سئو

8 ترفند برای ارائه ایده های منحصر به فرد وبلاگ نویسی

حتما بارها پیش آمده که شکاف هایی در تقویم وبلاگ خود داشتید که باید آن را پر کنید، اما تمام تحقیقات کلمات کلیدی شما به بن بست می خورند و تمام عناوین موجود در لیست کارهای شما بی نتیجه هستند. اگر ایده های منحصر به فرد وبلاگ نویسی شما را خسته کند، خوانندگانتان را خسته خواهد کرد. مطمئناً به مقداری الهام نیاز دارید، اما مهمتر از آن، به ایده های وبلاگ منحصر به فرد نیاز دارید.

راه های ایجاد ایده های منحصر به فرد وبلاگ نویسی

چگونه برای ایده های منحصر به فرد وبلاگ نویسی از انتظار الهام گرفتن دست برداریم و شروع کنیم به این که کدام پست بعدی را بنویسیم. در اینجا هشت راه برای ارائه ایده های منحصر به فرد وبلاگ وجود دارد:

  1. طوفان فکری برگزار کنید
  2. در شبکه اجتماعی بررسی کنید
  3. نظرات خود را بخوانید
  4. با شخصیت های خود شروع کنید
  5. با تیم های دیگر صحبت کنید
  6. روی کلمات کلیدی جدید پرش کنید
  7. روی رقبای خود تمرکز کنید
  8. از یک ایده پرداز استفاده کنید

گاهی اوقات، تحقیق کلمات کلیدی آن را کاملاً حل نمی کند. شاید بخواهید در مورد چیزی صحبت کنید که خوانندگان شما برای جستجوی آن نمی دانند. شاید بخواهید بخش کوچکی از مخاطبان خود را هدف قرار دهید. یا شاید بخواهید زاویه دیگری برای موضوع سنتی تر پیدا کنید. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید برای محتوای معتبرتر از آنها استفاده کنید.

1. طوفان فکری برگزار کنید

زمان زیادی برای تفکر خلاق وجود ندارد. به همین دلیل است که برگزاری یک طوفان فکری می تواند اولین گام عالی برای ارائه ایده های منحصر به فرد وبلاگ نویسی باشد. بهترین طوفان فکری در طول جلسات مولد و مشارکتی اتفاق می‌افتد که هر ایده‌ای روی میز است. این بدان معناست که موضوعات منحصر به فرد و زوایای غیرمنتظره ای به وجود می آیند.

بنابراین، چه می‌توانید با تیم خود زمانی را برای تمرکز بر ایده‌های وبلاگ اختصاص دهید یا زمانی را به جلسات بازاریابی منظم بعدی خود اضافه کنید ، حتماً برای ایده‌ها فکر کنید.

2. بررسی در شبکه های اجتماعی

می‌توانید با بررسی مطالبی که مخاطبانتان در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کنند، متوجه شوید که اخیراً در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند. این شامل پلتفرم های بزرگ مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر و همچنین سایر شبکه های رسانه های اجتماعی مانند Pinterest، Quora یا TikTok می شود. می‌توانید برچسب‌ها و منشن‌های خود را بررسی کنید تا ببینید دنبال‌کنندگانتان درباره کسب‌وکارتان چه می‌گویند، و می‌توانید مدتی را در صفحه اصلی خود بگذرانید. اما برای به دست آوردن ایده‌های بهتر و منحصر به فرد وبلاگ، یک قدم فراتر بروید.

به پست های رهبران صنعت نگاه کنید و هر هشتگ صنعتی را بررسی کنید. در هر صورت، مطمئن شوید که مدتی را صرف پیمایش در نظرات، پست‌ها و پاسخ‌ها کنید.

3. نظرات خود را بخوانید

فهمیدن اینکه مخاطبان شما در مورد چه چیزی در شبکه های اجتماعی صحبت می کنند خوب است، اما اینکه دقیقاً چگونه به پست های وبلاگی که قبلاً منتشر کرده اید پاسخ می دهند حتی بهتر است.

به همین دلیل است که وقتی به دنبال ایده هستید، بهتر است بخش نظرات خود را بررسی کنید. می‌توانید ببینید که آنها در پست‌های شما به چه چیزهایی گیر می‌کنند، چه اطلاعاتی درباره استراتژی‌های خود ارائه می‌دهند و خیلی چیزهای دیگر. در واقع، گاهی اوقات حتی می توانید درخواست هایی برای اطلاعات بیشتر دریافت کنید که می تواند به یک پست وبلاگ جدید تبدیل شود.

بنابراین دفعه بعد که به دنبال ایده های منحصر به فرد وبلاگ نویسی هستید، به نظرات پست های خود بروید. بهتر از آن، این موارد را به طور منظم بررسی کنید و هر پیشنهادی را که مطرح می شود ثبت کنید تا هر زمان که به آنها نیاز داشتید فهرستی از ایده ها داشته باشید.

4. با شخصیت های خود شروع کنید

راه دیگر برای کشف ایده های منحصر به فرد وبلاگ این است که تمرکز خود را روی کلمات کلیدی و موضوعات متوقف کنید و در عوض با شخصیت های خریدار خود شروع کنید. پرسوناها یک ابزار بازاریابی هستند که به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان ایده‌آل خود را در حین کار بر روی کمپین‌ها و مطالب بازاریابی در ذهن داشته باشید. که شامل محتوای شما می شود.

در واقع، محتوایی که بر اساس شخصیت های خود ایجاد می کنید، حتی می تواند عملکرد بهتری برای برند شما داشته باشد.

بهترین راه برای استفاده از شخصیت های خود برای تولید ایده های محتوا این است که با چند سوال شروع کنید. در اینجا چند نمونه هستند:

  • چه چیزی شخصیت شما را تحت فشار قرار می دهد؟ راه حل چیست؟
  • چیزی که شخصیت شما ممکن است زمان کمتری را روی آن صرف کند؟ چگونه؟
  • چگونه شخصیت شما باید برای تعطیلات آینده آماده شود؟

به یاد داشته باشید، اینها فقط یک نقطه شروع هستند، و شما می توانید حتی بیشتر در مورد محصول و پیشنهاد خود صحبت کنید. بنابراین پرسونای خود را بیرون بکشید و شروع کنید به فکر کردن در مورد پست وبلاگی که می خواهند بخوانند.

5. با تیم های دیگر صحبت کنید

این نکته ساده است: جالب‌ترین ایده‌های پست وبلاگ شما از تیم بازاریابی شما نمی‌آیند. در عوض، ایده‌هایی برای آن پست‌ها – آنهایی که مستقیماً با ناامیدی‌های رایج صحبت می‌کنند، آنهایی که به روندهای صنعت شما ضربه می‌زنند – از افرادی می‌آیند که مستقیماً با مخاطبان شما کار می‌کنند. به همین دلیل است که باید با تیم های فروش و CS خود صحبت کنید.

تیم فروش شما بالقوه شما را می شناسد. آنها تمام روز را صرف یادگیری در مورد سرنخ‌های جدید می‌کنند، مشخص می‌کنند که بهترین مشتریان بالقوه شما با چه محتوایی در سایت شما درگیر هستند و با مشتریان احتمالی شما از طریق تماس‌ها و دموها صحبت می‌کنند.

از طرف دیگر، تیم پشتیبانی یا موفقیت شما، با مشتریان شما زیاد صحبت می کند. حتی بهتر از آن، آنها می شنوند که چه چیزی مشتریان شما را هیجان زده می کند و چه چیزی آنها را نگران می کند – به علاوه، آنها این را بارها و بارها از تعداد زیادی مشتری می شنوند، بنابراین می دانند چه الگوهایی وجود دارد.

این الگوها طلایی برای ایده های وبلاگ منحصر به فرد هستند. بنابراین چند جلسه ترتیب دهید، چند سؤال را کنار هم بگذارید و برای نوشتن چند پست عالی آماده شوید.

6. روی کلمات کلیدی جدید پرش کنید

من می دانم که این پست بر چگونگی ارائه ایده های پست وبلاگی تمرکز دارد که با همان تحقیقات کلمات کلیدی که همه بازاریابان محتوا روی آن تمرکز می کنند شروع نمی شود. اما استفاده از کلیدواژه‌های جدید قبل از جلب توجه، یا بدتر از آن، اوج گرفتن و سقوط، راهی عالی برای یافتن ایده‌های جدیدی است که هنوز هم مقداری ترافیک ارگانیک ارائه می‌دهند.

ابزارهای کلمه کلیدی مانند Semrush و Ahrefs هر دو دارای نماهایی هستند که دارای کلمات کلیدی تازه کشف شده مرتبط با جستجوی شما هستند. اغلب اوقات، این پیشنهادات تعداد زیادی جستجوی ارگانیک ندارند، اما این می تواند نشان دهنده آغاز یک روند باشد.

7. روی رقبای خود تمرکز کنید

نوآوری همیشه به یک لوح خالی نیاز ندارد – گاهی اوقات می توانید با بررسی کارهایی که قبلاً با موفقیت انجام شده است ایده های منحصر به فردی پیدا کنید. به همین دلیل است که تمرکز بر پست های رقیب شما می تواند برای یافتن ایده های جدید برای محتوای خود عالی باشد.

شما می توانید از ابزار Content Gap Ahref برای شناسایی کلمات کلیدی با رتبه برتر رقیب خود استفاده کنید که شما را به پست های وبلاگ با رتبه برتر آنها هدایت می کند. حتی بیشتر، این ابزار به شما می گوید که یک یا چند نفر از رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند که شما نیستید. این بدان معناست که شما روی محتوایی که ندارید تمرکز خواهید کرد.

8. از مولد ایده های پست وبلاگ استفاده کنید

گاهی اوقات، شما در بلاتکلیفی هستید و دیگر نمی توانید در نظرات و موضوعات اجتماعی جستجو کنید یا با صدای بلند فکر کنید. این به این معنی نیست که شما در ضرر هستید. فقط باید از ابزاری استفاده کنید تا به شما ایده بدهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 79 = 87

دکمه بازگشت به بالا
بستن