سئو

7 نکته ای که برای لینک سازی باید در نظر داشته باشید

به نظر شما آیا بهتر است برای خرید لینک یا انتشار محتوا پول خرج کنیم. پاسخ ساده است: محتوای مؤثر می‌تواند لینک‌های ورودی بیشتری را از وب‌سایت‌های خارجی تولید کند که هر بودجه‌ای را برای لینک سازی را جبران کند. فاکتورهای رتبه بندی گوگل تعیین می‌کنند که آیا محتوای شما در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود یا نه، و اگر اینطور نباشد، شما با مشکل بزرگی روبرو خواهید شد. یکی از این عوامل لینک بیلدینگ است.

به زبان ساده، لینک سازی فرآیند پیاده‌سازی استراتژی‌هایی است که باعث می‌شود سایر وب‌سایت‌ها به وب‌سایت شما پیوند بزنند. این یک استراتژی بازی طولانی است، ساخت لینک نیاز به زمان روشمند، تلاش و ثبات دارد تا نتیجه بدهد. اما پس از انجام این کار، می توانید نتایجی را مشاهده کنید که عملکرد محتوای شما را بهبود می بخشد.

نکات مهم لینک سازی

در این مقاله، ما 5 نکته مهم را که باید در حین ساخت لینک به خاطر داشته باشید، گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کند در مسیر خود بمانید.

  • ضروری است که سایت هایی را که در استراتژی ساخت لینک خود استفاده می کنید از نظر کیفیت و ارتباط بررسی کنید.
  • Anchor text برای اثربخشی لینک سازی اهمیت دارد
  • برای حفظ تعادل مناسب هر دو در محتوای خود، پیوندهای فالو و بدون دنبال کردن را درک کنید.
  • تحقیق در مورد پروفایل های بک لینک رقبا فرصتی برای یافتن منابع با کیفیت بالا برای دسترسی به آنها است.
  • تنوع بک لینک مهم است. مطمئن شوید که بک لینک های شما همه در یک مکان متمرکز نیستند (مانند صفحه اصلی شما).

بک لینک هایی که باید اجتناب کنید

استراتژی لینک سازی خود را با درک آنچه که نباید انجام دهید، شروع کنید. همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. شما می خواهید وب سایت شما توسط مارک ها و وب سایت هایی مرتبط باشد و ترافیک مناسبی را به سایت شما هدایت کند. از انواع بک لینک های زیر دوری کنید:

کیفیت یا شهرت ضعیف

این یکی واضح است، اما به هر حال به آن اشاره می کنیم. همیشه از سایت هایی که از آنها بک لینک کسب می کنید آگاه باشید. اگر محتوای شما از یک وب سایت کلی پیوند داده شده باشد، بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب می رساند. شما همیشه نمی‌توانید کنترل کنید که کدام برندهای دیگر به سایت شما پیوند می‌دهند، اما می‌توانید برندهایی را که در تلاش‌های ایجاد لینک به آنها دسترسی دارید، بررسی کنید.

لینک سازی بی ربط

لینک های وب سایت هایی که هیچ ارتباط واقعی با برند شما ندارند کمک چندانی به شما نمی کند. تلاش‌های خود را برای برندها و وب‌سایت‌هایی که با صنعت و پیام شما هماهنگ هستند، هدف قرار دهید.

وب سایت های مملو از لینک ها

شما می خواهید وب سایت شما به روش های ارزشمندی پیوند داده شود که برای کاربر منطقی باشد و ترافیک ارگانیک با کیفیت بالا را به سایت شما هدایت کند. اگر در صفحات وب با تعداد زیادی لینک و بدون استراتژی متمرکز واقعی لینک شده اید، احتمالاً در این ترکیب گم می شوید یا ترافیکی به دست می آورید که هرگز واقعاً تبدیل نمی شود.

بهترین راه برای مبارزه با بک لینک های بد، فعال بودن در مورد یافتن بک لینک های مناسب است. در اینجا چند توصیه خوب برای برقراری ارتباط با شرکای مورد نظر در ساخت لینک آورده شده است:

از انکر تکست و کلمه کلیدی غنی استفاده کنید

انکر تکست مهم است. این یکی از اشتباهات قابل اجتناب در فرآیند لینک سازی است! اگر پیوند مناسبی دارید، مطمئن شوید که همیشه از متن لنگر مناسب برای پیوندهای داخلی و سایت های خارجی در سراسر پست های وبلاگ و سایر محتوای وب خود استفاده می کنید.

پیوندهای فالو کنید در مقابل بدون دنبال کردن

ابتدا، بیایید در مورد تفاوت بین پیوندهای do follow و no follow صحبت کنیم. به طور خلاصه، آیا پیوندهای فالو به سایتی که به آن لینک می دهد، قدرت سئو می دهد. بدون لینک دنبال کنید.

به عبارت دیگر، افراد نمی‌توانند از پیوندهای فالو استفاده کنند، اما خزنده‌های موتورهای جستجو آن‌ها را نادیده می‌گیرند، بنابراین به‌عنوان یک بک لینک کمکی برای رتبه‌بندی صفحه به حساب نمی‌آیند.

اما این بدان معنا نیست که ما اصلاً به آنها نیاز نداریم. چه زمانی استفاده از لینک های بدون دنبال کردن ایده خوبی است؟

  • هنگامی که یک پیوند وابسته را تبلیغ می کنید
  • برای جلوگیری از نظرات اسپم (بسیاری از برندها نظرات وبلاگ خود را دنبال نمی کنند)
  • یک برند به شما پول پرداخت کرده است تا پیوند خود را به اشتراک بگذارید
  • شما به یک سایت با کیفیت پایین اشاره می کنید تا نکته ای را بیان کنید (به عنوان مثال راهنمای “چه کاری نباید انجام دهید”)

برعکس، همیشه باید از پیوندهای do follow استفاده کنید، زمانی که یک برند معتبر را برای هدفی که دنبال کردن را تضمین می کند (مانند ذکر یک منبع عالی در یک پست وبلاگ) پیوند می دهید.

تنوع بک لینک

یکی از اهداف اصلی استراتژی لینک بیلدینگ شما ایجاد پروفایل بک لینک است که تا حد امکان طبیعی به نظر برسد. انجام تمام تلاش خود برای به دست آوردن بک لینک برای صفحه اصلی خود قطعاً راهی برای انجام این کار نیست.

یک رویکرد بهتر این است که محتوا و صفحات وب را که می‌دانید می‌توانند بیشترین ارزش را برای مخاطبان شما فراهم کنند، اولویت بندی کنید. سپس، روی راه های استراتژیک تمرکز کنید که بتوانید به طور خاص برای آن صفحات بک لینک کسب کنید.

به هر حال، این جمله که همه ترافیک ترافیک خوب است یک افسانه است. شما می خواهید افرادی که به وب سایت شما وارد می شوند بدانند که چرا به آنجا رسیده اند و محتوایی را دریافت کنند که به احتمال زیاد نیازهای آنها را برآورده می کند یا مشکلات آنها را حل می کند.

تنوع بک لینک همچنین با گسترش قدرت سئو در چندین صفحه وب سایت به جای تمرکز آن در یک مکان، به رتبه بندی موتورهای جستجوی شما کمک می کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 7 = 8

دکمه بازگشت به بالا
بستن