سئو

نکاتی برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت

شاید اخیراً زمانی را صرف به روز رسانی وب سایت خود کرده اید یا مبلغ قابل توجهی را برای طراحی یک وب سایت جدید خرج کرده‌اید. شما قطعا این کار را با یک هدف انجام داده‌اید و این هدف می‌تواند جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت باشد. مهم نیست که وب سایت شما چقدر خیره کننده است و چقدر خوب به سوالاتی که بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند پاسخ می‌دهد، مهم این است که بازدیدکنندگان سایت شما به مشتریان واقعی تبدیل می‌شوند یا خیر. در این مقاله مفاهیمی را برای طراحی سایت بررسی می‌کنیم که می‌تواند به شما در افزایش نرخ تبدیل وب سایت (Conversion Rate) کمک کند.

برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت چه کنیم؟

به عنوان فردی که زمان و پول خود را برای طراحی جدید سرمایه گذاری کرده است، این احتمال وجود دارد که درک شما از این طرح کمی مبهم باشد. تمرکز بر عنصر طراحی وب سایت به جای تمرکز بر اینکه چه کسی به مشتری تبدیل خواهد شد بسیار آسان است. گاهی اوقات لازم است یک قدم به عقب برگردید و بپذیرید که ممکن است در طراحی وب سایت شما نقص هایی وجود داشته باشد تا بتوانید راه هایی را که برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت خود پیدا کنید.

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه استنفورد نشان داد که 46.1 درصد از افراد احساس می‌کنند که مهم‌ترین عامل تصمیم‌گیری برای تصمیم‌گیری در مورد معتبر بودن یک شرکت، طراحی وب‌سایتشان است، بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید که وب‌سایت شما حرفه‌ای به نظر می‌رسد.

اگر سایت شما جذاب نیست یا پیمایش سایت شما سخت است، مردم به سادگی در سایت شما دست به خرید نمی‌زنند. با در نظر گرفتن این موضوع، ما پنج مفهوم طراحی را فهرست می‌کنیم که می‌تواند به شما برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت کمک کند.

مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید

اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما نتوانند سریع و آسان چیزها را بیابند، تسلیم می‌شوند و به جای دیگری می‌روند. همانطور که اشاره کردیم، اگر تعداد زیادی شرکت دیگر برای انتخاب وجود داشته باشد، بعید به نظر می‌رسد که آنها دوباره بازگردند.

برخی از وب‌سایت‌ها پر از چیزهایی مانند گرافیک‌های پر زرق و برق، پنجره‌های بازشو و ابزارک هستند و بازدیدکنندگان بمباران اطالاعاتی می‌شوند و سپس فراموش می‌کنند که چرا در وهله اول به دنبال آن بودند. در حالی که درست است که منوها، نوارهای کناری و پنجره‌های بازشو اضافی شما می‌توانند به نگه داشتن بازدیدکنندگان در صفحه شما کمک کنند، اما می‌توانند مانع از انجام کاری که برای آن آمده‌اند نیز شوند.

طرح بندی شبکه ها یا تک ستونی برای اکثر وب سایت ها به خوبی کار می‌کند. اگر وب سایت شما از نظر زیبایی دلپذیر است، افراد احتمالاً اطلاعاتی را که آموخته اند به خاطر می‌آورند. در مورد روشی که ممکن است افراد از سایت شما بازدید کنند فکر کنید، به خصوص که دستگاه های تلفن همراه سایت را کمی متفاوت نشان می‌دهند.

ناوبری سایت خود را ساده کنید

وقتی صحبت از ناوبری سریع و ساده سایت می‌شود، سازماندهی کلید اصلی است. در واقع، در یک نظرسنجی اخیر، 94٪ از کسانی که از آنها سوال شده بود تایید کردند که آنها سایت هایی را ترجیح می‌دهند که برای پیمایش آسان باشد. ممکن است ترجیح دهید منوی خود را در بالای وب سایت خود قرار دهید، این خوب است، اما به این فکر کنید که بازدیدکنندگان می‌خواهند به کجا بروند.

قرار دادن محصولات خود در یک لیست دسته بندی سازمان یافته کمک می‌کند تا کارها برای افراد آسان تر شود و اطمینان حاصل شود که همه چیز به درستی در دسترس است. مطمئن شوید که زیرمجموعه های مناسب را به منوی سایت خود اضافه کنید تا پیدا کردن آنچه کاربران به دنبال آن هستند آسان تر شود.

استفاده از گرافیک با کیفیت بالا

وقتی در یک بازار رقابتی شدید قرار می‌گیرید، باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که شرکت، محصولات و وب سایت شما در بازار رقبا برجسته هستند. آنچه برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت خود نیاز دارید گرافیک و تصاویر با کیفیت است. تخمین زده می‌شود که مردم هر هفته تقریباً معادل یک روز کامل را در فضای آنلاین می‌گذرانند، بنابراین بسیار مهم است که یک وب سایت تجربه کاملی را به بازدیدکنندگان ارائه دهد و این بدان معناست که تصاویر باید واضح، روشن، پررنگ و حرفه ای باشند.

از قانون یک سوم استفاده کنید

شاید قبلاً در مورد قانون یک سوم شنیده باشید. این یک اصطلاح رایج در عکاسی است و به یک اصل محبوب عکاسی مربوط می‌شود. با این حال، این یک اصل اصلی طراحی وب است که ارزش دنبال کردن را دارد. قانون یک سوم شما را ملزم می‌کند که صفحه وب سایت خود را به صورت بصری به یک سوم تقسیم کنید. این کار باید به صورت افقی و عمودی انجام شود.

این کار به شما نه مربع مساوی می‌دهد. اگر از این قانون پیروی کنید، چهار تقاطع میانی مکان های دیدنی مهمی هستند. اگر اشیا را روی این نقاط خاص قرار دهید، در حال ایجاد طرح یا تصویری هستید که بیشترین تاثیر را می‌تواند روی افزایش نرخ تبدیل وب سایت داشته باشد.

از فضای منفی استفاده کنید

وقتی صحبت از طراحی وب سایت می‌شود، فضای خالی اغلب به عنوان فضای منفی نامیده می‌شود. هر فضایی که توسط عناصر وب سایت شما اشغال شود، فضای مثبت نامیده می‌شود، فضای منفی فقط فضای بین این بیت ها است. در حالی که از این فضا به عنوان منفی یاد می‌شود، اما وقتی صحبت از طراحی وب می شود در واقع یک چیز مثبت است و  قابل استفاده است.

به عنوان مثال، فضای زیر عنوان و قبل از محتوای شما، یا فضای بین محتوا و نوار کناری، شکاف بین پاراگراف‌ها، فاصله‌های بین خطوط فاصله و حتی فاصله‌های کوچک بین حروف در محتوای شما جز فضای منفی هستند.

وقتی به همه این فضاهای منفی توجه دقیق داشته باشید، می‌توانید همه چیز را قابل اسکن و خوانا نگه دارید و به راحتی به آنها نگاه کنید.

به یاد داشته باشید که هر چه فونتی که استفاده می کنید کوچکتر باشد، فضای منفی بیشتری بین حروف ایجاد می‌کنید. همچنین می‌تواند ایده خوبی باشد که چگونه پاراگراف‌های خود را قالب‌بندی کنید، پاراگراف‌های کوچک‌تر فضای منفی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و این باعث می‌شود محتوا خواناتر شود.

سخن پایانی

در این مقاله به نکاتی برای طراحی سایت با هدف افزایش نرخ تبدیل وب سایت پرداختیم. هیچ قانون جادویی وجود ندارد که بخواهید یک شبه نرخ تبدیل خود را از طریق آن افزایش دهید اما این نکات طراحی می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید وب‌سایتی دارید که کاربران از دیدن آن لذت ببرند و حتی اگر بار اول خرید نکنند، برای نگاهی دیگر به آن بازگردند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 67 = 69

دکمه بازگشت به بالا
بستن