سئو

6 روش برای جذب ترافیک ارگانیک در رسانه های اجتماعی

هنگام تلاش برای رشد یک کسب و کار آنلاین، جذب ترافیک ارگانیک می‌تواند یکی از کندترین مورادی باشد که قصد رسیدن به آن را دارید. مشکل زمانی بوجود می آید که باید منتظر بمانید تا افراد در موتور جستجو سوالی بپرسند و امیدوار باشید که محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد تا در 10 نتیجه جستجوی برتر گوگل برای آن سوال خاص رتبه بندی شود.

اما اگر راهی برای رفع این مشکل وجود داشت چه؟ اگر راه بهتر و سریع‌تری برای جذب ترافیک ارگانیک  و محتوای رسانه‌های اجتماعی شما وجود داشت، چه می‌شد؟

مراحل  جذب ترافیک ارگانیک در رسانه‌های اجتماعی

خوشبختانه، یک فرآیند شش مرحله‌ای ساده برای جذب ترافیک ارگانیک در رسانه‌های اجتماعی و گسترش چشمگیر دامنه جستجوی ارگانیک وجود دارد.

  • مرحله 1: تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.
  • مرحله 2: یک قطعه محتوا ایجاد کنید (برای این مثال یک وبلاگ خواهد بود).
  • مرحله 3: مقداری ترافیک ارگانیک به آن قسمت از محتوا دریافت کنید.
  • مرحله 4: پیکسل رسانه اجتماعی خود را تنظیم کنید و افرادی که مقاله محتوا را می‌خوانند پیکسل کنید.
  • مرحله 5: یک مخاطب برای اینستاگرام شبیه فیس بوک ایجاد کنید.
  • مرحله 6: تبلیغات رسانه های اجتماعی را به آن مخاطبان ارائه دهید.

مرحله 1: تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید

هنگام شروع با تحقیق در مورد کلمات کلیدی، احتمالاً چند کلمه کلیدی دارید که می‌‌خواهید برای به جذب ترافیک ارگانیک برسید. چیزهای ظاهری مانند محصولات، خدمات یا موضوعات دیگری که وب سایت شما به آنها اشاره می‌کند. این موضوعات بذر مکانی عالی برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی شما هستند، اما این بدان معنا نیست که شما باید در اینجا متوقف شوید.

آنچه می‌خواهید رتبه بندی کنید و آنچه مخاطبان شما در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند، اغلب دو چیز کاملا متفاوت هستند.

این یکی از اساسی ترین دلایل برای انجام تحقیقات کلیدواژه در وهله اول است. اگر مردم به دنبال آن نیستند، پس چرا در وهله اول زمان را برای ایجاد آن تلف کنید؟

هوشمندانه ترین راه برای جلوگیری از این امر، یافتن کلمات و عباراتی است که مشتریان ایده آل شما در حال حاضر در گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی به دنبال آن هستند. این ممکن است آسان به نظر نرسد، اما تعداد انگشت شماری از ابزارهای عالی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می‌تواند کمک کند.

هنگام ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو، ایجاد محتوایی که هر بار به یک سوال پاسخ می دهد ضروری است. برای مثال، می‌توانید این کلمات کلیدی کوتاه‌مدت و بلندمدت را انتخاب کنید و تنها زمانی که برای کسب‌وکارتان منطقی باشد، یک پست وبلاگ برای هر یک از آنها ایجاد کنید.

ببینید، مردم در حال جستجوی سوال شما هستند، اما آنها همچنین به دنبال عبارت «چگونه در یک روز 10 هزار فالوور در اینستاگرام به دست آوریم» را نیز جستجو می‌کنند. اگر نوشتن یک موضوع برای هر یک از آن سوالات منطقی نیست و کلمات کلیدی بیش از حد مرتبط هستند، شاید منطقی‌تر باشد که از این مجموعه کلمات کلیدی به عنوان عنوان H1 یا H2 استفاده کنید، که این نیز عامل مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو

مرحله 2: یک قطعه محتوا ایجاد کنید

اکنون که اهمیت یافتن کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در استراتژی بازاریابی محتوای خود را درک کرده اید، زمان تولید محتوا فرا رسیده است. هنگام نوشتن یک وبلاگ، لازم است به یاد داشته باشید که هدف این است که خوانندگان جدید را به طور مداوم به وبلاگ خود جذب کنید و در نهایت منجر به فروش شود.

همچنین برای جذب خوانندگان و مشارکت در وبلاگ است، بنابراین سیگنال هایی به رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو ارسال می شود تا به شما کمک کند رتبه صفحه اول را در Google بدست آورید. اینجاست که تحقیقات کلیدواژه مطرح می شود.

هنگامی که تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام می‌دهید، کسب رتبه های برتر در گوگل زمان نمی برد زیرا می‌دانید که افراد چه چیزی را جستجو می‌کنند و چقدر آن را جستجو می‌کنند.

مرحله 3: ترافیک ارگانیک را دریافت کنید

تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که منتظر ترافیک ارگانیک باشید، هدف حدود 1000 نفر است. با گذشت زمان، وقتی محتوایی که ایجاد کردید شروع به دریافت نتایج جستجو کرد، سپس می‌توانید یک پیکسل را تنظیم کنید (این مرحله بعدی است) و شروع به اجرای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی برای هک کردن فرآیند کنید.

با این حال، اجازه دهید با گفتن این نکته شروع کنم که ممکن است آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نباشد؛ این مرحله ای است که اکثر کسب و کارها در آن گیر می‌کنند و نمی‌دانند چگونه به طور معقول رشد کنند. اکثر شرکت‌ها می‌دانند که یک قیف بازاریابی ساده چگونه کار می‌کند، اما چیزی که نمی‌دانند این است که چگونه افراد واجد شرایط جدید را به طور مداوم در هر بخش از قیف بازاریابی جذب کنند.

با این حال، بیشتر کسب و کارها نمی دانند که چگونه پلتفرم های متعدد را با موفقیت در هم آمیخته و از رسانه های اجتماعی خود برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک خود استفاده کنند یا برعکس. مردم همه این محتوای عالی را ایجاد کرده‌اند، اما نمی‌دانند چگونه از آن برای ارتقای سطح بعدی استفاده کنند. هنگامی که از چندین پلتفرم استفاده می‌کنید، این همان جایی است که این استراتژی بازاریابی وارد عمل می‌شود.

شما باید بدانید که چگونه می‌توانید هر فردی را که محتوای شما را لمس می‌کند، از اولین لمس تا آخرین لمس، ردیابی کنید.

مرحله 4: شبکه اجتماعی پیکسل را راه اندازی کنید

هنگامی که پست وبلاگ خود را منتشر کردید و ترافیک کمی با محتوای خود درگیر شد، وقت آن است که پیکسل رسانه اجتماعی خود را در وب سایت خود راه اندازی کنید. پیکسل چند خط کد است که در قسمت هدر وب سایت خود کپی می کنید.

این کار با قرار دادن و راه اندازی کوکی ها برای ردیابی کاربران در هنگام تعامل با وب سایت شما و تبلیغات فیس بوک شما کار می‌کند.

پیکسل دو هدف اصلی را دنبال می کند:

  • برای بازاریابی مجدد به شخصی که از یکی از صفحات شما بازدید کرده است.
  • برای اینکه بدانند از کدام صفحات بازدید کرده‌اند و ردیابی کنند و ببینند آیا فردی اقدام مورد نظر را انجام داده است، هر چه که باشد.

کاری که پیکسل انجام می‌دهد، در اصل این است که به فیس بوک اجازه می دهد تا مخاطبان خود را در پلتفرم ما ردیابی کند، ما اساساً به فیس بوک امکان دسترسی به ردیابی خود را می‌دهیم.

مرحله 6: تبلیغات رسانه های اجتماعی را به مخاطب ارائه دهید

مرحله آخر جذب ترافیک ارگانیک این است که تبلیغات مرتبط را به مخاطبان مشابه جدیدی که به تازگی ایجاد کرده اید نشان دهید. برای ادامه این فرآیند، مطمئن شوید که به طور مداوم به مخاطبان مشابه خود محتوای مرتبط جدیدی را نشان می‌دهید که در هر مرحله از سفر خریداران با آنها ملاقات می کند.

وقتی این فرآیند شش مرحله‌ای را تکمیل کردید، در راه جذب ترافیک ارگانیک موفق می‌شوید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن