بازاریابی

معرفی 5 ابزار تحقیق کلمات کلیدی که به آنها نیاز دارید

یکی از اساسی‌ترین بخش‌های بازاریابی محتوای مؤثر، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهد که صدای مشتری را وارد استراتژی بازاریابی خود کنید. همچنین روشی قابل اندازه گیری برای نشان دادن ارزش محتوای شما در مدت زمان نسبتاً کوتاه ارائه می‌دهد. تمام بازاریابی دیجیتال با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع و به پایان می‌رسد.

کلمات کلیدی محتوای شما را هدایت می‌کنند، زیرا هر چه رتبه شما با کلمات کلیدی بالاتر باشد، در نتایج جستجوی گوگل بالاتر خواهید بود. مشاهده عملکرد رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما برای یک استراتژی بازاریابی محتوای سالم بسیار مهم است.

دریافت بازدید از محتوایی که برای وب سایت خود منتشر می‌کنید، دقیقاً ساده ترین کار نیست. به راحتی می توان برای تبلیغات پولی پول انداخت تا تأثیر خود را در تلاش های بازاریابی محتوایی خود افزایش دهید، حتی اگر ناپدید شدن بخشی از بودجه بازاریابی شما به ضرر شما باشد.

اما باور کنید یا نه، رتبه بندی جستجوی ارگانیک می‌تواند حتی بیشتر از تبلیغات پولی به ترافیک وب سایت شما کمک کند. ناگفته نماند، این یک راه ارزان تر برای بازاریابی سایت شما است. تامین سوخت دستگاه سئو بخش مهمی از قرار دادن محتوای شما در مقابل چشمان مشتریان بالقوه شما است.

تمایز بین تبلیغاتی و ارگانیک مهم است، زیرا هر دو اهداف متفاوتی را به انجام می‌رسانند، اما هر دو توسط تحقیقات کلمات کلیدی خوب هدایت می‌شوند.

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

در ادامه 5 ابزار تحقیق کلمات کلیدی که برای تعیین استراتژی سئو به آنها نیاز دارید، آورده شده است:

معرفی ابزار SEMrush

این ابزار اصلی تحقیق کلمه کلیدی است. Semrush به ما اجازه می‌دهد تا در مورد مشتری خود، رقابت آنها تحقیق کنیم، شکاف های رقابتی را اجرا کنیم، عمیقاً در تحقیقات کلمات کلیدی غوطه ور شویم. همچنین امکان تحقیق در مورد کلمات کلیدی پولی، ممیزی سایت و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

معرفی ابزار SEMrush
معرفی ابزار SEMrush

هنگامی که کلمات کلیدی تمرکز مشتری خود را شناسایی کردید آنها را برای تیم خود بفرستید تا ایده های محتوایی و عناوین واقعی مقاله را طوفان فکری کنند. همچنین آنها را ‌می‌توان در Semrush آپلود می کنیم تا یک گزارش ردیابی دید مشتری ایجاد کنیم. این گزارش ها ماهانه برای همه مشتریان ما ارسال می شود و آنها را نشان می‌دهد:

  • مشاهده متوسط در جستجوی همه کلمات کلیدی که ما دنبال می‌کنیم.
  • تخمینی از ترافیک جستجوی ارگانیک آنها (این را با احتیاط انجام دهید).
  • رتبه متوسط
  • چند کلمه کلیدی در 3، 10، 20 و 100 رتبه برتر دارند و چه تعداد بهبود یا کاهش یافته اند.

فرقی نمی کند به تحقیق در مورد کلمات کلیدی و وب سایت برای خود، رقابت یا صنعت خود علاقه مند باشید، Semrush یک ابزار قدرتمند برای تحقیقات کلمات کلیدی است.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs

Ahrefs بیش از یک دهه است که خدمات عالی را برای بازاریابان و متخصصان سئو در سراسر جهان ارائه کرده است. آنها یک طرح آزمایشی خوب و تجزیه و تحلیل تحقیقات کلیدواژه فوق العاده را در مقالات و وب سایت های برتر ارائه می‌دهند.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs
ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs

علاوه بر این، آنها یک سرویس رایگان به صاحبان وب‌سایت به نام Webmaster Tools ارائه می‌دهند و مورد علاقه من، Keyword Generator رایگان آنهاست که 150 ایده کلمه کلیدی را از هر کلمه کلیدی اصلی ارائه می‌کند.

کیورد تول (keywordtool.io) چیست؟

Keyword.io دارای نرخ موفقیت 99.9٪ برای سرویس رایگان تحقیق کلمات کلیدی خود است. در واقع آنقدر رایگان است که برای استفاده از پایگاه داده جامع آن حتی نیازی به یک حساب کاربری ندارید. طبق سایت آنها:

ابزار تحقیق کلمه کلیدی Ahrefs
ابزار تحقیق کلمه کلیدی Ahrefs

ابزار کلیدواژه به شما کمک می‌کند از Google Suggest برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید. پیشنهادات کلمات کلیدی گوگل را استخراج می کند و در یک رابط کاربری آسان به شما ارائه می دهد.

Google Keyword Finder چیست؟

مطمئناً ممکن است حدس زده باشید که ما به یکی از بزرگترین منابع تحقیق کلمات کلیدی در جستجوگر کلمات کلیدی گوگل می‌رسیم. گوگل نیروی غالب در صنعت تحقیق کلمات کلیدی است، زیرا دیر یا زود محتوای شما در نتایج جستجوی مرورگر آنها قرار می‌گیرد.

 Google Keyword Finder

Google Keyword Finder

در حالی که به اندازه برخی از ابزارهای دیگر بصری نیست، رایگان است و تمام داده‌هایی را که برای تصمیم‌گیری خوب در شیوه‌های سئوی خود باید ببینید، دارد.

معرفی سایت ماز (Moz)

Moz اولین ابزار بررسی کلمات کلیدی است که هر سئو کاری به آن آشنا می‌شود.  برای تجزیه و تحلیل وب سایت شما و کلمات کلیدی خاص نیز عالی است. Moz می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید مردم چگونه وب سایت شما را پیدا می‌کنند و چگونه از فرصت های کلمات کلیدی بیشترین استفاده را ببرید.

برخی دیگر از ابزارهای تحقیق درباره کلمه کلیدی که باید در نظر بگیرید:

  •  Google Trends نه تنها حجم نسبی کلمات کلیدی متعدد، بلکه داده های روند را نیز ارائه می دهد تا بتوانید ببینید چه چیزی ترند است و چه چیزی نیست.
  • QuestionDB از پرس و جوهای مرتبط و reddit برای شناسایی کلمات کلیدی مبتنی بر سوال استفاده می‌کند
  • Jaaxy کلمات کلیدی، موضوع و پیشنهادات ایده را برای هر کلمه کلیدی یا وب سایت ارائه می‌دهد
  • Keyword Sheeter از تکمیل خودکار Google برای پر کردن هزاران ایده از هر کلمه کلیدی تمرکزی که وارد می‌کنید استفاده می‌کند
  • Answer the Public همچنین از تکمیل خودکار Google و «People also Ask» برای پر کردن عبارات جستجو با تمام نسخه‌های چه کسی، چه، چرا، چه زمانی و چگونه از هر عبارت جستجو استفاده می‌کند.

سخن پایانی

پس از طراحی سایت مرحله مهم استراتژی بازاریابی و تحقیق کلمات کلیدی است. از هر سایتی که استفاده می‌کنید، تحقیق کلمات کلیدی برای ایجاد ترافیک جستجوی قابل اعتماد برای تجارت شما ضروری است. بدون در نظر گرفتن شیوه‌های خوب سئو در نوشته‌ها و توضیحات متا، ترافیک آسانی را که باعث درآمدزایی شما می‌شود دور می‌ریزید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 75 = 77

دکمه بازگشت به بالا
بستن