طراحی و ساخت وبسایت

این 9 اشتباه را در حین طراحی مجدد سایت مرتکب نشوید

دلایل زیادی وجود دارد که یک شرکت تصمیم به طراحی مجدد سایت می‌گیرد و باید این کار را به یک فرد متخصص بپارد تا نواقص سایت قدیمی دوباره در سایت جدید ظاهر نشوند. بنابراین طراحی مجدد یک وب سایت یک فرآیند چالشی است و موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، از طراحی کلی وب سایت گرفته تا طرح بندی هر صفحه تا محتوایی که در سایت خود قرار می‌دهید. با این حال، شایان ذکر است که حتی یک اشتباه در طول فرآیند طراحی مجدد می‌تواند بر کسب و کار شما تاثیر منفی بگذارد.

اشتباهات رایج در طراحی مجدد سایت

در این مقاله ما 9 مورد از رایج ترین اشتباهاتی که افراد هنگام طراحی مجدد وب سایت خود مرتکب می‌شوند را بررسی خواهیم کرد.

عدم تعریف هدف از طراحی مجدد سایت

حتی قبل از شروع فرآیند طراحی مجدد، باید یک قدم به عقب برگردید و هدف از طراحی مجدد را مشخص کنید. اهداف شما برای طراحی دوباره سایت چیست؟ با پاسخ دادن به این سوال، می‌توانید جهت طراحی مجدد خود را تعیین کنید و اطمینان حاصل کنید که در طول کل فرآیند در مسیر خود باقی می‌مانید.

برخی از اهداف رایج برای طراحی مجدد وب سایت عبارتند از:

  • بهبود تجربه کاربری
  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزودن ویژگی ها یا عملکردهای جدید
  • به روز رسانی طراحی برای پاسخگو بودن یا سازگاری بیشتر با موبایل
  • ایجاد ظاهر بهتر و احساس مدرن تر
طراحی مجدد سایت
طراحی مجدد سایت

اگر هدف از طراحی مجدد وب سایت شما به وضوح تعریف نشده باشد، اندازه گیری موفقیت آمیز بودن یا نبودن طراحی مجدد پس از تکمیل آن دشوار خواهد بود. به صفحه فرود وب سایت ReliaHomeBuyers نگاهی بیندازید، که چگونه آنها یک صفحه وب مینیمال، فشرده و آموزنده را دوباره طراحی کرده اند.

تمرکز بیش از حد بر زیبایی شناسی به جای عملکرد

اشتباه رایجی که مردم هنگام طراحی مجدد وب سایت خود مرتکب می‌شوند، تمرکز بیش از حد روی زیبایی شناسی و عدم توجه کافی به عملکرد است. ظاهر خوب تضمین نمی‌کند که استفاده از یک سایت آسان باشد یا اینکه وب سایت به اهداف تجاری شما دست یابد.

هنگامی که در حال تلاش برای طراحی مجدد وب سایت هستید، مطمئن شوید که تجربه کاربری را در ذهن دارید. مردم چقدر راحت می‌توانند آنچه را که به دنبالش هستند در سایت شما بیابند؟ آیا آنها می‌توانند به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر حرکت کنند؟ آیا فرآیند پرداخت ساده است؟

ایجاد تغییرات بدون بازخورد کاربر

اشتباه دیگری که در طراحی مجدد وب سایت باید از آن اجتناب کرد، ایجاد تغییرات بدون بازخورد کاربر است. فقط به این دلیل که فکر می‌کنید چیزی بهتر می‌شود، به این معنی نیست که واقعاً خواهد بود. بهترین راه برای فهمیدن این است که از کاربران خود بپرسید.

چندین روش مختلف برای جمع آوری بازخورد کاربران وجود دارد:

  • انجام تست کاربر: تست کاربر شامل این است که افراد واقعی از وب سایت شما استفاده کنند و بازخورد خود را به شما ارائه دهند.
  • ارسال نظرسنجی: همچنین می‌توانید نظرسنجی را از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی برای کاربران خود ارسال کنید. فقط مطمئن شوید که نظرسنجی را کوتاه نگه دارید.
  • از تجزیه و تحلیل استفاده کنید: اگر گوگل آنالیتیکس را بر روی وب سایت خود نصب کرده اید، می‌توانید ببینید که مردم چگونه از سایت شما استفاده می‌کنند و در کجا با مشکل مواجه می‌شوند.

عدم برنامه ریزی زمان کافی برای طراحی مجدد

طراحی مجدد وب سایت می‌تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد که عمدتاً به اندازه و پیچیدگی سایت بستگی دارد. اگر سعی کنید در فرآیند طراحی مجدد عجله کنید، این احتمال وجود دارد که همه چیز نادیده گرفته شود و جزئیات مهم فراموش شوند.

ایجاد یک استراتژی برای طراحی مجدد یک وب سایت می‌تواند از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند و به شما این امکان را می‌دهد که فرآیند را به موقع به پایان برسانید.

 ایجاد محتوای خیلی زیاد یا خیلی کم

اشتباه رایج دیگری که هنگام طراحی مجدد وب سایت خود می‌توانید مرتکب شوید، ایجاد محتوای زیاد یا خیلی کم است. تعادل بین این دو بسیار مهم است؛ شما نمی خواهید وب سایت شما آنقدر خالی باشد که نیمه تمام به نظر برسد، اما همچنین نمی خواهید آنقدر مملو از متن باشد که خسته کننده باشد. صفحات خود را روی یک موضوع متمرکز نگه دارید و از جملات کوتاه و مختصر استفاده کنید.

محتوا باید سئو شده باشد، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی SEO باید انجام شود و لیست مناسبی از کلمات کلیدی باید انتخاب و به صورت ارگانیک در وب سایت شما استفاده شود.

عدم سازگاری مرورگر و سازگاری با موبایل

اشتباه بعدی در طراحی مجدد وب سایت نادیده گرفتن مشکلات سازگاری مرورگر است. فقط به این دلیل که سایت شما در کروم عالی به نظر می‌رسد به این معنی نیست که در مرورگرهای دیگر خوب به نظر می‌رسد. مهم است که وب سایت خود را در همه مرورگرهای اصلی (کروم، فایرفاکس، سافاری و غیره) آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه چیز همانطور که باید کار می‌کند. در غیر این صورت، ممکن است بخش بزرگی از مخاطبان خود را از خود دور کنید. بنابراین، قبل از راه‌اندازی طراحی مجدد، وقت بگذارید و سایت خود را در همه مرورگرهای اصلی آزمایش کنید.

سازگاری با موبایل موضوع مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. تعداد کاربران گوشی و تبلت به سرعت در حال افزایش است. ضروری است که وب سایت شما در این دستگاه ها خوب به نظر برسد. بنابراین بهتر است که قبل از راه اندازی مجدد، طراحی سایت خود را روی دستگاه های تلفن همراه تست کنید. می‌توانید با ابزارهای خارجی تست کنید که آیا وب سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر.

به روز رسانی نکردن لینک های رسانه های اجتماعی

اگر دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی را در وب‌سایت خود دارید یا اگر از خدمات شخص ثالثی (مانند Google Maps یا تقویم رویدادها) استفاده می‌کنید، مهم است که قبل از راه‌اندازی طراحی مجدد، مطمئن شوید که آن لینک ها به‌روزرسانی شده‌اند. در غیر این صورت، ممکن است با لینک های خراب و اطلاعات از دست رفته مواجه شوید.

یکی دیگر از دلایل به روز رسانی لینک ها سئو است. پیوندهایی که به درستی پیاده سازی شده اند برای رتبه بندی بسیار مهم هستند. اگر لینک های قدیمی در وب سایت خود دارید، ممکن است به رتبه شما در موتورهای جستجو آسیب بزنند.

انجام ندادن تست های قابلیت استفاده

تست های قابلیت استفاده بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند طراحی وب سایت هستند، اما متاسفانه، اغلب نادیده گرفته می‌شوند. اگر تست‌های قابلیت استفاده را در وب‌سایت خود انجام ندهید، می‌توانید با طراحی دشواری برای استفاده و پیمایش مواجه شوید. با انجام تست‌های قابلیت استفاده، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت بازطراحی‌شده شما برای استفاده و پیمایش آسان است.

  • سعی نکنید کل وب سایت خود را یکباره آزمایش کنید. با بخش کوچکی از سایت خود شروع کنید و سپس از آنجا گسترش دهید.
  • کاربران را در فرآیند آزمایش مشارکت دهید: از کاربران واقعی بازخورد دریافت کنید، آنها می‌توانند بینش های ارزشمندی را ارائه دهند که از منابع دیگر دریافت نخواهید کرد.
  • استفاده از روش های مختلف: از روش های کمی و کیفی استفاده کنید تا دقیق ترین نتایج را به دست آورید.

بنابراین، قبل از اینکه وب‌سایت بازطراحی شده خود را راه‌اندازی کنید، برای انجام تست‌های قابلیت استفاده با چند کاربر مختلف وقت بگذارید.

دست کم گرفتن هزینه های مربوطه

آخرین اشتباهی که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که مردم هزینه های مربوط به طراحی مجدد وب سایت را دست کم می‌گیرند. طراحی مجدد وب سایت می‌تواند گران باشد، بنابراین داشتن بودجه واقعی قبل از شروع فرآیند ضروری است.

هنگام محاسبه هزینه طراحی مجدد وب سایت، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از وب سایت خود را می‌خواهید دوباره طراحی کنید. اگر فقط صفحه اصلی را دوباره طراحی می‌کنید، هزینه های شما بسیار کمتر از طراحی مجدد کل سایت خواهد بود.

سپس، باید تصمیم بگیرید که چه نوع طراحی مجددی را می‌خواهید. اگر فقط تغییرات جزئی ایجاد می‌کنید، هزینه‌های شما کمتر از تغییرات عمده‌ای خواهد بود. و در نهایت، شما باید هزینه‌های خدمات اضافی را که ممکن است نیاز داشته باشید، مانند خدمات طراحی یا توسعه وب، در نظر بگیرید.

سخن پایانی

طراحی مجدد وب سایت می‌تواند راهی عالی برای به روز رسانی سایت شما و دادن ظاهری جدید به آن باشد. با این حال، مردم هنگام طراحی مجدد وب سایت خود چندین اشتباه رایج مرتکب می‌شوند. با اجتناب از این اشتباهات، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که طراحی مجدد وب سایت شما به درستی پیش می‌رود و از نتیجه نهایی راضی هستید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 − = 54

دکمه بازگشت به بالا
بستن