سئو

راهنمای تحقیق کلمه کلیدی برای موفقیت در سئو

بر کسی پوشیده نیست که سئو کلید موفقیت در رتبه بندی گوگل است. اما کلید یک استراتژی سئو قوی چیست؟ تحقیق کلمات کلیدی. تحقیق کلمه کلیدی پایه و اساس استراتژی کلی محتوای شما است. مشکل اینجاست که بسیاری از مردم حتی بازاریاب‌های حرفه‌ای تحقیقات کلمات کلیدی را فرآیندی ساده می‌دانند که کلمات و عبارات متمرکز را فهرست می‌کند و تا حد امکان آنها را در مقالات وبلاگ می‌ریزد.

اما این کافی نیست. در واقع، پر کردن کلمات کلیدی تاثیر منفی بر نتایج شما خواهد داشت. تحقیق کلمه کلیدی زمانی که به روش صحیح اجرا شود، یک فرایند چند مرحله ای است که به زمان، تحقیق و استراتژی پشت سر آن نیاز دارد. اما بازگشت سرمایه ای که از انجام آن به دست خواهید آورد ارزش آن را دارد.

  • ایجاد یک سند مختصر به شما کمک می کند اولویت ها، مخاطبان هدف و اهداف تحقیق کلمه کلیدی خود را روشن کنید.
  • مهم است که با دانستن رتبه بندی کلمات کلیدی موجود خود و تحقیق در مورد رقبای خود، تحقیق در مورد کلمات کلیدی را شروع کنید.
  • سرفصل ها چیزی است که مردم برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) روی محتوای شما کلیک کنند یا نه، استفاده می کنند.
  • برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه در تحقیقات کلمات کلیدی خود، بهترین شیوه ها را برای نوشتن مقاله وبلاگ دنبال کنید.
  • ردیابی پیشرفت ماهانه SEO شما را قادر می سازد از فرصت ها استفاده کرده و مشکلات را سریعتر حل کنید.

تحقیق کلمه کلیدی چیست و چرا اهمیت دارد؟

تحقیق کلمات کلیدی خوب همیشه ریشه در قصد خریدار دارد . معنی آن چیست؟ به طور خلاصه، کلمات کلیدی شما باید حول آنچه مشتریان بالقوه شما در زمان نیاز به راه حل شما جستجو می کنند متمرکز شوند، نه آنچه که شما به عنوان یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب فرض می کنید مهمتر است.

همچنین باید با مرحله خاصی که در سفر خریدار در آن قرار دارند هماهنگ شود. به عنوان مثال: آیا آنها در حال حاضر آماده خرید هستند یا اولین جستجوی اکتشافی خود را انجام می دهند؟ کلمات کلیدی و محتوای مورد نظر شما برای این دو گروه خریدار باید متفاوت باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا تعریف تحقیق کلمات کلیدی آمده است:

تحقیق کلمه کلیدی فرآیند شناسایی کلمات و عباراتی است که مشتریان هدف شما در هر مرحله از سفر خریدار جستجو می کنند، زیرا آنها به دنبال راه حل برای مشکلات خود هستند.

عبارت کلیدی وجود دارد: راه حل برای مشکلات آنها. خریداران عموماً به دنبال حل مشکلات هستند – و آنها به یک راه حل واحد برای انجام آن وابسته نیستند. در عوض، آنها به دنبال برندی می گردند که بتواند به بهترین نحو نقاط درد و نیازهای آنها را برطرف کند.

مردم معمولاً وبلاگ ها را می خوانند تا چیز جدیدی یاد بگیرند، سرگرم شوند یا در مورد آخرین اخبار صنعت خود مطالعه کنند. به بیان ساده، مردم فقط به خواندن چیزی اهمیت می دهند که در مورد آنها صدق می کند.

هنگامی که تحقیقات دقیق و کاملی برای کلمات کلیدی انجام می دهید تا به عنوان پایه ای برای محتوای عالی عمل کنید، می توانید به مشتریان نشان دهید که آنها را درک می کنید و نشان دهید که چرا باید برند شما را نسبت به رقبای شما انتخاب کنند.

نحوه انجام تحقیق کلمه کلیدی که کار می کند

در ادامه یک فرایند 5 مرحله ای اثبات شده را برای تحقیق کلمات کلیدی معرفی می کنیم. با ثبت اطلاعات مهم در مورد اهداف محتوای برند شما شروع می شود و پس از شروع انتشار با پیگیری پیشرفت ماهانه به خوبی ادامه می یابد.

خلاصه ای از کلمات ایجاد کنید

هر مشتری به ما ایده روشنی از سبک نوشتاری ترجیحی، صدا و لحن برند، اهداف محتوا و موارد دیگر می دهد. ما فکر می کنیم آنقدر مهم است که حتی یک بریف مشتری را برای خودمان تکمیل کردیم. ما آن را مرتباً به روز می کنیم تا اهداف جدید را منعکس کرده و آن را تازه نگه داریم.

اولین مرحله از فرآیند تحقیق کلمات کلیدی شما چه با یک آژانس کار می کنید و چه خودتان آن را انجام می دهید، باید ایجاد خلاصه برند شما باشد. باور کنید، این یک تمرین مفید است، مهم نیست که چقدر برند خود را می شناسید.

آنچه را که باید در خلاصه خود پوشش دهید در اینجا آمده است:

  • ترجیحات نوشتاری – تعداد کلمات، لحن و سایر مشخصاتی که نویسندگان شما باید بدانند
  • مخاطبان هدف – برای چه کسانی می نویسید؟ از شخصیت های خریدار خود برای کمک به این امر استفاده کنید.
  • رقبا – با چه برندهایی بر سر مشتریان و فضا در SERP ها رقابت می کنید؟
  • مضامین و ستون های محتوا – حوزه های تمرکز برای کلمات کلیدی و موضوعات شما
  • مثال‌ها – مشخصات کلیدواژه‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها رتبه‌بندی می‌شوید، مقالاتی که دوست دارید و ناشرانی که می‌خوانید، مراجع مفیدی برای نویسندگان هستند.

هنگامی که خلاصه خود را تکمیل کردید، زمانی را به فکر کردن در مورد آن اختصاص دهید و در نظر بگیرید که چگونه می تواند نه تنها به تحقیق کلمات کلیدی بلکه کل استراتژی محتوای شما کمک کند .

کلمات کلیدی تمرکز را توسعه دهید

مرحله دوم در فرآیند تحقیق کلمه کلیدی شما این است که در واقع کلمات کلیدی متمرکز خود را پیدا کنید. من همیشه توصیه می کنم این مرحله را با تحقیق در مورد رتبه بندی کلمات کلیدی موجود و رقبای خود شروع کنید.

رتبه بندی کلمات کلیدی موجود خود را پیدا کنید

اگر در حال حاضر از کنسول جستجوی گوگل استفاده نمی کنید، این دلیل خوبی برای شروع است. این یک سرویس رایگان است که بینش زیادی در مورد تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به شما می دهد. برای این مرحله، به Google Search Console > Search Traffic > Search Analytics بروید تا ببینید کدام کلمات کلیدی در حال حاضر نتایجی را برای سایت شما به دست آورده اند و نقطه شروع خوبی برای تحقیق کلمات کلیدی ایجاد کنید.

تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی رقابتی را انجام دهید

در مرحله بعد، شما می خواهید بدانید که رقبای شما برای چه رتبه ای قرار می گیرند. حتی به طور خاص تر، شما می خواهید بدانید که آنها برای چه رتبه ای رتبه بندی می کنند که شما رتبه بندی نمی کنید. یکی از اهداف محتوایی شما باید پر کردن این شکاف باشد. هنگامی که لیست کامل رقبای خود را تهیه کردید، از شکاف محتوا یا ابزار تجزیه و تحلیل رقبا برای ورود به دامنه آنها و یافتن کلمات کلیدی رتبه بندی آنها استفاده کنید.

سرفصل های خلاقانه و جذاب ایجاد کنید

چرا تیترها اهمیت دارند؟ سرفصل ها مهم ترین عنصر در پست های وبلاگ شما هستند. آنها چیزی هستند که در صفحات Google SERP نشان داده می شوند و آنها چیزی هستند که مردم برای تصمیم گیری در مورد خواندن محتوای سایت شما از آنها استفاده می کنند. در واقع، 80 درصد از کاربران آنلاین هرگز از تیتر شما عبور نمی کنند. نوشتن سرفصل هایی که توجه کاربر را جلب می کند و او را وادار به کلیک کردن می کند برای هدایت ترافیک به وب سایت شما بسیار مهم است.

سخن پایانی

به صورت خلاصه تحقیق کلمه کلیدی را در انتها مرور می کنیم:

برای جمع بندی: شما قبلاً خلاصه خود را نوشته اید، در مورد مخاطبان و رقبای خود تحقیق کرده اید و لیست کلمات کلیدی خود را ایجاد کرده اید. در مرحله بعد، می‌خواهید فهرستی از 20 تا 30 مضمون و موضوع محتوا را از فهرست کلمات کلیدی گسترده و مرتبط خود تهیه کنید. سپس نوبت به ایجاد سرفصل ها می رسد.)

100 تیتر؟! ممکن است فکر کنید که به نظر دلهره آور است. در واقع زمان بر است و نیاز به تمرین دارد. اما ایجاد فهرست سرفصل‌های خود اکنون دارای یکسری مزایای است که بعداً از آنها بهره‌مند خواهید شد.

یک لیست از پیش توسعه یافته از سرفصل ها به شما امکان می دهد:

  • نگاهی جامع به فهرست محتوای خود داشته باشید
  • در مورد ترتیب عنوان و پوشش موضوع عمدی باشید
  • با برنامه انتشار خود در مسیر خود بمانید
  • مقالات را به راحتی و زودتر به نویسندگان اختصاص دهید

توصیه می‌کنم همه 100 عنوان خود را در یک تقویم محتوا قرار دهید.

یک سوال مهم باقی می ماند: واقعاً چگونه تیترهای عالی می نویسید؟

  • عناوین خود را تا 55 کاراکتر یا کمتر نگه دارید. این تضمین می کند که کل عنوان شما در SERP ظاهر می شود.
  • از اعداد استفاده کنید (یعنی «10 نکته برای X بهتر» در مقابل فقط «نکاتی برای X بهتر»).
  • از کلمات پرسشی (چه، چرا، چگونه، چه کسی، کجا) برای همسویی با عبارت های جستجو استفاده کنید.
  • با گفتن اینکه به مخاطبانتان از خواندن مقاله شما چه چیزی بدست خواهند آورد، ارزش خود را نشان دهید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

42 + = 49

دکمه بازگشت به بالا
بستن