سئو

از این اشتباهات سئو برای وب سایت فروشگاهی خود اجتناب کنید

رتبه بندی بالا در نتایج موتورهای جستجوی گوگل باید در اولویت هر وب سایت تجارت الکترونیک یا فروشگاهی برای جذب مشتری باشد. از سوی دیگر، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو سایت (SEO) می‌‌تواند به شما کمک کند بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، به رتبه اول گوگل دست پیدا کنید. با این حال همه نمی‌توانند از کمپین های سئوی خود نتیجه بگیرند. یکی از دلایل شکست آنها اجرای تکنیک های قدیمی یا نادرست سئو است. در این مقاله قصد داریم چند مورد از رایج ترین اشتباهات سئو در زمینه تجارت الکترونیک یا وب سایت های فروشگاهی و ابزارهایی را که به شما در جلوگیری از آنها کمک می‌کند را مورد بحث قرار دهیم.

چرا سئو سایت و اجتناب از اشتباهات سئو مهم است

بیش از 40 درصد از مردم خرید آنلاین خود را با موتورهای جستجو آغاز می‌کنند. علاوه بر این، بیش از 23٪ از سفارشات تجارت الکترونیک مربوط به ترافیک ارگانیک سایت است. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که سایت تجارت الکترونیک شما در SERP ها ظاهر می‌شود. اینجاست که سئو وارد می‌شود تا به شما کمک کند رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک کسب کنید و به طور ارگانیک به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.

سئوی تجارت الکترونیک شامل جنبه‌های محتوا، از جمله توضیحات دقیق محصول، متن جایگزین روی عکس‌ها و بررسی‌ها برای کمک به بازدیدکنندگان در تصمیم‌گیری خرید است. همچنین به عناصر فنی مانند حفظ عملکرد وب و رفع خطاهایی مانند dns_probe_finished_nxdomain اشاره دارد.

رایج ترین اشتباهات سئو سایت های تجارت الکترونیک که باید از آنها اجتناب کنید

در ادامه چند اشتباه رایج سئو سایت را مورد بحث قرار خواهد گرفت تا به شما در اجتناب از آنها کمک کنیم.

ساختار سایت بد

ساختار سایت به نحوه ساخت ناوبری سایت اشاره دارد. یک ساختار سایت خوب ضروری است زیرا بر عناصر حیاتی SEO، مانند خزیدن ربات های گوگل در سایت و تجربه کاربر (UX) تأثیر می‌گذارد.

یک قانون سرانگشتی این است که اطمینان حاصل شود که افراد می‌توانند با سه کلیک به هر صفحه ای دسترسی پیدا کنند.

ساختار سایت بد
ساختار سایت بد

همچنین به لینک های داخلی توجه کنید زیرا آنها یک سلسله مراتب ایجاد می‌کنند و صفحات را در وب سایت شما به هم متصل می‌کنند.

اگر در مورد کیفیت ساختار سایت خود مطمئن نیستید، از ابزارهایی مانند Netpeak Software و SEOprofiler برای تجزیه و تحلیل آن استفاده کنید. آنها ساختار وب سایت را بررسی می‌کنند و محاسبه می‌کنند که موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان برای دسترسی به صفحات سایت شما به چند کلیک نیاز دارند.

سازگار نبودن وب سایت با موبایل

از دیگر اشتباهات سئو سازگار نبودن سایت فروشگاهی شما با موبایل است. از ژوئیه 2019، گوگل ایندکس اول موبایل را فعال کرده است، به این معنی که از نسخه موبایل یک وب سایت برای نمایه سازی و رتبه بندی سایت ها استفاده می‌کند. توسعه دهندگان این ایده را آغاز کردند زیرا دیدند اکثر کاربران با دستگاه تلفن همراه به گوگل دسترسی دارند.

پایین بودن سرعت لود وب سایت

بیش از 50 درصد از افراد سایتی که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول می‌کشد را ترک می‌کنند. بنابراین، داشتن یک وب سایت تجارت الکترونیک با بارگذاری سریع ضروری است و سرعت پایین از دیگر اشتباهات سئو است.

