سئو

5 راه اثبات شده برای بهبود چرخه عمر محتوا

بر کسی پوشیده نیست که پست‌های وبلاگ و سایر انواع محتوا اگر به‌طور مرتب به‌روزرسانی نشوند، می‌توانند به سرعت جذابیت خود را از دست بدهند. اما چیزی که بسیاری از وبلاگ نویسان و تولیدکنندگان محتوا نمی‌دانند این است که بسیاری از استراتژی های محتوا می‌توانند عمر محتوای شما را افزایش دهند و یکی از آنها به روز رسانی محتوا است. چگونه تصمیم می‌گیرید که آیا محتوا باید به روز یا حذف شود و در نتیجه به بهبود چرخه عمر محتوا کمک کنید؟

در این مقاله درباره اهمیت به‌روزرسانی محتوا، نحوه تصمیم‌گیری درباره به‌روزرسانی یا حذف محتوا و 6 روش مؤثر برای افزایش عمر و بهینه‌سازی رتبه‌بندی محتوای موجود بحث خواهیم کرد.

اهمیت به روز رسانی محتوا در  چرخه عمر محتوا چیست؟

به‌روزرسانی محتوا، ایجاد تغییراتی در محتوای موجود است، مانند افزودن اطلاعات جدید، تصحیح خطاها و/یا به‌روزرسانی اطلاعات قدیمی. به روز رسانی به چند دلیل برای  چرخه عمر محتوا مهم است:

  • در مرحله اول، به اطمینان از دقیق بودن و به روز بودن محتوای شما کمک می کند.
  • ثانیا، می‌تواند به بهبود کیفیت کلی محتوای شما کمک کند.
  • ثالثاً، می‌تواند با ارائه اطلاعات جدید و مرتبط به خوانندگان شما کمک کند.
  •  در نهایت، می‌تواند به شما کمک کند تا رتبه بالاتری در SERP داشته باشید زیرا الگوریتم گوگل محتوای تازه را در اولویت قرار می‌دهد.

به‌روزرسانی محتوا مهم است زیرا محتوای قدیمی می‌تواند برای کاربران گمراه‌کننده باشد و همچنین می‌تواند در سازمان منعکس شود.

علاوه بر این، اگر در مورد دیدگاه کاربر صحبت کنیم، بازدیدکنندگان انتظار دارند وب سایت ها دقیق و به روز باشند، بنابراین بررسی و به روز رسانی منظم محتوا بسیار مهم است. انتشار کامل ترین و مرتبط ترین اطلاعات می تواند به جلوگیری از سردرگمی یا ناامیدی و به حداقل رساندن نرخ پرش کمک کند.

علاوه بر این، به روز رسانی محتوا می‌تواند به بهبود ظاهر کلی و حرفه ای یک وب سایت کمک کند. بنابراین، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت یا وبلاگ با کیفیت بالا داشته باشید، محتوای خود را مرتباً به‌روزرسانی کنید.

بازنگری محتوا در مقابل نوشتن محتوای جدید

بازنگری محتوا و نوشتن محتوای جدید دو فرآیند بسیار متفاوت هستند. بازنگری محتوا به معنای برداشتن آنچه از قبل دارید و بهبود آن است. این می تواند شامل هر چیزی از پاک کردن اشتباهات تایپی و افزودن رسانه جدید تا بازنویسی کامل کل محتوا باشد.

اگر محتوای شما در حال حاضر عملکرد خوبی دارد، ممکن است شما فقط باید در مورد برخی چیزها دقت کنید. به عنوان مثال، بررسی کنید که آیا داده های جدیدتری در دسترس هستند یا خیر. همچنین کیفیت لینک های خارجی را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ یک از آنها خراب نیست.

مزیت اصلی بازنگری محتوای موجود این است که این محتوا در حال حاضر برای برخی از کلمات کلیدی رتبه بندی شده است. بنابراین، با بهینه سازی استراتژی کلمات کلیدی خود، می توانید رتبه خود را افزایش دهید و احتمالاً برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کنید. علاوه بر این، دادن حیات دوم به محتوای خود و به اشتراک گذاری فعال آن در تمام کانال های کسب و کار خود، به آن بیشتر در معرض دید قرار می دهد.

در زیر می توانید یک عکس فوری از Google Analytics را مشاهده کنید که نشان می دهد چگونه به روز رسانی یکی از مقالات ما بر عملکرد طولانی مدت آن تاثیر گذاشته است.

این سوال که آیا محتوای موجود را بازبینی کنیم یا محتوای جدید بنویسیم، سوالی است که اغلب سازندگان محتوا را آزار می دهد. از یک طرف، بازنگری محتوای موجود می تواند راهی سریع و آسان برای به روز رسانی اطلاعات قدیمی یا تصحیح خطاها باشد.

از سوی دیگر، اگر محتوای شما عملکرد خوبی نداشته باشد و موضوع در بین مخاطبان شما طنین انداز نشود، ممکن است شروع از صفر با محتوای جدید فرصتی برای اتخاذ رویکردی تازه و کشف موضوعات جدید در عمق بیشتر فراهم کند.

بنابراین، چگونه تصمیم می‌گیرید که کدام گزینه برای شما مناسب است؟

یکی از عوامل کلیدی که باید در نظر گرفت، سن محتوا است. اگر قطعه فقط چند ماه از عمر آن می گذرد، ممکن است به سادگی به چند به روز رسانی جزئی به جای تعمیرات اساسی نیاز داشته باشد. قطعات بی‌زمان نیاز به به‌روزرسانی دارند، اما معمولاً برای مدت طولانی ارزش خود را حفظ می‌کنند. بنابراین، نگه داشتن آنها را در نظر بگیرید.

نکته دیگر، مخاطبان شما هستند. درک موضوعاتی که مخاطبان شما به آنها اهمیت می‌دهند برای اطمینان از اینکه محتوای شما واقعاً برای خوانندگان شما ارزشمند است، بسیار مهم است.

اگر باید برخی از محتوای قدیمی را لغو انتشار کنید و کاربران را به مکان جدید هدایت کنید، از تغییر مسیر 301 برای ارسال کاربران و موتورهای جستجو به URL جدید استفاده کنید. همین امر در مورد محتوایی که ممکن است بخواهید ادغام کنید نیز صدق می کند.

با این حال، مگر اینکه نیاز به انتقال محتوا از یک دامنه به دامنه دیگر، بهینه سازی URL یا سازماندهی مجدد ساختار پوشه ندارید، URL اصلی را حفظ کنید. به این ترتیب، هیچ رتبه بندی موتور جستجو یا ارزش لینک را از دست نخواهید داد. علاوه بر این، این امر زنجیره تغییر مسیر را به حداقل می رساند زیرا تغییر مسیرهای زیاد منجر به افزایش سرعت بارگذاری وب سایت می شود.

شناسایی صفحات برای به روز رسانی محتوا در  چرخه عمر محتوا

شناسایی صفحاتی که نیاز به بازبینی دارند ممکن است دشوار باشد. با این حال، چند عامل کلیدی می تواند به شما در شناسایی صفحاتی که نیاز به به روز رسانی دارند کمک کند.

  •  ابتدا آخرین باری که صفحه به روز شده است را در نظر بگیرید. اگر بیش از یک سال گذشته باشد، صفحه می‌تواند از یک به‌روزرسانی استفاده کند.
  • یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت تعداد دفعات به روز رسانی محتوای Google است. اگر Google اخیراً یک به‌روزرسانی اصلی یا به‌روزرسانی محتوایی (مثلاً به‌روزرسانی محتوای مفید) منتشر کرده است و رتبه برخی از صفحات شما اکنون کاهش یافته است، وقت آن رسیده است که آن صفحات را به‌روزرسانی کنید.
  • اگر صفحه ای رتبه بندی را از دست بدهد، همچنین نشان می دهد که نیاز به به روز رسانی دارد.
  • هر فرصت پیوندی که ممکن است از زمان آخرین به روز رسانی ایجاد شده باشد را در نظر بگیرید. پیوندهای داخلی را به روز کنید و کیفیت و/یا ارتباط همه پیوندهای خارجی را بررسی کنید.
  • در نهایت، اگر تغییر عمده ای در صنعت یا موضوع ایجاد شود، ممکن است لازم باشد که محتوا را به روز کنید تا این تغییرات منعکس شود.

شناسایی صفحاتی که نیاز به به روز رسانی دارند می تواند مشکل باشد، اما با در نظر گرفتن این عوامل می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت شما همیشه تازه و به روز است.

6 نکته برای بهبود  چرخه عمر محتوا

در حالی که راه های زیادی برای افزایش عمر محتوای شما وجود دارد، در اینجا 6 مورد از موثرترین آنها وجود دارد:

پست های وبلاگ موجود را به روز کنید

با گذشت زمان، پست‌های وبلاگ ممکن است قدیمی به نظر برسند. ممکن است اطلاعات نادرست باشد یا سبک نوشتن دیگر صدای برند شما را منعکس نکند. رقبای شما ممکن است محتوای خود را به روز کرده و بهبود بخشیده باشند یا روی استراتژی لینک سازی خود کار کرده باشند که منجر به افت رتبه شما شده است.

به هر دلیلی، می توانید با به روز رسانی پست های وبلاگ خود، عمر آنها را افزایش دهید. راه های زیادی وجود دارد که به محتوای قدیمی خود جان تازه ای بدهید.

می‌توانید با چیزهای ساده ای مانند شکستن متن به جملات کوتاه تر و بهبود خوانایی شروع کنید. عناوین خود را مرور کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها همچنان توجه را جلب می کنند و منعکس کننده محتوای پست هستند.در مرحله بعد، به محتوای رقبای خود نگاه کنید. طول محتوای آنها و موضوعاتی که پوشش می‌دهند را ارزیابی کنید. سعی کنید با محتوای آنها مطابقت داشته باشید و حتی محتوای بهتری بنویسید.

استراتژی کلمات کلیدی خود را اصلاح کنید

همانطور که می‌دانید، مهم ترین جنبه تولید محتوا، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. آنها باید قابل جستجو باشند، یعنی با حجم جستجوی مناسب و با مشکل واقعی کلمه کلیدی.

داده های اصلی را به محتوای خود اضافه کنید

به عنوان یک تولید کننده محتوا، می‌دانید که محتوای تازه و اصلی یکی از کلیدهای موفقیت است. اما گاهی اوقات، نوشتن محتوای اصلی می تواند یک چالش باشد. تحقیقات عمیق و تحلیل های پیچیده در نهایت به منحصر به فرد بودن محتوا کمک می کند.

اگر بتوانید محتوای مبتنی بر داده خود را تولید کنید، مانند اینفوگرافیک ها یا نمودارها، اشتراک های اجتماعی و بک لینک های بیشتری دریافت خواهید کرد.

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را در سطح صفحه اجرا کنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش عمر محتوای خود، اجرای تجزیه و تحلیل شکاف محتوا در سطح صفحه است. این به شما کمک می‌کند تا مناطقی که محتوای شما در آنها کم است را شناسایی کرده و تغییراتی را بر اساس آن ایجاد کنید.

پس از تجزیه و تحلیل محتوای رقبا، نوبت به ایجاد تغییرات می‌رسد. این ممکن است شامل اضافه کردن بخش های جدید یا حتی صفحات کاملاً جدید محتوا باشد. اطمینان حاصل کنید که تغییرات شما بر اساس داده ها و بازخورد است، نه فقط یک احساس درونی.

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا همچنین می‌تواند در سطح دامنه انجام شود، که می‌تواند برای شناسایی و اولویت بندی کلمات کلیدی با پتانسیل تجاری مفید باشد.

تصاویر را به روز کنید

با گذشت زمان، جذابیت بصری محتوای شما کاهش می‌یابد زیرا سبک طراحی تغییر می‌کند و تصاویر قدیمی به نظر می‌رسند. با به روز رسانی تصاویر موجود در محتوای خود، می توانید به آن ظاهری ببخشید و آن را برای مخاطب امروزی مرتبط کنید. در اینجا چند نکته برای به روز رسانی تصاویر در بهبود چرخه عمر محتوا آورده شده است:

  •  از عکس‌های فعلی و با کیفیت استفاده کنید: هیچ چیز بدتر از عکس‌های پیکسلی یا با وضوح پایین به نظر نمی‌رسد. برای صرفه جویی در فضای تصویر، از ابزارهایی مانند TinyPNG برای فشرده سازی تصاویر بدون کاهش کیفیت آنها استفاده کنید.
  • به گرایش‌های طراحی مدرن پایبند باشید: همانطور که مد تغییر می‌کند گرایش‌های طراحی نیز همینطور هستند. اگر محتوای شما در حال منسوخ شدن است، سعی کنید برخی از آخرین روندهای طراحی را به کار ببرید. این می تواند به معنای استفاده از تصاویر مسطح یا مینیمالیستی بیشتر، افزودن تعاملات میکرو یا استفاده از رنگ های روشن تر باشد.
  • ایجاد گرافیک سفارشی: گرافیک های سفارشی یک راه عالی برای افزودن علاقه و شخصیت به محتوای شما است. سایت هایی مانند Canva به شما این امکان را می دهند که بدون دانش و تجربه در طراحی، طرح های منحصر به فرد بی شماری ایجاد کنید.

یکی از راه‌های به‌روزرسانی پست‌های وبلاگ موجود، تازه کردن تصاویر است. یک عکس خوب انتخاب شده می تواند تفاوت زیادی در جذابیت محتوای شما ایجاد کند. تصور کنید در حال به روز رسانی مقاله ای هستید که دارای اسکرین شات از رابط کاربری قدیمی اینستاگرام است. بلافاصله احساس می شود که محتوای بسیار قدیمی است، حتی اگر محتوا تازه و مرتبط باشد.

اینستاگرام در سال 2015 در مقایسه با محتوای قدیمی در سال 2022 در مقابل محتوای تازه-min

بهبود چرخه عمر محتوا منطبق با هدف جستجو

همانطور که هر سازنده محتوا می‌داند، یکی از سخت‌ترین چیزها در مورد ایجاد محتوای خوب، اطمینان از مرتبط ماندن آن در طول زمان و صحبت با مخاطبان هدف شما است. می‌توان گفت که هدف جستجو مهم ترین و دشوارترین بخش آن است زیرا اگر محتوا اطلاعات مرتبطی را ارائه ندهد، رتبه بندی نخواهد شد. بهینه سازی محتوای شما برای هدف جستجو مسلما یکی از مهم ترین موارد در بازاریابی محتوا است. اگر محتوا با مخاطب هدف شما صحبت نکند و اطلاعات مربوطه را ارائه نکند، رتبه بندی نخواهد شد.

سخن پایانی

امیدواریم این مقاله به شما راهنمایی هایی در مورد نحوه به روز رسانی موثر محتوا داده باشد. قبل از شروع به روز رسانی صفحات خود، به یاد داشته باشید که محتوای با کیفیت اولین عامل رتبه بندی است که به بالای SERP می‌رسد. اگر محتوای شما جذاب نیست و هدف جستجوگران را برآورده نمی‌کند، مهم نیست که چقدر برای سئو بهینه شده است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

63 + = 70

دکمه بازگشت به بالا
بستن