طراحی و ساخت وبسایت

5 روش موثر برای افزایش امنیت سایت وردپرسی در برابر حملات سایبری

چه صاحب یک سایت فروشگاهی وردپرسی باشید یا یک وبلاگ ساده، باید مطمئن شوید که وب سایت شما در برابر هکرها ایمن است. آیا می‌دانید چگونه وب سایت وردپرس خود را در برابر حملات سایبری ایمن کنید؟ در این مقاله پنج راه که می‌تواند به شما برای افزایش امنیت سایت وردپرسی کمک کند را بررسی می‌کنیم.

راه‌های افزایش امنیت سایت وردپرسی 

کسب و کارهای کوچک به ویژه بیشتر در معرض خطر جرایم سایبری هستند. با این حال چه یک استارتاپ یا یک شرکت بزرگ باشید، حفظ امنیت سایت ضروری است و باید به افزایش امنیت سایت وردپرسی خود فکر کنید.

از طریق ایمیل وارد شوید

تنظیمات پیش فرض وردپرس برای ورود به سایت نیاز به یک نام کاربری دارد. گزینه نام کاربری را با شناسه ایمیل جایگزین کنید. زیرا یک رویکرد نسبتا امن برای افزایش امنیت سایت وردپرسی است.

  • نام های کاربری به طور کلی متعارف و قابل پیش بینی هستند. از سوی دیگر، کاراکترها و اعداد موجود در شناسه های ایمیل، حدس زدن آنها را سخت می‌کند.
  • یک وب سایت وردپرسی بدون شناسه ایمیل منحصر به فرد راه اندازی نمی‌شود. این باعث می‌شود که یک شناسه ورود منحصر به فرد و معتبر باشد.
  • دیگر لازم نیست شناسه کاربری را به خاطر بسپارید.

حال سوال این است که چگونه نام کاربری را با آیدی ایمیل جایگزین کنیم؟ می‌توانید افزونه WP Email Login را دریافت کرده و آن را با وب سایت خود ادغام کنید. این به هیچ گونه پیکربندی سفارشی نیاز ندارد و بلافاصله پس از فعال سازی شروع به کار می‌کند. این افزونه رایگان است و با وردپرس 4.1 سازگار است. پس از ادغام افزونه، از وب سایت خارج شوید و سعی کنید دوباره از طریق ایمیل وارد شوید تا ببینید آیا افزونه کار می‌کند یا خیر.

اجرای احراز هویت 2 مرحله ای (2FA)

یک لایه امنیتی اضافی با احراز هویت 2 مرحله ای در صفحه ورود اضافه کنید. این کار تضمین می‌کند که فقط افراد تایید شده می‌توانند از طریق یک دستگاه ناشناس به وب سایت دسترسی پیدا کنند. 2FA از کاربر می‌خواهد که برای دسترسی به سایت دو جزئیات ورود متفاوت را وارد کند. به عنوان یک مدیر، شما باید تصمیم بگیرید که این جزئیات چیست. سه شناسه کاربری ممکن وجود دارد:

  • چیزی که می‌دانید: این می‌تواند شناسه ایمیل، رمز عبور یا پین شما باشد. با این حال، فقط مطمئن شوید که هر شناسه ای که انتخاب می‌کنید منحصر به فرد است.
  • چیزی که دارید: اینها وسایلی هستند که با خود حمل می‌کنید، مانند تلفن همراه، ساعت هوشمند، کارت بانکی یا هر وسیله دیگری که منحصراً نزد شما می‌ماند.
  • چیزی که شما هستید: این شامل موارد بیومتریک مانند تشخیص صدا، اثر انگشت یا اسکن شبکیه چشم است.

علاوه بر افزایش امنیت سایت وردپرسی استفاده از احراز هویت دو مرحله ای مزایای دیگری نیز دارد:

  • لایه امنیتی اضافه شده باعث افزایش اعتماد کاربران خواهد شد.
  • یک اقدام امنیتی مقرون به صرفه است.
  • به عنوان یک مدیر، شما 24 ساعته و 7 روز هفته از زمان و زمان دسترسی به وب سایت آگاه خواهید بود.

SSL را به سایت خود اضافه کنید

یکی دیگر از راه های کارآمد برای افزایش امنیت سایت وردپرسی در برابر حملات سایبری، راه اندازی گواهی SSL است. این کار تضمین می‌کند که انتقال داده بین سرور و مرورگر کاربر ایمن است و رهگیری اتصال را برای هکرها دشوار می‌کند. گواهی SSL به ویژه برای پلتفرم های تجارت الکترونیک مهم است زیرا اکثر ارائه دهندگان پرداخت به وب سایت نیاز دارند تا یک گواهی SSL برای انتقال اطلاعات پرداخت داشته باشد.

با این حال، امنیت تنها هدفی نیست که SSL در خدمت آن است. گواهی SSL همچنین به ایجاد اعتماد کاربران و افزایش رتبه وب سایت کمک می‌کند.

  • کاربران به راحتی می‌توانند وب سایت هایی را که دارای گواهینامه SSL هستند تشخیص دهند. زیرا URL آنها با HTTPS شروع می‌شود تا HTTP.
  • گوگل وب سایت های دارای گواهی SSL را برای رتبه بندی بالا در اولویت قرار می‌دهد و این به معنای ترافیک بیشتر برای وب سایت شما است.

چگونه برای سایت خود گواهی SSL بگیریم؟

دریافت گواهینامه SSL برای وب سایت وردپرس ساده است. می‌توانید آن را از یک شرکت اختصاصی خریداری کنید یا از ارائه‌دهنده هاست خود بخواهید که یکی را برای شما تهیه کند. اکثر ارائه دهندگان هاست آن را در بسته های خود ارائه می‌دهند.

پیشوند پایگاه داده وردپرس را تغییر دهید

آیا پیشوند «wp-» را در URL وب سایت دیده اید؟ این عامل مشکل است! پایگاه داده وردپرس از پیشوند استفاده می‌کند و هسته اصلی وب سایت شما است. تمام اطلاعات سایت را ذخیره می‌کند، که آن را به یک هدف خوب برای هکرها تبدیل می‌کند.

پیشوند پایگاه داده وردپرس را تغییر دهید
پیشوند پایگاه داده وردپرس را تغییر دهید

پیشوند پیش‌فرض wp مستعد حملات تزریق خودکار SQL، حملات مخرب و سایر مشکلات دیجیتال است. شانس این حملات را می‌توان با تغییر پیشوند به حداقل رساند.

اگر قبلا وردپرس را بدون پیشوند منحصر به فرد راه اندازی کرده اید، می‌توانید تنظیمات را از طریق افزونه هایی مانند WP-DBManager تغییر دهید.

برای افزایش امنیت سایت وردپرسی از فایل wp-config.php محافظت کنید

تمام اطلاعات حیاتی مربوط به نصب وردپرس در یک فایل wp-congig.php ذخیره می‌شود:

  • نام کاربری، نام پایگاه داده، رمز عبور و هر اطلاعات دیگری که برای دسترسی به داده ها مورد نیاز است.
  • اطلاعات وارد شده در حین راه اندازی، که دسترسی به پایگاه داده وب سایت را فراهم می‌کند.

نیازی به گفتن نیست، این اطلاعات آن را به مهم ترین فایل در فهرست اصلی وب سایت تبدیل می‌کند و باید در حالت قفل نگه داشته شود، اگر این فایل برای هکرها غیر قابل دسترسی باشد، سایت شما از حملات سایبری در امان خواهد بود.

چگونه فایل wp-congig.php خود را ایمن کنیم؟

خیلی ساده است، فقط فایل را به سطحی بالاتر از دایرکتوری ریشه منتقل کنید. معماری موجود وردپرس بیشترین اولویت را به تنظیمات فایل پیکربندی می‌دهد. بنابراین، سرور برای دسترسی به فایل حتی در صورت تغییر مکان آن مشکلی نخواهد داشت.

سخن پایانی

5 روش ذکر شده در بالا برای افزایش امنیت سایت وردپرسی شما در برابر هکرها مفید هستند. همچنین، مطمئن شوید که از اخبار به روز رسانی‌ ویژگی‌های امنیتی وردپرس آگاه باشید تا بتوانید امنیت سایت خود را تامین کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 5

دکمه بازگشت به بالا
بستن