طراحی و ساخت وبسایت

نکات طراحی سایت مهمی که باید در نظر گرفت

یک وب سایت عالی مخاطبان را جذب می‌کند و می‌تواند به سرعت توسط موتورهای جستجو پیدا شود. اگر شما یک طراح وب سایت هستید، به وضوح مهارت های طراحی شما مهم است و حتما می‌دانید که در این حوزه بر کاربر پسند بودن سایت یا جذابیت بصری تاکید زیادی می‌شود. با این حال نکات طراحی سایت زیاد دیگری وجود دارد که باید نه تنها در مرحله برنامه ریزی خود، بلکه در هنگام اجرای واقعی یک وب سایت جدید، نیز در نظر بگیرید.

نکات طراحی سایت مهم

در این مقاله فهرستی از چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در طول فرایند طراحی سایت به خاطر داشته باشید.

انتخاب یک نام دامنه برای سایت

اکنون یافتن نام دامنه در دسترس بسیار چالش برانگیز تر است، به خصوص اگر می‌خواهید از دامنه com. استفاده کنید. سعی کنید نام دامنه ای به یاد ماندنی انتخاب کنید که همچنین تایپ کردن آن ساده باشد. بدیهی است که اگر یک وب سایت برای یک برند شرکتی ایجاد می‌کنید، می‌خواهید آن نام تجاری را در دامنه قرار دهید.

نام تجاری شما

وب سایت شما کاملاً چهره شرکت شما است. صفحه اصلی سایت شما چیزی است که به بازدیدکنندگان جدید خوش آمد می‌گوید. بنابراین باید درباره اینکه شما که هستید و سایت شما چه خدماتی ارائه می‌دهد، به وضوح بیان شود. برند شما چه پیامی را منتقل می‌کند؟ ارزش های برند شما چیست؟ مطمئن شوید که وب سایت شما به این سوالات پاسخ می‌دهد و به وضوح مشخص می‌کند که شما چه کسی هستید.

آیا وب سایت شما هدفی دارد؟

بسته به آنچه که می‌خواهید با وب سایت خود به دست آورید، باید هنگام طراحی و پیاده سازی یک سایت جدید، آن را در نظر داشته باشید. اگر صرفاً محتوا یا اطلاعاتی را به خوانندگان ارائه می‌دهید، طرح بندی این نوع سایت با وب سایتی که هدف آن افزایش فروش یا تولید سرنخ است متفاوت است.

حریم خصوصی و امنیت را در نظر بگیرید

آیا این وب سایت جدید یک وب سایت تجارت الکترونیک است یا هر نوع سایتی که اطلاعات حساس را جمع آوری می‌کند؟ حتی اگر اینطور نباشد، امروز همه سایت‌ها باید با گواهی SSL محافظت شوند. افزونه‌های امنیتی نیز وجود دارد که باید به محض راه‌اندازی سایت نصب شوند، حتی اگر هنوز در مرحله آزمایش باشد، تا از هر نوع کد مخربی که به وب‌سایت تزریق می‌شود محافظت شود.

حداقل، نصب یک فایروال خوب را در نظر بگیرید یا در مورد نرم افزارهای برتر برای حفظ حریم خصوصی تحقیق کنید. در نهایت، هر کاری می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان یا بازدیدکنندگان متوجه می شوند که در وب سایت شما ایمن هستند.

سئو سایت را در نظر بگیرید

سئو سایت فقط در مورد لینک ها در محتوای شما نیست. ساختار سایت شما در باطن می‌تواند بر میزان بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو تاثیر بگذارد و این یکی دیگر از نکات طراحی سایت است.

مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است

در چند سال گذشته الگوریتم گوگل به طور قابل توجهی تاکید بیشتری بر سازگاری یک وب سایت برای موبایل کرده است. آنها این کار را انجام داده اند زیرا از سال 2018 جستجوهای بیشتری در موبایل نسبت به مرورگرهای دسکتاپ انجام می‌شود.

واضح است که گوگل باید به این جستجوها بپردازد و مطمئن شود که نتایج به وب‌سایتی سازگار با موبایل منجر می‌شود. در اینجا در فرآیند طراحی چند گزینه دارید. شما می‌توانید دو سایت مستقل ایجاد کنید، یکی برای برنامه های دسکتاپ و دیگری یک سایت منحصر به فرد برای موبایل است، یا می‌توانید فقط یک سایت ایجاد کنید که در هر نوع دستگاهی به درستی رندر شود.

بالای صفحه شما چه چیزی است؟

در روزهای قدیم تیترهای اصلی روزنامه‌ها در بالای صفحه قرار داشتند و اولین چیزی بود که خواننده می‌دید. امروزه، قسمت بالای صفحه سایت‌ها نیز مانند روزنامه‌های قدیمی باید حاوی اطلاعاتی باشد که می‌خواهید در دید اول به خواننده منتقل کنید.

هنگامی که شخصی وارد وب سایت شما می‌شود، چه از یک مرورگر دسکتاپ یا یک مرورگر تلفن همراه استفاده کند، اولین چیزی که می‌بیند، اولین تاثیری که می‌گذارید، همان چیزی است که در بالای صفحه قرار دارد. مطمئن شوید که تاثیر اول را خوب می‌گذارید.

سخن پایانی

قطعا در کنار ایجاد یک تاثیر اولیه خوب، نمی‌خواهید وقتی بازدیدکننده به سایت شما می‌رسد، ناگهان با هجوم اطلاعات روبرو شود. اطلاعات بیش از حد می‌تواند بیش از هر چیزی آزاردهنده باشد و اغلب اوقات حواس بازدیدکنندگان را از محتوای پیام شما منحرف می‌کند. طراحی ساده و تمیز بسیار جذاب‌تر است و به احتمال زیاد باعث می‌شود بازدیدکنندگان به جای فرار در سایت شما باقی بمانند و از مهم‌ترین نکات طراحی سایت است.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن