سئو

مسائل فنی سئو که می‌تواند وب سایت شما را مختل کند

در عصر الگوریتم های گوگل مانند پاندا، مرغ مگس خوار و پاندا، برنده شدن در سئو و SERP و رتبه بالاتر به معنای انتشار محتوای بهینه شده سئو و دریافت ترافیک بالاتر برای وب سایت شما است. گاهی اوقات محتوای با کیفیت بالا حتی اگر وب سایت شما دارای مسائل ساختاری و سایر مسائل فنی سئو کار نمی‌کند و به این ترتیب در دراز مدت مشکلاتی ایجاد می‌کند.

در این مقاله قصد داریم در مورد برخی از مشکلات فنی رایج سئو که وب سایت شما ممکن است داشته باشد و راه های حل آنها صحبت کنیم.

6 مشکل رایج فنی سئو

شش مشکل رایج سئو فنی (Technical SEO) در وب سایت ها وجود دارد. این مسائل فنی سئو عبارتند از:

  • عدم وجود معماری سایت
  • عدم وجود صفحات فرود مرتبط
  • عدم وجود محتوای پشتیبانی
  • مشکلات ساختاری URL
  • مشکلات عملکرد سرعت بارگذاری صفحه
  • بهینه سازی بیش از حد وبلاگ ها و صفحات وب

عدم وجود معماری سایت

معماری سایت بر نحوه سازماندهی محتوای وب سایت شما تمرکز دارد. آیا بازدیدکنندگان می‌توانند به سرعت آنچه را که می‌خواهند یا نیاز دارند پیدا کنند؟ اگر نه، آنها به سرعت سایت شما را ترک می‌کنند و به جای دیگری نگاه می‌کنند. هنگام بهینه سازی یک وب سایت برای جستجوی ارگانیک، همیشه با معماری سایت شروع کنیم.

متاسفانه، هنوز سایت زیادی وجود دارند که فاقد معماری مناسب سایت هستند. گوگل از افراد و موتورهای جستجو می‌خواهد که به راحتی در سایت شما حرکت کنند. این شامل سازماندهی محتوا، سرصفحه ها، دکمه ها و پیوندها می‌شود. بدون این اولین قدم اساسی، وب سایت شما به نتایج جستجوی ارگانیک مطلوبی دست نخواهد یافت.

عدم وجود صفحات فرود مرتبط

زمانی که یک سایت فاقد معماری مناسب است، به سرعت مشخص می‌شود. در عین حال، اغلب متوجه می‌شویم که این سایت ها صفحات فرود مهمی را نیز از دست داده اند. داشتن صفحات مقصد، صفحات مکان، صفحات خدمات و صفحات مربوط به ما برای وب‌سایت‌های خدمات درمانی غیر معمول نیست.

وقتی تجربه کاربر (UX) را از منظر SEO در نظر می‌گیرید، به راحتی می‌توانید متوجه شوید که از دست دادن چنین صفحات کلیدی نه تنها می‌تواند به سئوی شما آسیب برساند، بلکه به شدت رشد شما را نیز محدود می‌کند. هر وب سایت باید حداقل شامل این صفحات باشد:

  • صفحه نخست
  • صفحات خدمات در مورد درمان ها، شرایط و برنامه ها
  • صفحات مکان
  • صفحه وبلاگ
  • صفحه تماس با ما
  • صفحه درباره ما

صفحه «درباره ما» شما باید شامل نمایه‌ها و اعتبارنامه‌های پزشکان و کارکنان شما باشد و همچنین ارزش‌ها و بیانیه ماموریت شما را نشان دهد.

عدم وجود محتوای پشتیبان

بسیاری از وب سایت های مراقبت های بهداشتی از نظر محتوا کم هستند. محتوای نازک صرفاً محتوایی است که ارزش کمی برای بیماران یا مخاطبان هدف ارائه می‌دهد. هنگامی که سایت شما به درستی سازماندهی شد و صفحات کلیدی شما ایجاد شدند، تمرکز بعدی شما باید روی ایجاد محتوای پشتیبانی قوی برای موضوعات اصلی باشد.

مشکلات ساختاری URL

سئوی فنی اکثر جنبه های وب سایت شما از جمله ساختار URL صفحه شما را پوشش می‌دهد. همانند سایر عناصر فنی سئو، ساختار URL شما باید هم برای افراد و هم برای موتورهای جستجو کاربر پسند باشد. یکی از مشکلات URL زمانی رخ می‌دهد که صفحات عمیق تر در یک وب سایت مسیر خود را به صفحه اصلی گم می‌کنند.

عملکرد سرعت بارگذاری صفحه

اگر کاربران مجبور باشند بیش از چند ثانیه صبر کنند تا صفحه شما بارگذاری شود، معمولاً از سایت شما خارج می‌شوند و به جای دیگری می‌روند. هم بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو وب سایت هایی با بارگذاری سریع می خواهند.

سرعت صفحه نیز یک عامل رتبه بندی برای الگوریتم های گوگل است. داشتن سرعت صفحه بیشتر می‌تواند به رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند و در عین حال باعث افزایش تبدیل بیماران و کاهش نرخ پرش می‌شود.

بهینه سازی بیش از حد وبلاگ ها و صفحات وب

داشتن محتوای کم می‌تواند به سئوی شما آسیب برساند، اما محتوای بیش از حد نیز می‌تواند به سئو شما آسیب برساند. بهینه سازی بیش از حد وبلاگ یا وب سایت شما می‌تواند به مشکلات مربوط به پر کردن کلمات کلیدی و ارسال هرزنامه لینک اشاره کند. همچنین می‌تواند به معنای استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی غیر مرتبط در سایت شما و استفاده بیش از حد از هدرهای اصلی (به نام H1) در یک یا چند صفحه باشد.

به صورت کلی وقتی صحبت از استراتژی سئوی می‌شود، حذف مسائل رایج سئو فنی با یک استراتژی پیشرفته سئو می‌تواند تفاوت زیادی در عملکرد وب سایت شما ایجاد کند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن