سئو

تجربه مولد جستجو چیست و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

به لطف گزینه هایی مانند ChatGPT و Bing Chat، کاربران سایت امروزی به خوبی با فناوری هوش مصنوعی مدرن آشنا هستند. اما تجربه مولد جستجو یا SGE چیست و چگونه بر پیشرفت سئو تاثیر می گذارد.

هنگامی که مردم مفهوم موتور جستجو را تصور می کنند، این گوگل است که بلافاصله و با دلیل موجه به ذهن خطور می کند. گوگل از زمان تأسیس خود در سپتامبر 1998، استانداردهایی را برای فناوری جستجوی آنلاین تعیین کرده است. الگوریتم اکنون معروف گوگل همان چیزی بود که در ابتدا به آن برتری نسبت به رقبا داد و آن را به تسلط بر بازار رساند. امروزه، بهینه‌ سازی موتورهای جستجو به دنبال یافتن راه‌هایی برای رضایت بهتر آن الگوریتم و در نتیجه رسیدن به رتبه‌های بالاتر SERP است.

اما الگوریتم ها و موتورهای جستجو تغییر می کنند و اکنون، گوگل رسماً جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی با تجربه جدید Search Generative را پذیرفته است. اما Search Generative Experience چیست و چه معنایی برای آینده سئو می تواند داشته باشد؟

تجربه مولد جستجو چیست؟

در اوایل سال 2023، غول موتور جستجو Bard را راه اندازی کرد که رقیب ChatGPT بسیار محبوب است. مانند چت جی پی تی Bard نیز همه نوع پاسخ های مبتنی بر هوش مصنوعی را به کاربران ارائه می دهد. در حال حاضر، Google SGE یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به رابط جستجوی Google اضافه شده است.

چگونه SGE گوگل می تواند بر سئو تاثیر بگذارد؟

از آنجایی که هنوز در مراحل آزمایشی خود است، هیچ کس نمی تواند دقیقاً بگوید که چگونه Google SGE سئو را تغییر می دهد . اما همانطور که در مورد هر تغییری در جستجوی نمادین Google اتفاق می افتد، مطمئناً دور دیگری از تغییرات بزرگ در پیش است.

SGE ممکن است رتبه بندی برای کلمات کلیدی استاندارد مبتنی بر سوال را دشوارتر کند

همانند سایر ویژگی‌های Google SERP که اخیراً معرفی شده‌اند، ​​هدف اصلی Search Generative Experience ساده‌سازی نتایج جستجو و آسان‌تر کردن پاسخ به سؤالات است. همانند راه‌حل‌های chatbot مانند ChatGPT یا نسخه‌های اخیر Google Bard ، عکس‌های فوری SGE اطلاعات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما این اسنپ شات ها به طور قابل توجهی آموزنده تر از ریچ اسنیپت ها هستند، بنابراین ممکن است برای کسانی که به دنبال پاسخ های ساده برای سوالات رایج هستند، بدون کلیک بر روی یک نتیجه SERP، به آنچه نیاز دارند، دست یابند.

تطبیق استراتژی SEO خود با هوش مصنوعی

چگونه از تجربه مولد جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی به نفع سئو استفاده کنید؟

از هوش مصنوعی برای طوفان فکری موضوعات و قالب بندی محتوا استفاده کنید

به همان اندازه که برنامه‌هایی مانند ChatGPT می‌توانند کل پست‌ها یا مقاله‌های وبلاگ را در چند ثانیه ایجاد کنند، تاثیرگذار است، اما نویسندگان انسانی هنوز برتری دارند. از این گذشته، یک ربات هوش مصنوعی نمی تواند از روی تجربه عملی صحبت کند، و نتایج هنوز به شدت مستعد خطاهای واقعی هستند.

با این حال، هوش مصنوعی به راحتی می تواند حدس و گمان را از وظایفی مانند طوفان فکری برای کمپین تولید محتوای شما حذف کند. همچنین می‌تواند فرآیند تهیه پیش‌نویس برای کار را ساده‌تر کند.

جلسات تحقیق کلمات کلیدی خود را با هوش مصنوعی افزایش دهید

مانند طوفان فکری موضوعی، هوش مصنوعی می‌تواند زمان زیادی را از کارهایی مانند یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کمپین شما بگیرد. همه چیز در مورد این است که بدانید چگونه به یک جلسه تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی نزدیک شوید تا آنچه را که از آن می خواهید به دست آورید.

با ارائه یک ابزار هوش مصنوعی مکالمه مانند ChatGPT یا Bard با اطلاعات اولیه در مورد کسب و کار خود و درخواست پیشنهادات شروع کنید. همچنین می‌توانید نمونه‌هایی از کلمات کلیدی را که قبلاً هدف قرار داده‌اید ارائه کنید و پیشنهادات بیشتری را درخواست کنید.

اطمینان حاصل کنید که واقعاً مخاطب خود را می شناسید

به یاد داشته باشید، درک هدف جستجو در حال حاضر برای سئو بسیار مهم است. با این حال، Search Generative Experience احتمالاً اهمیت این موضوع را بیشتر خواهد کرد. با این اوصاف، هر بازاریاب دیجیتال باید کاملاً مطمئن شود که در هیچ جنبه ای از شناخت واقعی مخاطبان هدف خود نمی خوابد.

تحقیقات مستمری در مورد جمعیت شناسی هدف خود و همچنین هر جمعیتی که ممکن است در آینده علاقه مند به استفاده از آن باشید، انجام دهید. در مورد موضوعاتی که برای آنها مهم است آگاه باشید. از ابزارهایی مانند پرسونای خریدار استفاده کنید تا به تیم تولید محتوا کمک کنید تا با طرز فکر مشتری ایده آل خود نیز ارتباط برقرار کند.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 4

دکمه بازگشت به بالا
بستن