سئو

استراتژی طراحی تجربه کاربری (UX) چیست و چرا مهم است؟

قطعا همه ما این حقیقت را می‌دانیم که کاربران یک سایت هستند که باعث موفقیت آن وب سایت می‌شوند. اما با وجود بیش از 400 میلیون وب‌سایت فعال آنلاین، اجرای یک استراتژی طراحی تجربه کاربری یا استراتژی UX مناسب برای جلب توجه کاربران دشوار است و کار وقتی سخت‌تر می‌شود که آنها را باید به اندازه کافی علاقه مند نگه دارید تا فروش خود را افزایش دهید.

سایت‌ها به برنامه‌های استراتژی UX کامل نیاز دارند تا تأثیر محتوا و کارایی سایت را به حداکثر برسانند. بیایید مفهوم استراتژی UX و اهمیت آن را بررسی کنیم و چند نمونه از استراتژی با کیفیت را در عمل مرور کنیم.

استراتژی طراحی تجربه کاربری چیست؟

هرچه تجربه کاربری بهتر باشد، شانس شما برای جلب علاقه و ایجاد تبدیل بیشتر است. استراتژی UX با شناسایی ویژگی‌هایی که بیشترین تاثیر را بر تجربه کلی کاربر دارند، کدام عملکردها به بهبود بیشتر نیاز دارند و اینکه چگونه فناوری فعلی و محدودیت‌های بودجه هر دوی این نیازها را برآورده می‌کنند، برای رسیدن به این هدف به کمک می‌کند. استراتژی UX در عمل ماموریت کسب و کار شما را با قابلیت های IT شما ترکیب می‌کند. حالا بیایید به مولفه هایی نگاه کنیم که یک استراتژی طراحی تجربه کاربری (UX Strategy) خوب را تشکیل می‌دهند.

چشم انداز بلند مدت

این مرحله ساده است، شما باید قبل از تعیین استراتژی خود، هدف نهایی خود را بدانید. تنها چیزی که به آن بستگی دارد این است که کاربر هدف خود را بشناسید و چه چیزی را می‌خواهید برای آنها فراهم کنید. به عنوان مثال ایجاد یک انجمن بصری و در دسترس برای آموزش و اتصال توسعه دهندگان وب می‌تواند چشم انداز شما باشد.

نوآوری

یک استراتژی UX خوب همیشه بر اساس فناوری جدید و نیازهای مشتری در حال تکامل است. بر نوآوری در شرکت خود تأکید کنید.

تحقیقات مشتری

مانند هر محصول دیگری، همه چیز با مشتریان شما شروع می‌شود. نکته مهم در مورد استراتژی UX این است که اغلب می‌توانید با تجزیه و تحلیل رایج ترین مسائلی که مشتریان خود مطرح می‌کنند، همیشه در حال حل مشکلات آنها باشید.

طراحی وب سایت شما

در اجرای استراتژی طراحی تجربه کاربری باید در نظر داشته باشید که طراحی شما باید برای مشتری ارزش داشته باشد، از نظر بصری خوشایند باشد و محصول شما را تکمیل کند.

چرا اجرای استراتژی طراحی تجربه کاربری اهمیت دارد؟

احتمالاً آماری را دیده‌اید که اگر سایت‌ها در عرض سه ثانیه (یا بیشتر) بارگذاری نشوند، مصرف‌کنندگان کسب‌وکار خود را به جای دیگری خواهند برد. اگرچه گوگل اخیراً سرعت صفحه را به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل رتبه بندی سایت خود فاکتور می‌کند و سرعت به تنهایی برای ارائه UX عالی کافی نیست.

به همین دلیل طبق داده های نظرسنجی اخیر، در حالی که 20٪ از کاربران زمان بارگذاری کند را به عنوان بزرگترین ناامیدی سایت خود رتبه بندی کردند، 24٪ به غیرقابل اعتماد بودن صفحه اشاره کردند که شامل حرکت تصادفی یا عدم نمایش صحیح عناصر صفحه همراه با خطاهای 404 و لینک های شکسته است. در همین حال، 15٪ به تبلیغات پاپ آپ اشاره کردند و 13٪ گفتند که تبلیغات بر تجربه آنها تأثیر منفی می‌گذارد.

در حالی که سرعت صفحه به ورود کاربران به سایت شما کمک می‌کند، نگه داشتن آنها کافی نیست. اگر صفحات به درستی بارگیری نمی‌شوند، پیمایش دشوار است یا تبلیغات بسیار زیاد است، هر حسن نیتی که از زمان‌های بارگذاری سریع ایجاد کرده‌اید تقریباً فوراً از بین می‌رود.

اگر می‌خواهید فروش بیشتری داشته باشید و وفاداری مشتری را افزایش دهید، به یک استراتژی UX قوی نیاز دارید.

مثال هایی برای استراتژی UX خوب

بنابراین یک استراتژی UX خوب چگونه به نظر می رسد؟ بیایید دو نمونه را بررسی کنیم:

1. گوگل

صفحه جستجوی گوگل استراتژی UX خوبی دارد زیرا ساده است و دقیقاً همان چیزی را که انتظار دارید انجام می‌دهد. در حالی که گزینه هایی برای دسترسی به Gmail ،Google Images یا حساب Google شما وجود دارد، اکثریت قریب به اتفاق صفحه وب فضای سفید است.

UX گوگل
ux Google

خطوط تمیز و حداقل بهم ریختگی، نوار جستجوی مرکزی را به تمرکز اصلی تبدیل می‌کند و هیچ سردرگمی برای کاربران در مورد نحوه عملکرد عملکرد جستجو وجود ندارد.

2. لینکدین

فرآیند ورود لینکدین نمونه ای عالی از UX است که به راهنمایی کاربران در فرآیند بهبود تجربه خود کمک می‌کند. به کاربران جدید وظایف خاصی برای انجام دادن داده می‌شود که به آنها کمک می‌کند بهترین استفاده را از لینکدین ببرند.

استراتژی طراحی تجربه کاربری
ux LinkedIn

این طراحی تعاملی ساده، کاربران را درگیر خود نگه می دارد و در عین حال سودمندی هایی را که می توانند از خدمات لینکدین انتظار داشته باشند، به آنها منتقل می‌کند.

چگونه تأثیر استراتژی UX خود را اندازه‌گیری کنیم؟

با این شاخص های کلیدی می‌توانید میزان تاثیر گذاری استراتژی طراحی تجربه کاربری خود را اندازه بگیرید:

داده های کلی ترافیک

ترافیک بیشتر معمولاً نشان می‌دهد که تغییرات UX شما شروع به کار کرده است. با اندازه‌گیری داده‌های ترافیک در صفحات خاص قبل و بعد از اجرای استراتژی UX، می‌توانید در سطح کلی ارزیابی کنید که آیا تلاش‌ها نتیجه داده است یا خیر. در حالی که افزایش ترافیک موفقیت UX را تضمین نمی‌کند، نشانه خوبی است که شما در مسیر درستی هستید.

تعامل در رسانه های اجتماعی

افزایش تعامل با پست‌های اجتماعی شما همچنین می‌تواند نشان‌دهنده افزایش رضایت کاربران به دلیل بهبود تجربه کاربری باشد، به خصوص اگر آنها در حال نظر دادن، اشتراک‌گذاری و لایک کردن پست‌های شما باشند.

ثبت نام ایمیل

اگر خبرنامه ایمیل و ثبت نام های بازاریابی شما در حال افزایش است، به احتمال زیاد استراتژی UX شما کار می‌کند. زیرا ثبت نام های ایمیل نشان می‌دهد که کاربران محتوای شما را به اندازه کافی قانع کننده می‌دانند که روی آن کلیک کنند و اطلاعات تماس خود را ارائه دهند.

سخن پایانی

در حالی که حل کامل چالش استراتژی UX غیرممکن است زیرا انتظارات مشتری برای تجربیات سایت تکامل می‌یابد، رویکرد استراتژی طراحی تجربه کاربری مناسب می‌تواند کسب و کار شما را در مسیر بهبود تجربه پایدار در طول زمان قرار دهد. با ارزیابی منظم شرایط فعلی، شناسایی مشکلات اولویت‌دار و اجرای راه‌حل‌های گام به گام، می‌توانید اقدامات سایت را ساده‌سازی کنید، ناامیدی کاربران را کاهش دهید و تعامل کلی را برای افزایش بازده کل افزایش دهید.

2/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

65 − 60 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن