طراحی و ساخت وبسایت

چگونه صفحه سوالات متداول خود را بسازید؟

یک صفحه سوالات متداول یا صفحه پرسش و پاسخ، به سوالات متداول کاربران در وب سایت شما پاسخ می‌دهد. بسیاری از کسب و کارها این صفحات را برای کمک به کاربران در درک محصولات و خدمات خود دارند و در طراحی سایت خود می‌گنجانند. صفحه پرسش‌های متداول شما ممکن است شامل پرسش‌ها و پاسخ‌هایی درباره ساعات کار، سیاست‌های بازگشت، گزینه‌های پرداخت یا اطلاعات حمل و نقل باشد.

یک لیست سوالات متداول موثر نیازهای مخاطبان شما را پیش بینی می‌کند، به سوالات آنها پاسخ می‌دهد و آنها را به محتوای مرتبط در سایت شما راهنمایی می‌کند. اگر طراحی صفحه سوالات متداول درست انجام شود، یک صفحه پرسش و پاسخ حتی می‌تواند رتبه شما را در گوگل افزایش دهد  و به سئو سایت شما کمک کند. در این مقاله، بهترین روش‌ها برای انتشار صفحات پرسش‌های متداول را به شما معرفی می‌کنیم.

مزایای صفحه سوالات متداول

یک صفحه سوالات متداول می‌تواند به طور قابل توجهی تجربه کاربر مشتری را بهبود بخشد. شما باید صفحات پرسش و پاسخ را به عنوان افزونه خدمات مشتری مشاهده کنید.  یک صفحه سؤالات متداول بهینه شده نیز می‌تواند ترافیک سئو زیادی را به همراه دارد. به علاوه، این صفحه می‌تواند حاوی پیوندهای داخلی باشد که از سؤالات متداول به صفحات دیگر در سایت اشاره کنند. این لینک های داخلی برای سئو عالی هستند زیرا به گوگل کمک می کنند تا صفحات سایت شما را پیدا کرده و فهرست بندی کند.

صفحه سوالات متداول در مقابل پایگاه دانش

صفحات سؤالات متداول معمولاً به سوالات ساده با پاسخ های ساده و مستقیم پاسخ می‌دهند. از سوی دیگر، پایگاه‌های دانش مفصل‌تر است. آنها برای حل مشکلات پیچیده تری برای مشتریان طراحی شده اند. صفحات پایه دانش حاوی مقالات طولانی، راهنماهای نحوه کار، آموزش ها و حتی ویدیوها هستند.

این دو نهاد اهداف مشابهی دارند. اما آنها کمی متفاوت هستند. نمونه‌هایی از سوالاتی که ممکن است در صفحات پرسش‌های متداول یک فروشگاه آنلاین بیابید عبارتند از:

  • سیاست بازگشت محصول شما چیست؟
  • حمل و نقل چقدر طول میکشد؟
  • ساعات کاری فروشگاه شما چقدر است؟

اکنون بیایید در مورد نحوه ایجاد صفحه سوالات متداول خود صحبت کنیم.

چگونه یک صفحه پرسش‌های متداول بسازیم (بهترین روش‌ها)

برای ایجاد یک صفحه پرسش‌های متداول که ترافیک ارگانیک را هدایت می‌کند و برای بازدیدکنندگان مفید است، این بهترین شیوه‌ها را دنبال کنید. شروع با انتخاب سوالات مناسب برای پاسخ.

1. متداول ترین سوالات خود را مشخص کنید

اولین قدم این است که مشخص کنید مشتریان شما واقعاً می خواهند بدانند.

شما می توانید این کار را به دو روش مختلف انجام دهید:

  1. اطلاعاتی را از تیم خدمات مشتری خود (اگر دارید) یا ایمیل پشتیبانی دریافت کنید
  2. انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی

می‌توانید با صحبت کردن با فردی در تیم خدمات مشتری خود شروع کنید تا در مورد سوالاتی که زیاد می‌پرسند ایده بگیرید.

یا اگر از یک میز راهنمایی یا نرم افزار مرکز تماس استفاده می کنید، می توانید داده های موجود را غربال کنید. این ممکن است شامل تماس های ضبط شده، جزئیات مکتوب در مورد مسائل خاص مشتری و غیره باشد. تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند به شما کمک کند عبارات جستجویی را که افراد در گوگل و سایر موتورهای جستجو وارد می کنند را شناسایی کنید.

2. یک ساختار منطقی و واضح تعریف شده را دنبال کنید

پیمایش بهترین صفحات سؤالات متداول واقعاً آسان است زیرا دارای بخش‌های واضحی بر اساس نوع سؤالی است که پرسیده می‌شود. شما باید بتوانید هر صفحه در سایت خود را در دسته بندی های منطقی قرار دهید. در غیر این صورت، کاربران (و موتورهای جستجو) ممکن است نتوانند آنها را پیدا کنند. به طور مشابه، هر سؤال در صفحه سؤالات متداول شما باید در دسته بندی گسترده ای قرار گیرد که در صفحه فهرست شده است.

3. نمایش سوالات مرتبط در بالای صفحه

مردم اغلب برای یافتن پاسخ سوالات خود عجله دارند. بنابراین بهتر است به مهم‌ترین یا اخیراً در بالای صفحه پاسخ دهید. به عنوان مثال، چیزی مانند “حمل و نقل چقدر طول می کشد؟” همیشه برای یک فروشگاه آنلاین مرتبط خواهد بود. بنابراین در بالای صفحه منطقی خواهد بود.

اما شاید اخیراً محصول یا به‌روزرسانی جدیدی منتشر کرده باشید. مردم احتمالاً در مورد آن سؤالاتی دارند، بنابراین می‌توانند گزینه‌های خوبی برای درج بالای صفحه نیز باشند.

از تحقیقات خود در مرحله اول استفاده کنید تا مشخص کنید که کدام سؤالات را ابتدا پوشش دهید. در نظر گرفتن:

  • سوالاتی که مشتریان یا مشتریان احتمالی اغلب از شرکت شما می پرسند
  • سوالات با بیشترین حجم جستجو
  • سوالاتی که به تنهایی مطرح می کنید و می خواهید اولویت بندی کنید
  • سوالات اخیر که می تواند به شما کمک کند به ویژگی ها یا اخبار جدید پاسخ دهید

4. به سوالات به طور واضح و مختصر پاسخ دهید

اگر زمینه های زیادی برای پوشش دادن دارید، سعی نکنید به یک میلیون سوال مرتبط پاسخ دهید.  در عوض، در هر صفحه به یک سوال اصلی پاسخ مختصر و واضح بدهید.

5. در صفحه سوالات متداول تجربه کاربری را در نظر بگیرید

به خاطر داشته باشید که صفحات پرسش و پاسخ صفحات بسیار مهمی برای بازدیدکنندگان شما هستند، آنها برای UX حیاتی هستند. افزودن عناصر مفید مانند قابلیت جستجو و منوهای کشویی می تواند پیمایش صفحه شما را آسان تر کند. برای شروع، اکثر کاربران با در نظر گرفتن یک سوال خاص در صفحه سوالات متداول شما قرار می‌گیرند.

6. صفحه سوالات متداول خود را منتشر کنید

اکنون زمان طراحی و انتشار صفحه سوالات متداول است.  این ایده خوبی است که پیوندی به سؤالات متداول خود در نوار ناوبری اصلی خود قرار دهید. به این ترتیب، مهم نیست کاربران در کجای وب سایت شما هستند، در صورت نیاز به کمک می‌توانند به صفحه دسترسی داشته باشند.

7. صفحه سوالات متداول خود را به روز کنید

همانطور که تجارت شما رشد می‌کند و تغییر می‌‌کند، صفحه سوالات متداول شما نیز باید انجام شود. مهم است که اطلاعات صفحه سوالات متداول را به روز نگه دارید تا مشتریان شما بتوانند به آن اعتماد کنند. این ممکن است بدیهی به نظر برسد. اما این مشکلی است که بسیاری از صفحات سؤالات متداول دارند. اگر صفحه سوالات متداول خود را به روز نگه ندارید، ممکن است مشتریانی را از دست بدهید که نمی توانند محصول شما را تشخیص دهند.

مرحله نهایی: طرحواره سوالات متداول را به صفحه خود اضافه کنید

نشانه گذاری طرحواره به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا اطلاعات سایت شما را بهتر درک کنند. این شامل ساختار داده های شما به گونه ای است که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی بخوانند.

در صفحه سوالات متداول می‌توانید به سوالات رایج پاسخ دهید، شکاف‌های فرصت‌های کلمه کلیدی از دست رفته را پر کنید یک ساختار پیوند داخلی قوی در سراسر سایت خود ایجاد کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 28 = 29

دکمه بازگشت به بالا
بستن