیم بندی داده های خود، پرسونای خریدار خود را ایجاد کنید

در نهایت، شما می خواهید داده های خود را به مخاطبان مختلف تقسیم کنید. هدف از ایجاد شخصیت خریدار استفاده از آن در بازاریابی است.

درک شخصیت خریدار مخاطب هدف شما می تواند به کسب و کارها کمک کند تا پیام های بازاریابی، پیشنهادات محصول و خدمات مشتری خود را برای برآورده کردن بهتر نیازها و ترجیحات مشتریان بالقوه و در نهایت افزایش فروش و رضایت مشتری، تنظیم کنند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

95 − = 88

دکمه بازگشت به بالا
بستن