کوچینگ

6 نکته برای آسان‌تر کردن کار از راه دور

کار از راه دور آنقدرها هم که برخی فکر می‌کنند ساده نیست. این نکات را در نظر بگیرید تا دورکاری خود را به طور معمول آسان تر کنید. اگر به تازگی از شغل معمولی خود به کار در خانه تغییر کرده اید، با مشکلات خاصی روبرو خواهید شد.

مشکلات کار از راه دور

یکی از رایج ترین مشکلات این است که انگیزه شما به مرور زمان کاهش می‌یابد. از آنجایی که هیچ نظارت حضوری و همکارانی در اطراف شما وجود ندارد که شما را تحت کنترل و با انگیزه نگه دارند، انجام هر کاری نیمه کاره فقط برای به دست آوردن کارها بیشتر از چیزی است که انتظار دارید.

خوشبختانه، راه‌های متعددی برای تسهیل کار از راه دور وجود دارد. یا بهتر است بگوییم، راه هایی برای یافتن انگیزه به گونه ای که همچنان کار خود را طبق معمول انجام دهید و از اتلاف وقت با بی ثمری در تمام روز احساس بدی نداشته باشید.

یک فضای کاری اختصاصی داشته باشید

بیایید با یک فضای کاری اختصاصی شروع کنیم. در یک دنیای ایده آل، شما باید یک اتاق کامل داشته باشید که بتوانید آن را به یک دفتر کار خانگی تبدیل کنید. متاسفانه همه افراد فضای کافی در خانه خود ندارند و این به معنای جستجوی جایگزین است.

حتی یک میز کار کوچک هم می‌تواند برای بهبود کارایی کار از راه دور کافی باشد. این در مورد مکانی است که شما برای هیچ چیز جز کار از آن استفاده نخواهید کرد. وقتی بنشینید، متوجه می‌شوید که باید روی کار تمرکز کنید.

شما باید فضای کار را مرتب و مرتب نگه دارید زیرا کار در یک محیط نامرتب برای بهره وری شما عالی نیست. حال، اگر واقعاً می‌توانید یک دفتر کار خانگی راه اندازی کنید، نباید تردید کنید و به دنبال آن بروید. مراقبت از هر جزئیات کوچک ممکن است کمی طول بکشد، اما کنترل کردن چیزها نباید خیلی سخت باشد.

بدیهی است که نگهداری از یک دفتر کار خانگی نیز به چیزهای بیشتری نیاز دارد زیرا باید حواس تان به کل اتاق باشد. تمیز کردن یک میز کامپیوتر یک چیز است و تمیز کردن کل اتاقی که ممکن است قبلاً واقعاً از آن استفاده نکرده باشید. یکی از مزیت های داشتن دفتر کار خانگی این است که می‌توانید آن را به سلیقه خود تزیین کنید.

در  کار از راه دور تا جایی که می‌توانید ارتباط برقرار کنید

عدم ملاقات حضوری همکاران به معنای مشکلات احتمالی سوء ارتباط است. یکی، زمانی که مستقیماً با کسی صحبت می‌کنید و در مورد مشکلی صحبت می‌کنید یک چیز است و زمانی که باید همان مشکل را با تبادل ایمیل حل کنید، چیز دیگری است.

تأخیر بین تبادل در حال حاضر یک مسئله است، اما از دست دادن چیزی در چندین ایمیل نیز آسان تر است.  به همین دلیل است که هنگام کار از راه دور تأکید بر ارتباطات به عنوان یکی از اولویت‌ها بسیار مهم است. تا زمانی که برای آن وقت دارید، بیرون بروید و در زندگی واقعی با مردم ملاقات کنید. این جلسات نباید شامل همکاران باشد. دوستان و خانواده نیز عالی هستند. این در مورد فرصتی برای صحبت با مردم است.

همچنین ممکن است ارزش داشته باشد که رویکرد متفاوتی داشته باشید و سعی کنید با افراد جدید ملاقات کنید. اگر بیرون رفتن در زندگی واقعی خیلی آزاردهنده است، می توانید به دنبال برقراری رابطه با شخصی در اینترنت باشید.

ابزار کار از راه دور خود را بهینه کنید

از دیدن ناامیدی خود در طول زمان تعجب نکنید زیرا بیشتر و بیشتر با عملکرد رایانه خود درگیر هستید. به احتمال زیاد برای کار بیشتر به کامپیوتر متکی هستید. و عملکرد ضعیف کلی تنها یک نمونه از یک مشکل است.

همچنین ممکن است با اتصال اینترنت و وسایل جانبی خود مانند ماوس کامپیوتر و صفحه کلید مشکل داشته باشید. برای بهبود کار از راه دور اتصال به اینترنت باید عالی باشد تا در برقراری ارتباط آنلاین با دیگران و انجام کارهای دیگر به همان اندازه مشکل داشته باشید.

اگر از یک لپ تاپ استفاده می‌کنید و به اتصال اینترنت بی سیم متکی هستید، جابجایی به کابل اترنت یک راه عالی برای افزایش سرعت اینترنت است، حتی اگر به قیمت از دست دادن جنبه قابل حمل بودن لپ تاپ شما باشد.

به یک برنامه زمانبندی پایبند باشید

یکی از بزرگترین مزایای کار از راه دور این است که شما نیازی به نگرانی در مورد رفت و آمد کار ندارید. دیگر نیازی به ماندن در ترافیک و به سختی رسیدن به موقع نیست. استرس مرتبط با این مشکل را نباید دست کم گرفت.

به طور طبیعی، زمانی که برای رسیدن به دفتر خود مجبور نیستید زود از خواب بیدار شوید، ممکن است کمی شلخته رفتار کنید و بیشتر از آنچه باید در رختخواب بمانید.

اگر مراقب نباشید، عادت های بد آسان است. شما هنوز هم باید برنامه ای تنظیم کنید و به آن پایبند باشید، حتی اگر مجبور باشید از خانه کار کنید. نداشتن روتین، ایده آل نیست. بنابراین، علاوه بر بیدار شدن در یک ساعت معقول و رفتن به رختخواب قبل از اینکه خیلی دیر شود، ملاحظات کلیدی دیگری برای برنامه شما چیست؟

خوب، برای اولین بار، شما باید وعده های غذایی خود را مشخص کنید. یک استراحت مناسب برای ناهار ضروری است زیرا این فرصت را به شما می‌دهد که در میانه روز استراحت کنید و برای قسمت دوم روز کاری شارژ کنید.

اگر چیزی دارید که انگیزه شما را حفظ کند، زود بیدار شدن نیز می‌تواند مفید باشد. شاید بتوانید صبح زود ورزش کنید یا خانه خود را تمیز کنید؟ چیزهای مختلف برای افراد مختلف کار می‌کند، بنابراین سعی کنید دریابید که چگونه می‌توانید وضعیت را برای خود بهبود بخشید.

عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

همانطور که قبلاً گفته شد، کار از خانه به معنای عدم نظارت حضوری است. برخی از شرکت‌ها نرم‌افزار ردیابی مانیتور را پیاده‌سازی می‌کنند، اما چنین سیاست‌هایی چندان رایج نیستند، ناگفته نماند که مشکل را به طور کامل برطرف نمی‌کنند.

محتمل ترین حواس پرتی گوشی هوشمند شماست. شما وسوسه می‌شوید که دستگاه را بررسی کنید حتی اگر چیز ارزشمندی وجود نداشته باشد. بحث به تعویق انداختن است. هر چیزی بهتر از انجام کار شما طرز فکر درستی نیست.

حداقل، نوتیفیکیشن های گوشی هوشمند خود را غیرفعال کنید تا کمتر تمایل به بررسی آن داشته باشید. افراد دیگر نیز ممکن است مشکل بزرگی باشند. اگر تنها زندگی می‌کنید، آسان‌تر است، اما اشتراک‌گذاری خانه‌تان با دیگران می‌تواند منجر به سوءتفاهم‌های خاصی شود. حد و مرزها را طوری تعیین کنید که بدانند هنگام کار نباید مزاحم شما شوند.

اگر همسایه های پر سر و صدا دارید، با آنها صحبت کنید و توضیح دهید که از خانه کار می‌کنید. اگر قابل درک باشند، به موقعیت شما احترام خواهند گذاشت.

به خودتان پاداش دهید

برخی می گویند که این نکته را می توان تقلب در نظر گرفت، اما اگر چیزی برای انتظار وجود داشته باشد، انگیزه بیشتری در کار پیدا خواهید کرد. جوایز می‌توانند از کوچک تا قابل توجه متفاوت باشند. به عنوان مثال، ممکن است در پایان روز یک قسمت جدید از یک سریال تلویزیونی در انتظار شما باشد. یا شاید غذا در داخل یخچال منتظر شما باشد؟

همچنین می توانید برای کسب درآمد بیشتر و رفتن به تعطیلات بیشتر کار کنید. خرید چیزی که برای مدتی می‌خواستید نیز می‌تواند انگیزه خوبی باشد. ممکن است متوجه شوید که در شغل فعلی‌تان سخت کار می‌کنید یا حتی برای افزایش درآمدتان دست به کار شوید.

سخن پایانی

در مجموع، اگر یافتن انگیزه در کار از راه دور برای شما دشوار است، درنگ نکنید و کمی وقت بگذارید تا درباره نحوه نزدیک شدن به این تلاش تجدید نظر کنید. اطلاعات این مقاله باید به شما نکات مفید زیادی بدهد و شما را در مسیر درست سوق دهد. با این حال، انتخاب های نهایی به عهده شماست. به محض اینکه احساس کردید چیزی کار نمی‌کند، آن را تغییر دهید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن