طراحی و ساخت وبسایت

اشتباهات طراحی سایت که نرخ تبدیل شما را کاهش می‌دهد

این اصل که «هرگز یک کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید» متاسفانه در طراحی وب کاربرد چندانی ندارد. طراحی وب سایت ضعیف و اشتباهات طراحی سایت شما را از دستیابی به نتایج بهتر حتی پس از استفاده از بهترین شیوه های بهینه سازی باز می‌دارد.

لزوم اجتناب از اشتباهات طراحی سایت

جهان با سرعتی بسیار سریع در حال دیجیتالی شدن است و مردم روش انجام تجارت خود را تغییر داده اند. مصرف کنندگان بیشتری هر روز به دنبال محصول یا خدمات مورد نیاز خود به اینترنت روی می‌آورند. طبق یک مطالعه، 97 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید یک محصول به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند.

با این حال، بسیاری از آنها اشتباهاتی در طراحی وب انجام می دهند که به نرخ تبدیل لطمه می‌زند. بنابراین، اگر به این فکر می‌کنید که از چه  اشتباهات طراحی سایت باید از اجتناب کنید، در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله لیستی از  اشتباهات طراحی سایت رایج که نرخ تبدیل شما را کاهش می‌دهد و نکاتی در مورد نحوه حل آنها آورده شده است.

طراحی بدون هدف

اولین قدمی که باید هنگام توسعه طراحی وب خود بردارید، تعریف مجدد اهدافتان است. هر وب سایت تجاری دارای هدفی است که با آنچه وب سایت دیگری می خواهد متفاوت است. هنگامی که بدون در نظر گرفتن اهداف خود یک وب سایت طراحی می کنید، از همان ابتدا محکوم به آسیب زدن به نرخ تبدیل خود هستید. طراحی بدون هدف تنها منجر به افزایش نرخ پرش به دلیل عدم وجود مسیرهای واضح منتهی به هدف مورد نظر می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، باید وب سایت خود را بر اساس آنچه می خواهید به دست آورید، طراحی کنید. قبل از ایجاد یک طراحی وب سایت، یک هدف واضح و مختصر در ذهن داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که طرحی که انتخاب می‌کنید برای آن هدف نهایی طراحی شده است. طرح‌ها و ویژگی‌هایی را که با هدف مرتبط نیستند حذف کنید، سپس آن‌ها را با طرح‌هایی جایگزین کنید که از هدف شما حمایت می‌کنند.

دکمه های Call To Action بد

اگر فکر می‌کردید که CTA فقط برای گذاشتن یک دکمه CTA ساده در سایت شما است، اشتباه فکر کردید. GTAهایی که برای اهداف وب سایت شما طراحی نشده اند به نرخ تبدیل شما نیز آسیب می رسانند.

بنابراین، به اهداف وب سایت خود فکر کنید. آیا برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر است؟ مقاله ای به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی دریافت می کنید؟ فروش انجام دهید؟ یا اشتراک بگیرید؟  اطمینان حاصل کنید که اندازه و موقعیت دکمه های کال تو اکشن شما به سختی قابل چشم پوشی است. دکمه ها را از بقیه مطالب متمایز کنید و نه تنها ترافیک بیشتری کسب خواهید کرد بلکه فروش بیشتری نیز خواهید داشت.

پاپ آپ های مزاحم

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات طراحی سایت که باعث کاهش نرخ تبدیل می‌شود، پاپ آپ های وب سایت است. هیچ چیز منفورتر از پاپ آپ برای بازدیدکنندگان نیست. با این حال، این بدان معنا نیست که پاپ آپ ها چیز خوبی نیستند. هنگامی که آنها به درستی انجام شوند می توانند به افزایش نرخ تبدیل کمک کنند، به خصوص اگر هدف شما رشد لیست ایمیل شما باشد. به قول معروف زیاده روی در یک چیز سمی است. برخی از شیوه های اتخاذ شده در طراحی وب، پاپ آپ ها را آزاردهنده می‌کند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

  • استفاده از پاپ آپ هایی که کل صفحه را پر می‌کند. آنها دید بازدیدکنندگان را از آنچه قبلاً خوانده بودند مسدود می‌کنند.
  • تکیه بر پنجره های بازشو تنها به عنوان روشی برای افزایش نرخ تبدیل
  • ناتوانی در زمان بندی آنها به روش صحیح
  • ایجاد مواردی که گیج کننده هستند برای بستن
  • راه‌اندازی پنجره‌های بازشو حتی پس از اینکه یک بازدیدکننده بی‌علاقگی خود را نسبت به چیزی که ارائه می‌دهند ابراز کرد.

این روش ها بازدیدکنندگان شما را از سایت شما دور می‌کند و در نتیجه نرخ تبدیل شما را از بین می‌برد. با قرار دادن خود در جایگاه بازدیدکنندگان، این کار را درست انجام دهید. از پاپ آپ های کوچک اما جذاب استفاده کنید.

مشکل در عملکرد وب سایت

سایت هایی که عملکرد ضعیفی دارند، منجر به نرخ پرش بیشتر از نرخ تبدیل می شوند. به طور دقیق، گوگل متوجه شد که 53 درصد از بازدیدکنندگان یک سایت را در صورتی که در عرض 3 ثانیه بارگذاری نشود، ترک خواهند کرد. 3 ثانیه! این زمانی است که شما باید یک مشتری بالقوه را جذب کنید تا به مشاهده وب سایت شما ادامه دهد. با این وجود، می‌بینید که طراحان وب‌سایت‌ها اشتباه می‌کنند که ویژگی‌های پیچیده را بدون صرف زمان برای بررسی تأثیر آنها بر سرعت بارگذاری اشتباه می‌کنند.

اجازه ندهید تغییر مداوم روندهای وب و گزینه های بصری تمرکز شما را از عملکرد طراحی وب سایت شما دور کند. هر بار که یک ویژگی جدید را انتخاب می‌کنید، سرعت بارگذاری وب سایت را آزمایش کنید. شما می‌دانید چه ویژگی هایی را حذف یا اضافه کنید تا به عملکرد یکپارچه وب سایت کمک کنید.

عدم بهینه سازی سایت برای موبایل

امروزه افراد بیشتری با تلفن های همراه خود در اینترنت گشت و گذار می‌کنند تا رایانه. به این ترتیب، داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل بسیار مهم تر از همیشه است. وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه با اطمینان از اینکه طرحی که انتخاب می‌کنید بدون توجه به اندازه صفحه نمایشی که برای دسترسی به آن استفاده می شود خوب به نظر م‌رسد، بهینه کنید. محتوا باید در گوشی های هوشمند قابل پخش باشد. دکمه های CTA باید به وضوح برای کاربران تلفن همراه قابل مشاهده باشند.

ناوبری گیج کننده

ناوبری گیج کننده یکی دیگر از اشتباهات طراحی سایت است. اگر در وب سایتی هستید که پیمایش آن دشوار است، به احتمال زیاد آن را رها خواهید کرد.

متاسفانه، بسیاری از طراحی های وب تمایل به استفاده از ناوبری گیج کننده دارند که بازدیدکنندگان برای برداشتن گام بعدی مشکل دارند. در نتیجه، مشتریان بالقوه سایت را ترک می‌کنند و نرخ تبدیل شما را کاهش می دهند. ناوبری گیج کننده ممکن است نتیجه موارد زیر باشد:

  • ترتیب اشتباه فهرست منو
  • استفاده از منوهای کشویی
  • موقعیت نادرست منوی ناوبری

مطمئن شوید که منوی پیمایش شما پیچیده نیست و به راحتی قابل درک است. از برچسب های ناوبری طولانی خودداری کنید. آن را ساده و سرراست کنید. منوی خود را از موارد اضافی خالی کنید تا فقط شامل موارد ضروری باشد.

سخن پایانی

طراحی وب موثر یک ابزار قدرتمند تجاری است که توانایی افزایش نرخ تبدیل شما را به باورنکردنی ترین راه ها دارد. امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری کم حوصله هستند و رقابت نیز سخت است. بنابراین، در هنگام طراحی سایت خود نمی توانید ریسک انجام هیچ یک از اشتباهات بالا را داشته باشید. زمان آن فرا رسیده است که در صورت وجود هر یک از اشتباهات ذکر شده، به فکر طراحی مجدد وب سایت خود باشید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

86 − 79 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن