مدیریت

چگونه کارآمدی خود را هنگام دورکاری حفظ کنیم؟ نکاتی برای حفظ انگیزه هنگام دورکاری

از زمان شروع همه‌گیری کرونا، دورکاری یا کار از خانه برای بسیاری از کارمندان و شرکت‌ها عادی شده است. در حالی که کار در خارج از دفتر مزایای خود را دارد، به عنوان مثال دیگر از رفت و آمدهای طولانی خبری نیست، هنوز یک نقطه ضعف برای دورکاری بسیاری از کارمندان و کسب و کارها وجود دارد: تنهایی و حفظ انگیزه هنگام دورکاری.

قبل از همه‌گیری کرونا، دوست‌یابی در محل کار، شوخی کردن در اتاق استراحت یا شرکت در فعالیت‌های سرگرم‌کننده و حضوری تیم‌سازی، طبیعی بود. با این حال، وقتی شما از خانه کار می کنید و همکارانتان در سراسر کشور پراکنده هستند، این کارها ممکن نیست. بنابراین، با کار از خانه می‌توانید احساس انزوا کنید و حفظ انگیزه هنگام دورکاری برای شما سخت خواهد شد.

خوشبختانه، استراتژی هایی وجود دارد که می‌توانید برای حفاظت از سلامت روان خود و احساس تنهایی کمتر در هنگام کار از خانه یا از راه دور به کار ببرید.

5 نکته برای حفظ انگیزه هنگام دورکاری

احتمالاً بسیاری از افراد در سال‌های اخیر در برخی مواقع از خانه کار کرده‌اند، زیرا کار پویا گسترده‌تر شده است و فناوری ارتباطات به این معنی است که همه می‌توانند از راه دور در ارتباط باشند. با این حال، افراد بسیار کمتری احتمالاً برای مدت طولانی از خانه کار کرده اند.

برای بسیاری از مردم، کار به این روش دنیایی کاملاً جدید بوده است و هنوز چالش‌هایی را در زمینه ارتباطات، همسویی و بهره‌وری ایجاد می‌کند. ما همچنین درک می کنیم که برای بسیاری، بازگشت به کار برای تعامل اجتماعی و انگیزه بسیار مهم است. برای کمک به شما در مدیریت این روش کار از راه دور، در ادامه نکاتی را برای حفظ انگیزه هنگام دورکاری بررسی می‌کنیم:

برای تماس های آشنایی برنامه ریزی کنید

مطمئن شوید که اعضای تیم جدید حداقل یک تماس یا ارتباط انسانی در روز در طول چند هفته اول خود داشته با همکاران باشند؛ تماس آشنایی زمانی که اولین روز دورکاری کارمندان باشد برای حفظ انگیزه هنگام دورکاری بسیار مهم است. از برنامه‌ریزی چت منظم با همکارانی که احساس می‌کنید علایق مشابه شما دارند، نترسید.

پیوستن به گروه های همکاران در شبکه های اجتماعی

جن اسپنسر، مدیر عامل شرکت SmartBug Media، پیشنهاد می‌کند با راه‌اندازی یا پیوستن به گروه‌های وابسته به کانال‌های پیام‌رسان شرکت، با هم تیمی‌های خود ارتباط برقرار کنید. خود را به چالش بکشید تا از منطقه راحتی خود خارج شوید و به گروه هایی در مورد موضوعات ناآشنا که مورد علاقه شما هستند بپیوندید. با انجام این کار، با کارمندان در سراسر شرکت ارتباط برقرار خواهید کرد و چیز جدیدی یاد خواهید گرفت یا سرگرمی جدیدی ایجاد خواهید کرد.

برای حفظ انگیزه هنگام دورکاری بیرون از خانه یا با دیگران کار کنید

کار کردن در خارج از دفتر تنها به معنای کار کردن در خانه نیست و به معنای کار کردن به تنهایی نیز نیست. شما می‌توایند برای حفظ انگیزه هنگام دورکاری گاهی در یک کافی شاپ با محیط آرام و دوستانه کار کنید. اگر می‌خواهید بیرون از خانه کار کنید اما همچنان از حواس پرتی خودداری کنید، سعی کنید به کتابخانه محلی خود بروید. شما بیرون از خانه و اطراف افراد دیگر خواهید بود، اما همچنین در مکانی خواهید بود که آرامش و سکوت را در اولویت قرار می‌دهد.

با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده در روز ارتباط برقرار کنید

برای حفظ انگیزه هنگام دورکاری حداقل با یک نفر در روز تماس بگیرید. همچنین می‌توانید در فضای مجازی با دوستان نزدیک خارج از محل کار خود را برنامه‌ریزی کنید؛ فقط مطمئن شوید که در مورد چیزی که برای شرکتتان محرمانه است بحث نکنید.

زمانی را به خدمات اجتماعی اختصاص دهید

کمک به افراد نیازمند راه بسیار خوبی برای جلوگیری از تنهایی و در عین حال کمک به جامعه شماست. از شرکت خود بپرسید که آیا کسی مایل است در رویدادهای خیریه آنلاین شرکت کند یا از آنها حمایت مالی کند. شما برای جامعه خود کار خوبی خواهید کرد و به دلیل یک هدف خوب با همکاران خود پیوند خواهید داشت.

سخن پایانی

کار کردن از خانه، به خصوص اگر اولین تجربه دورکاری شما باشد، می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد و برای حفظ انگیزه هنگام دورکاری به تلاش زیادی نیاز داشته باشید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که در کار از خانه لزومی ندارد که حتما به تنهایی یا در خانه خود کار کنید. در دنیای دیجیتال، راه های زیادی برای تقویت ارتباط با تیم خود به صورت مجازی و بهره وری در حین دریافت هوای تازه وجود دارد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 8 = 2

دکمه بازگشت به بالا
بستن