بازاریابی

مزیت بازاریابی خودکار چیست؟

بازاریابی خودکار چیست؟

مدیران یک کسب‌وکار در طول روز به انجام امور مختلفی می‌پردازند. بخش عمده‌ای از این امور شامل فعالیت‌های بازاریابی می‌باشند که عموماً برای هر برندی بسیار مهم خواهند بود‌. حال فعالیت‌های بازاریابی به‌قدری بی‌شمارند که اگر یک کسب‌وکار، به‌صورت تمام‌وقت بر روی آن‌ها تمرکز کند، بازهم تمامی ندارند. مدیران بازاریابی توانایی انجام همه امور را نداشته و معمولاً مجبور می‌شوند نیمی از آن‌ها را به روز بعد موکول کنند؛ اما امروزه کمبود تایم برای انجام فعالیت‌های بازاریابی دیگر به‌عنوان‌ یک‌ مشکل به‌حساب نمی‌آید.‌ در حال حاضر با استفاده از روش بازاریابی خودکار یا مارکتینگ اتومیشن این مشکل به‌طور کامل حل گردیده است. اتومیشن‌ مارکتینگ به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که تمامی فعالیت‌های بازاریابی را به‌صورت خودکار انجام می‌دهند.

این نرم‌افزارها اموری مثل تبلیغات، ارسال ایمیل، تعامل با مشتری و‌… را بدون‌ اینکه مدیران بازاریابی هیچ‌گونه کلیک یا فعالیت خاصی داشته باشند، انجام خواهند داد. درواقع مارکتینگ‌ خودکار به‌جای مدیران بازاریابی فعالیت‌های لازمه را اجرا می‌نماید. نرم‌افزار اتومیشن مارکتینگ بیشتر بر روی بازاریابی دیجیتال متمرکز می‌باشد. حال شاید تصور کنید که اتومیشین‌ مارکتینگ، مانند برخی ربات‌های بازاریابی دیگر عمل می‌کند و تفاوت خاصی با آن‌ها ندارد. دراین‌باره باید بگوییم که تنها تفاوت این نرم‌افزار با ربات‌های بازاریابی، شخصی‌سازی مارکتینگ و انجام تبلیغات منحصربه‌فرد می‌باشد. برای مثال یک ربات بازاریابی ممکن است به هزاران نفر یک‌ ایمیل مشترک را ارسال کند.

این ایمیل ممکن است باعث خرید چند مخاطب شود؛ اما در بازاریابی خودکار ابتدا اطلاعاتی در خصوص مخاطب موردنظر کسب می‌شود و درواقع پرسونای او طراحی می‌گردد. سپس تبلیغاتی بر اساس نیازهایش انجام‌ می‌شود.‌ در این روش برای هر مشتری بنا‌ به نیاز و مشخصات او، پیام‌های تبلیغاتی خاصی ارسال می‌شود. مارکتینگ خودکار یک روش بازاریابی نوین بوده و نرم‌افزار اتومیشن مارکتینگ در سال ۲۰۱۶ ارتقاء یافته است.

مهم‌ترین مزایای بازاریابی خودکار برای کسب و کارها

مارکتینگ‌ اتومیشن باوجوداینکه از جدیدترین روش‌ها در دنیای بازاریابی بوده، امروزه بسیار مورد استقبال قرارگرفته است. به‌این‌علت که استفاده از این روش می‌تواند مزایای فراوانی داشته باشد و همین باعث شده که اکثر برندها از نرم‌افزار اتومیشن مارکتینگ استفاده کنند. در زیر مهم‌ترین مزایای این نرم‌افزار بازاریابی را نام‌برده‌ایم:

مزایای بازاریابی خودکار

 

  • بالا بردن‌ سرعت عمل

در درجه اول قطعاً اولین مزیت‌ مارکتینگ خودکار، بالا بردن سرعت عمل بازاریابی خواهد بود. مدیران بازاریابی باید امور زیادی مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، ارسال ایمیل و … را در جهت جذب مشتری انجام دهند. همچنین باید در انجام این امور تداوم داشته باشند که بسیار دشوار خواهد بود. حال با استفاده از نرم افراز اتومیشن مارکتینگ، این امور به‌سرعت‌ انجام‌گرفته و مدیران بازاریابی بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند بر روی فعالیت‌ها و مسائل دیگر تمرکز کنند.

  • کسب اطلاعات مشتریان

دیگر مزیت شگفت‌انگیز بازاریابی خودکار کسب اطلاعات مشتریان است. کسب و کارها برای اینکه با تبلیغات تأثیر بیشتری بر روی ذهنیت مشتری داشته باشند، باید اطلاعات او را جمع‌آوری کنند. مارکتینگ خودکار به گردآوری این اطلاعات کمک‌ نموده و درنتیجه مدیران بازاریابی داده‌های بیشتری را در اختیار خواهند داشت.

  • اثربخشی بهتر

اتومیشین‌ مارکتینگ اثربخشی بسیار بیشتری دارد. به‌این‌علت که این روش بیشتر بر روی جذب مشتری در فضای آنلاین و‌ دیجیتال متمرکز بوده و در این فضا مخاطبان‌ بسیار بیشتری وجود دارند.‌ درنتیجه تأثیرگذاری اتومیشن مارکتینگ برای جلب‌توجه مشتریان بسیار بالاتر می‌رود.

  • کاهش هزینه‌ها

قطعاً کاهش هزینه‌ها نیز از مهم‌ترین مزایای بازاریابی خودکار به شمار می‌رود. اگر کسب‌وکارها بخواهند بازاریابی را به شیوه سنتی انجام دهند، قطعاً نیاز به نیروی کار بیشتری خواهند داشت؛ اما نرم‌افزار اتومیشن مارکتینگ به‌جای نیروی کار عمل نموده و درنتیجه موجب کاهش هزینه‌ها خواهد گردید.

  • کاهش خطا

مارکتینگ اتومیشن به کسب‌وکارها کمک‌ می‌کند تا تمام تبلیغات خود را بر پایه داده‌ها و اطلاعات انجام دهند. این کار نه‌تنها بازدهی را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود احتمال بروز هرگونه خطا نیز کمتر شود.

بایدونبایدهای مهم در خصوص استفاده از بازاریابی خودکار

اگر شما نیز ازجمله افرادی هستید که می‌خواهید امور بازاریابی کسب‌وکارتان را در کوتاه‌ترین تایم انجام دهید، مارکتینگ اتومیشن انتخاب بسیار مناسبی برایتان خواهد بود؛ اما در اجرای این روش می‌بایست برخی بایدونبایدهای مهم را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید از نرم‌افزار مارکتینگ خودکار، نتیجه مطلوب‌تری کسب نمایید. در زیر این بایدونبایدهای مهم را شرح داده‌ایم:

  • تعیین استراتژی

اینکه شما با استفاده از مارکتینگ اتومیشن می‌توانید به‌راحتی فعالیت‌های بازاریابی را به انجام برسانید، کاملاً صحیح است؛ اما انجام این فعالیت‌ها به‌تنهایی کافی نبوده و تنها زمانی تأثیرگذار خواهند بود که با برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی انجام گیرند. پس شما باید استراتژی‌ها را تعیین‌ نموده و بازاریابی خودکار را بر اساس آن‌ها پیش ببرید تا نتیجه مطلوب‌تری کسب کنید.

  • مشخص کردن اهداف و جلوگیری از بی‌برنامگی

در ابتدا برای استفاده از نرم‌افزار مارکتینگ اتومیشن باید اهداف خود را مشخص کنید و به‌هیچ‌عنوان نباید بدون برنامه اجرای این‌ روش را آغاز نمایید. به‌این‌علت که شما برای انجام مارکتینگ خودکار خود نیاز به بودجه و هزینه‌هایی خواهید داشت. حال با تعیین اهداف می‌توانید بودجه موردنیاز برای مارکتینگ اتومیشن را تخمین بزنید.

  • همکاری با سایر تیم های شرکت

اجرای مارکتینگ اتومیشن باعث دخیل شدن تیم‌های مختلف شرکت می‌شود. شما باید با سایر تیم‌ها همکاری و تعامل داشته باشید تا بازاریابی خودکار به بهترین شکل پیش برود.

  • آنالیز عملکرد

هرگز از آنالیز عملکرد نرم‌افزار مارکتینگ اتومیشن غافل نشوید. همواره عملکرد آن را تجزیه‌وتحلیل نموده، و نقاط ضعف را برطرف سازید. همچنین آنالیز عملکرد به شما کمک می‌کند که بدانید، دقیقاً در کجای راه قرارگرفته‌اید و باید چه استراتژی‌های جدید دیگری را برای ادامه مسیر طراحی کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن