سئو

سئو نویسی چیست؟ نکاتی درباره نوشتن پست های وبلاگی که در گوگل رتبه بندی می شوند

سئو نویسی ایجاد محتوایی است که به طور خاص برای رتبه بندی خوب در صفحات نتایج موتور جستجو طراحی شده است. هدف از سئو نویسی  بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی و عباراتی است که کاربران بالقوه ممکن است هنگام جستجوی اطلاعات در موتورهای جستجو سرچ کنند.

سئو نویسی موثر نه تنها قرار دادن کلمات کلیدی را در نظر می گیرد، بلکه بر ایجاد محتوای ارزشمند و کاربرپسند که نیازهای مخاطب هدف را برطرف می کند نیز تمرکز دارد. هدف بهبود دید محتوا در موتورهای جستجو، هدایت ترافیک ارگانیک و افزایش احتمال کشف صفحه توسط کاربرانی است که به دنبال اطلاعات یا راه حل های مرتبط با موضوع هستند.

بررسی مفهوم سئو نویسی

همانطور که پیشتر گفته شد، سئو نویسی فرآیند نوشتن محتوا برای کسب رتبه در صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل است. این فرآیند شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، نوشتن محتوای با کیفیت بالا که با هدف کاربر مطابقت دارد و بهینه سازی هدرهای خود برای خزیدن آسان در صفحه می باشد. با رتبه های بالاتر، وب سایت شما دید بیشتری دریافت خواهد کرد. هدف نهایی هدایت ترافیک ارگانیک، افزایش تبدیل و دستیابی به اهداف تجاری از طریق بهینه سازی موثر است.

اگر محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه نکنید، وب سایت شما ممکن است از دید کم و رتبه بندی ضعیف در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رنج ببرد. در نتیجه، دسترسی بالقوه و قرار گرفتن در معرض محتوای شما ممکن است به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

چرا سئو نویسی مهم است؟

بدون سئو، احتمال کمتری دارد که محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد. رتبه پایین تر ممکن است توانایی شما برای جذب و تعامل با مخاطبان هدفتان را مختل کند. همچنین ممکن است محتوای شما را کمتر معتبر جلوه دهد. یک مطالعه مجله موتور جستجو در سال 2020 نشان داد که نرخ کلیک برای وب سایت هایی که در جایگاه اول در SERP قرار دارند 25٪ است. این عدد برای وب‌سایت‌های رتبه دو به شدت به 15 درصد کاهش می‌یابد و سپس برای وب‌سایت‌های رتبه 10 به 2.5 درصد کاهش می‌یابد. وقتی به صفحه دو گوگل می‌رسید، این تعداد حتی کمتر می‌شود.

این بدان معنی است که اگر وب سایت شما در صفحه اول نباشد، احتمال کمی وجود دارد که مصرف کنندگان وب سایت شما را به صورت ارگانیک پیدا کنند. بازدید کمتر از سایت شما به معنای فرصت های کمتر برای تولید سرنخ و در نهایت درآمد است.

بهترین گزینه بعدی شما سرمایه گذاری در تبلیغات است تا با آن کاربران را به سایت خود جذب کنید. اما تبلیغات هزینه دارد و اگر بودجه کمی دارید بهتر است سئو نویسی را یاد بگیرید.

هنگام شروع نوشتن محتوای سئو، مهم است که اصول اولیه را درک کنید. اولین اصل بهینه سازی کلمات کلیدی است. بهینه سازی کلمات کلیدی به معنای استفاده استراتژیک از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط در محتوای شما برای افزایش دید و رتبه بندی آن است. این جنبه از سئو بسیار مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند، در نتیجه شانس ظاهر شدن آن در جستارهای جستجوی مرتبط و جذب ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد.

نکاتی در مورد نحوه گنجاندن اصول سئو در محتوا

  1. با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید.
  2. از سرفصل ها به نفع خود استفاده کنید.
  3. محتوای خود را برای قطعه های برجسته بهینه کنید.
  4. برای انسان بنویسید نه موتورهای جستجو.
  5. عنوان خود را بهینه کنید
  6. کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود بگنجانید.
  7. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید.
  8. در برابر اشتیاق به استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی مقاومت کنید.
  9. پیوند به وب سایت های معتبر
  10. به دنبال پست های قابل اسکن و طولانی تر باشید.
  11. به پست های دیگر در سایت خود پیوند دهید.
  12. فشرده سازی تصاویر برای سرعت بارگذاری سریع صفحه.
  13. یک استراتژی لینک سازی طراحی کنید.

1. با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید.

تخمین زده می شود که گوگل بیش از 70000 درخواست جستجو را در ثانیه پردازش می کند. اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید، باید کلمات کلیدی و عباراتی را که مشتریان بالقوه شما جستجو می کنند، هدف قرار دهید. با ابزار تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید . سایت‌هایی مانند Ahrefs و Google Keyword Planner جزئیاتی را در مورد آنچه کاربران جستجو می‌کنند و میزان محبوبیت آن پرسش‌ها به شما ارائه می‌دهند.

2. از تیترها به نفع خود استفاده کنید.

تیتر ها به خزنده های وب گوگل کمک می کنند تا پست وبلاگ شما و بخش های درون آن را درک کنند. به خزنده ها به عنوان خوانندگانی فکر کنید که در حال بررسی وبلاگ شما هستند. آنها می خواهند یک نمای کلی از آنچه که مقاله شما پوشش خواهد داد داشته باشند و H1 کلید اصلی این کار است.

3. برای انسان بنویسید نه موتورهای جستجو.

با تمام این دستورالعمل های سئو، می توان به راحتی فراموش کرد که وقتی کاربر در گوگل جستجو می کند، به دنبال پاسخ است. بهترین راه برای بهبود شانس رتبه‌بندی، نوشتن پست‌های وبلاگ با کیفیت بالا است شخصیت های خریدار خود، انگیزه ها، چالش ها و علایق آنها را در ذهن داشته باشید.

4. عنوان خود را بهینه کنید.

حتی با یک پست عالی و سئو پسند، یک عنوان بد می تواند به شما در SERP آسیب برساند. برای عنوان پست خود با در نظر گرفتن سئو، چیزی قانع کننده بنویسید که کلمه کلیدی اصلی شما را نیز در بر بگیرد.

5. کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود بگنجانید.

آیا توضیحات متا را به پست خود اضافه می کنید؟ اگر پاسخ شما “نه” است، احتمالاً به اندازه‌ای که می‌توانید ترافیک دریافت نمی‌کنید. توضیحات متا توضیحات یک تا سه جمله ای هستند که در زیر عنوان یک نتیجه پیدا خواهید کرد. از توضیحات متا برای خلاصه کردن مطالبی که در مورد پست خود دارید استفاده کنید.

6. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید.

برای هر تصویری که به پست خود اضافه می کنید، متن جایگزین اضافه کنید. متن جایگزین آنچه را که در عکس اتفاق می‌افتد توصیف می‌کند و به گوگل کمک می‌کند (و همچنین به افرادی که دارای اختلال بینایی هستند) بفهمند چرا عکس در پست شما قرار دارد.

7. در برابر اشتیاق به استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی مقاومت کنید.

هدف این است که صفحه خود را کاملاً بهینه کنید، نه زیاده‌روی. برای افزودن کلمات کلیدی مناسبات طبیعی پیدا کنید، اما آنها را تا جایی که محتوای شما ناخوانا باشد استفاده نکنید. در عوض، سعی کنید بر روی یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنید تا توضیحات را طبیعی‌تر کنید.

8. پیوند به وب سایت های معتبر.

همانطور که پست وبلاگ خود را می سازید، از پیوند خارجی نترسید. پیوند دادن به وب سایت های معتبر نه تنها به خوانندگان وبلاگ مطالب خواندنی بیشتری برای گسترش دانش آنها ارائه می دهد، بلکه به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما تحقیق خود را انجام داده اید.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1

دکمه بازگشت به بالا
بستن