چندین راه برای افزایش سرعت سایت وجود دارد:

  • سرویس هاست خود را ارتقا دهید.
  • پلاگین های غیر ضروری را حذف کنید. تعداد زیاد افزونه ها ممکن است به کاهش سرعت صفحه کمک کنند.
  • از ابزارهایی مانند Pingdom و PageSpeed ​​Insights Google برای آزمایش سرعت وب سایت خود و شناسایی مشکلات استفاده کنید.

بهینه نکردن تصاویر محصولات سایت فروشگاهی

تصاویر پتانسیل زیادی برای بهبود سئو دارند زیرا گوگل می‌تواند آنها را در نتایج جستجوی تصویر خود نشان دهد. بنابراین، بهینه سازی تصاویر در وب سایت های تجارت الکترونیک به اندازه داشتن حق کپی قانع کننده بسیار مهم است.

برای انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که تمام متن جایگزین تصاویر را پر کرده و توضیحات تصویر را با کلمات کلیدی مناسب اضافه کنید.

اشتباهات سئو
بهینه نکردن تصاویر محصولات سایت فروشگاهی

علاوه بر این، مطمئن شوید که تصاویر زمان بارگذاری در وب سایت شما را کاهش نمی‌دهند. آنها را قبل از آپلود در وب سایت فشرده کنید یا یک پلاگین کمپرسور را برای یک فرآیند خودکار نصب کنید، مانند Optimole و EWWW Image Optimizer.

عدم نظارت بر لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ فرآیند دریافت بک لینک از سایت های دیگر است. بک لینک ها می‌توانند اعتبار را نشان دهند و به موتورهای جستجو و خوانندگان کمک کنند تا صفحه شما را کشف کنند.

برای ایجاد استراتژی بک لینک خود، بر لینک هایی که به دست آورده اید نظارت کنید. ببینید چه نوع محتوایی شامل پیوند است و از چه انکر تکست استفاده شده است. اطمینان حاصل کنید که آنها در وب سایت های با کیفیت استفاده می‌شوند.

عدم استفاده از گواهی SSL

گواهی SSL وب سایت ها را قادر می‌سازد از HTTP به HTTPS حرکت کنند. HTTPS از اطلاعات حساس، از جمله رمزهای عبور و شماره کارت اعتباری محافظت می‌کند و باعث می‌شود کاربران فروشگاه آنلاین شما را قابل اعتماد بدانند.

علاوه بر این، گوگل به کاربران خود در صورت بازدید از یک وب سایت بدون گواهی SSL هشدار می‌دهد. بسیاری از پلتفرم های تجارت الکترونیک و ارائه دهندگان هاست گواهینامه های SSL را در بسته خود ارائه می‌دهند.

عدم توجه به ساختار صفحه

یک بلاک متنی بزرگ می‌تواند باعث شود صفحه شما حاوی اطلاعات زیادی به نظر برسد، در نتیجه افراد سایت را ترک کرده و نرخ پرش را افزایش می‌دهد. بنابراین، پاراگراف‌ها را کوتاه نگه دارید و فاصله نیز باید بین آن‌ها وجود داشته باشد.

نداشتن وبلاگ در وب سایت

وبلاگ نویسی یکی از ساده ترین روش ها برای افزودن کلمات کلیدی و محتوا به وب سایت شماست، همچنین به بهبود رتبه بندی کمک می‌کند.

سخن پایانی

سئو سایت برای فروشگاه های آنلاین ضروری است زیرا به آنها کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک، رتبه های بالاتر و مشتریان بالقوه بیشتری به دست آورند. با این حال بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌های بی‌تجربه اشتباهات سئو زیادی را مرتکب می‌شوند در نتیجه بسیاری از بازاریابان و صاحبان مشاغل در بهینه سازی موتورهای جستجو به نتیجه نمی‌رسند.

برای به دست آوردن نتیجه مطلوب از سئو سایت خود و کسب رتبه بالاتر در گوگل، باید از چند اشتباهی که در این مقاله توضیح دادیم اجتناب کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

41 − = 31

دکمه بازگشت به بالا
بستن