سئو

آیا سرعت صفحه بر رتبه بندی سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد؟ تاثیر سرعت صفحه بر سئو

ما به عنوان وب مستر باید بدانیم که گوگل از چه چیزی برای اندازه گیری سرعت صفحه و سئو استفاده می‌کند. هدف اصلی گوگل ارائه نتایج مرتبط به کاربرانش است. ارتباط و تجربه ای که یک صفحه ارائه می‌دهد دست به دست هم می‌دهند. اگر بارگذاری یک صفحه بیش از حد طول بکشد، کاربر ناامید می‌شود و آن را ترک می‌کند و در نتیجه باعث تجربه کاربری ضعیف می‌شود. در این مقاله به تاثیر سرعت صفحه بر سئو می‌پردازیم.

اخیراً گوگل با اعلام مجموعه‌ای از معیارها به نام Core Web Vitals که زیرمجموعه‌ای از Web Vitals موجود است و برای همه صفحات یک سایت اعمال می‌شود را منتشر کرده است. هر یک از این معیارها نشان دهنده یک عامل منحصر به فرد از تجربه کلی کاربر است. این معیارها مطمئناً در طول زمان تکامل یافته و تغییر خواهند کرد.

این ویژگی ها همگی به Google امکان می‌دهند به‌جای تکیه بر ربات‌هایی که در یک محیط کنترل‌شده می‌خزند، میانگین واضح‌تری از نحوه تجربه کاربران واقعی از سایت شما به دست آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه این موارد حیاتی وب چیست و چگونه می‌توانند بر وب سایت شما تاثیر بگذارند، این مقاله را مطالعه کنید.

چگونه سرعت صفحه بر سئو تاثیر می‌گذارد

فرض کنید که در حال حاضر یک وب سایت تجاری یا فروشگاه آنلاین دارید که به خوبی طراحی شده است. محتوای سایت شما آماده است و وب سایت شما فعال است. اما صبر کنید، چیزی اشتباه است: وب سایت جدید شما زمان زیادی طول می‌کشد تا بارگذاری شود.

سرعت یک عامل کلیدی عملکرد برای کسب و کار شما است. اگر وب سایت شما خیلی کند بارگذاری می‌شود، بازدیدکنندگان بالقوه ممکن است آن را در چند ثانیه اول رها کنند که بر نرخ تبدیل شما تاثیر می‌گذارد. متاسفانه، بسیاری از صفحات وب آنطور که باید بارگذاری نمی‌شوند و این می‌تواند بر رتبه بندی و درآمد جستجوی شما تاثیر منفی بگذارد.

  • سرعت صفحه روی سئو تاثیر می‌گذارد. به عنوان یک عامل مستقیم رتبه بندی، سرعت وب سایت شما بر نحوه رتبه بندی آن در گوگل تأثیر می‌گذارد. سرعت صفحه همچنین می‌تواند بر روی نرخ پرش و زمان جلسه در سایت شما تاثیر بگذارد که بر سئو نیز تأثیر می‌گذارد.
  • سرعت صفحه معیاری در وب سایت ها است که مدت زمان بارگذاری یک صفحه را اندازه می‌گیرد. برخلاف سرعت سایت که به میانگین زمان بارگذاری کل وب سایت مربوط می‌شود، سرعت صفحه به یک صفحه خاص اشاره دارد. سرعت صفحه با کیفیت سرور، فشرده سازی تصویر، اندازه فایل و موارد دیگر تعیین می‌شود.

زمان بارگذاری صفحه وب چیست؟

سرعت صفحه وب مقدار زمانی است که بر حسب ثانیه یا میلی ثانیه طول می‌کشد تا یک صفحه وب به طور کامل بارگذاری شود. این همچنین به عنوان زمان تا اولین بایت یا زمان پاسخ سرور شناخته می‌شود. ممکن است فکر کرده باشید که سرعت صفحه برای کاربران قبل از بستن یک برگه و ادامه کار چقدر قابل قبول است.

گوگل نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بازدیدکنندگان تلفن همراه در صورتی که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول بکشد، سایت تلفن همراه شما را ترک می‌کنند، بنابراین باید زمان بارگذاری کوتاه‌تری را هدف قرار دهید. صفحات مختلف بسته به عناصر صفحه خود، مانند تصاویر و کد، می‌توانند سرعت بارگذاری متفاوتی داشته باشند.

چه چیزی می‌تواند روی سئو سرعت سایت تاثیر منفی بگذارد؟ در اینجا چند نمونه هستند:

  • عملکرد سرور شما
  • ارائه دهنده اینترنت کاربر
  • مرورگر استفاده شده
  • نوع اتصال مورد استفاده

چگونه سرعت وب سایت خود را افزایش دهیم

  • کش مرورگر را فعال کنید
  • منابع را کوچک کنید
  • فشرده سازی تصویر را فعال کنید
  • پیاده سازی یک شبکه تحویل محتوا (CDN)
  • بهینه سازی فایل های رسانه ای
  • درخواست های HTTP را به حداقل برسانید
  • از میزبان وب مناسب استفاده کنید

Caching مرورگر را فعال کنید

افزونه WP Super Cache می تواند به بهبود سرعت سئو سایت کمک کند. بارگذاری وب سایت شما می‌تواند بر سئوی سرعت سایت تاثیر منفی بگذارد زیرا بارگذاری چندین عنصر صفحه برای بازدیدکنندگان جدید زمان می برد. حافظه پنهان مرورگر به مرورگرها اجازه می‌دهد تا به طور موقت اطلاعاتی از جمله فایل های جاوا اسکریپت، شیوه نامه ها و تصاویر را ذخیره کنند.

حافظه پنهان مرورگر می‌تواند زمان بارگذاری صفحه وب را افزایش دهد، زیرا در بازدیدهای بعدی صفحات را سریعتر بارگذاری می‌کند. افزونه‌های رایگان، مانند W3 Total Cache و WP Super Cache، به کاهش تعداد درخواست‌های فایل به سرور کمک می‌کنند و در نتیجه زمان بارگذاری صفحه سریع‌تر می‌شوند.

کوچک کردن منابع

از افزونه WP Rocket برای بهبود سرعت سایت استفاده کنید. استفاده از فایل های CSS بیش از حد باعث درخواست های HTTP متعدد می‌شود که می‌تواند بر سرعت سایت تأثیر منفی بگذارد. بسیار مهم است که فایل های CSS خود را کوچک کنید، که کاراکترها، فاصله ها و نظرات غیر ضروری را در محتوای شما حذف می‌کند.

برای وب سایت وردپرسی خود، توصیه می‌کنیم از WP Rocket برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری صفحه وب استفاده کنید.

فشرده سازی تصویر را فعال کنید

اندازه فایل های تصویری بزرگ نیز می تواند بر سرعت سایت تاثیر منفی بگذارد. فشرده‌سازی Gzip را فعال کنید تا زمان دانلود فایل‌های CSS، HTML و JavaScript را کاهش دهید. Gzip فایل ها را فشرده می‌کند و بعداً زمانی که به مرورگر شما می‌رسند از حالت فشرده خارج می‌شود. اکثر مرورگرهای مدرن به طور خودکار Gzip را برای تمام درخواست های HTTP پردازش می‌کنند.

پیاده سازی یک شبکه تحویل محتوا (CDN)

CDN ها شبکه ای از سرورها هستند که برای ذخیره نسخه ایستا از صفحات وب شما در مکان های مختلف استفاده می‌شوند، به این معنی که بازدیدکننده می‌تواند به راحتی آنها را از نزدیکترین سرور دانلود کند.

CDN ها محل حضور کاربر را شناسایی می‌کنند و محتوا را از نزدیک ترین سرور به آنها تحویل می‌دهند. این یک راه ضروری برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری صفحه وب است.

بهینه سازی فایل های رسانه ای

تصاویر و ویدیوهایی که بزرگتر از حد لازم هستند می‌توانند بر سئوی سرعت سایت تأثیر منفی بگذارند، به ویژه برای کاربران موبایل. به همین دلیل، ایده خوبی است که یاد بگیرید چگونه تصاویر را برای وردپرس یا هر پلتفرمی که استفاده می‌کنید، بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که اندازه تصویر شما با استفاده از فرمت تصویر و ابعاد پیکسل مناسب بهینه شده است.

برای بهترین نتیجه، از فرمت های فایل PNG یا JPEG استفاده کنید. برای بهینه سازی ویدیوهای خود، فشرده سازی و کاهش طول. همچنین می توانید آنها را در یوتیوب آپلود کنید و از کد جاسازی شده در صفحه خود استفاده کنید.

درخواست های HTTP را به حداقل برسانید

هر فایلی که یک صفحه وب برای عملکرد نیاز دارد، از جمله HTML، فونت ها، CSS، تصاویر و جاوا اسکریپت، به یک درخواست HTTP جداگانه نیاز دارد. درخواست های زیاد می‌تواند منجر به کاهش سرعت سئو صفحه شود. مشکل دیگر این است که افزونه ها ممکن است فایل های جاوا اسکریپت و CSS بیشتری اضافه کنند.

برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری صفحه وب، این درخواست ها را به حداقل برسانید. برخی از موثرترین راه‌ها عبارتند از ادغام CSS در یک فایل، کاهش افزونه‌هایی که جاوا اسکریپت یا CSS را بارگیری می‌کنند و استفاده از sprite برای تصاویر.

از میزبان وب مناسب استفاده کنید

میزبان وب سایت وردپرس شما می‌تواند تعیین کند که صفحات شما چقدر سریع یا کند می‌شوند. اگر وب سایت شما یک سرور را با چندین نفر دیگر به اشتراک می‌گذارد، به احتمال زیاد به کندی بارگیری می‌شود. این می‌تواند بازدیدکنندگان شما را ناامید کند و آنها ممکن است وب سایت شما را رها کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به تاثیر سرعت صفحه بر سئو پرداختیم و اینکه سرعت صفحه چقدر برای سئو مهم است؟ به صورت خلاصه باید بگوییم که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی ضروری در الگوریتم گوگل است. اگر وب سایت شما کند است، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد روی دکمه بازگشت کلیک می‌کنند، که بر رتبه بندی شما تاثیر منفی می‌گذارد و در نهایت باعث کاهش تبدیل می‌شود.

از آنجایی که بسیاری از بازدیدکنندگان از طریق تبلت یا گوشی های هوشمند به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت، بهینه سازی سرعت موبایل باید در اولویت قرار گیرد. بزرگترین عامل برای داشتن یک وب سایت سریع، هاست شماست. هاست مناسب می‌تواند سرعت وب سایت را بهبود بخشد و عملکرد سایت شما را افزایش دهد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

25 − = 17

دکمه بازگشت به بالا
بستن