سئو

آموزش گام به گام سئو سایت (مبانی آسان SEO برای افراد مبتدی تا پیشرفته)

اگر به‌تازگی با بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو سایت (SEO) آشنا شده‌اید، خواندن یک منبع برای آموزش گام به گام سئو به زبان ساده برای شما ضروری است. در این مرحله، احتمالاً چند اصطلاح اساسی مانند تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی درون صفحه را شنیده اید. اما چگونه می‌توانید تمام دانشی را که تاکنون جمع آوری کرده اید به کار ببرید؟

در این مقاله از طریق آموزش گام به گام سئو شما را راهنمایی خواهیم کرد. مهم نیست که چقدر در سئو سایت تازه کار هستید، هر کسی می‌تواند با نکات سئو زیر شروع به کار کند. اما بدانید رتبه گرفتن سایت شما در صفحات برتر گوگل شاید یک سال یا بیشتر طول بکشد زیرا سئو یک بازی طولانی است.

آموزش گام به گام سئو

برای آموزش گام به گام سئو سایت (SEO) باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • مرحله 1: کلمات کلیدی را پیدا کنید.
  • مرحله 2: کلمات کلیدی را در عنوان صفحه قرار دهید.
  • مرحله 3: کلمات کلیدی را در URL صفحه قرار دهید.
  • مرحله 4: کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود قرار دهید.
  • مرحله 5: کلمات کلیدی را در متن H1 خود قرار دهید.
  • مرحله 6: از کلمات کلیدی در محتوای صفحه استفاده کنید.
  • مرحله 7: لینک دهی به وب سایت را آغاز کنید.
  • مرحله 8: رتبه خود را کنترل کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی

در آموزش گام به گام سئو اولین اصل یافتن کلمه کلیدی مناسب است. تحقیق درباره کلمات کلیدی به سادگی انتخاب لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار شما است. به این فکر کنید که کدام کلمات به احتمال زیاد افراد را وادار به انجام کاری می‌کنند که می‌خواهید انجام دهند و روی آن کلمات تمرکز کنید.

شما می‌توانید از یک ابزار اختصاصی تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، اما به عنوان یک مبتدی، عاقلانه است که در ابتدا کلمات کلیدی خود را به طور مستقیم انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قهوه برشته شده را می‌فروشید، ممکن است «قهوه برشته شده»، «قهوه کلمبیایی» و «روستر قهوه محلی» را انتخاب کنید.

این کلمات کلیدی را در یک صفحه گسترده یا سند فهرست کنید تا بتوانید آنها را پیگیری کنید. سپس، یک کلمه یا عبارت را برای استفاده در یک صفحه از سایت خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر، شما نمی‌خواهید کلمات کلیدی مختلف را در یک صفحه هدف قرار دهید. شما می‌خواهید یک کلمه کلیدی و همچنین هر کلمه کلیدی که از نظر معنایی با آن مرتبط است را هدف قرار دهید. در مثال زیر می‌توانید چند نوع کلیدواژه را برای CRM ببینید.

پیدا کردن کلمات کلیدی
پیدا کردن کلمات کلیدی

به عنوان مثال، ممکن است صفحه ای برای «روستر قهوه محلی» بنویسید. در این صفحه، می‌توانید عبارات مرتبط معنایی مانند «قهوه محلی»، «برشته‌کننده قهوه در نزدیکی من»، «برشته‌کننده قهوه [نام شهر]» و «قهوه بو داده محلی» را هدف قرار دهید.

کلمات کلیدی را در عنوان صفحه قرار دهید

عنوان صفحه یکی از مهمترین مواردی است که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای تعیین اینکه چه چیزی در یک صفحه وب وجود دارد، ارزیابی می‌کنند. عنوان چیزی است که در بالای نتیجه صفحه وب شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می‌شود. توجه داشته باشید که چگونه برند زیر کلمه کلیدی خود، درباره قهوه روستر یا Atlanta Coffee Roaster را در عنوان صفحه خود قرار داده است:

کلمات کلیدی را در عنوان صفحه قرار دهید
کلمات کلیدی را در عنوان صفحه قرار دهید

کلمات کلیدی را در URL صفحه قرار دهید

از اصول مهم بعدی در آموزش گام به گام سئو انتخاب URL است. گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز از متن URL صفحه برای تعیین محتوای صفحه وب استفاده می‌کنند. شما باید از کلمه کلیدی یا عبارت خود استفاده کنید. با این حال زیاده روی نکنید و آن را کوتاه، توصیفی و ساده نگه دارید.

کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود قرار دهید

توضیحات متا صفحه شما می‌تواند بیشتر به موتورهای جستجو و کاربران بگوید که صفحه شما در مورد چیست.

کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود قرار دهید
کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود قرار دهید

توضیحات متا از دیگر اصول آموزش گام به گام سئو است. متا باید توسط یک شخص قابل خواندن و منطقی باشد.

کلمات کلیدی را در متن H1 خود قرار دهید

انتخاب تیتر اول یا H1 از مهم‌ترین مراحل آموزش گام به گام سئو است. متن H1 معمولا عنوان یک مقاله یا متن بزرگتر در بالای صفحه شما است. گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌توانند این عنوان را ببینند و به کلمات موجود در متن H1 اهمیت بیشتری می‌دهند. مطمئن شوید که کلمه یا عبارت کلیدی شما در عنوان یا تیتر اول وجود دارد.

از کلمات کلیدی در محتوای صفحه استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی هدف در محتوای خود بخش مهمی از استراتژی سئو داخلی شما و آموزش گام به گام سئو است. انجام این کار به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که صفحه در واقع مربوط به کلمه کلیدی است و باید در نتایج جستجو نشان داده شود. از کلمه کلیدی خود در هر جایی از 4-6 بار یا 10-12 بار استفاده کنید. توصیه کلی در آموزش گام به گام سئو سایت این است که فقط به طور طبیعی بنویسید و زیاده روی نکنید.

برای وب سایت خود لینک ایجاد کنید

هنگامی که از طریق کلمات کلیدی خود ارتباط را به موتورهای جستجو نشان دادید، زمان شروع کار سخت است: ایجاد پیوندهای ورودی به وب سایت خود از سایت های معتبر در صنعت یا جایگاه شما.

مسلماً لینک دهی یکی از مهمترین مراحل آموزش گام به گام سئو است که باید انجام دهید. تعداد و کیفیت لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می‌کنند برای گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ارزیابی رتبه شما در شرایط مختلف بسیار مهم است. اگر مردم به شما لینک می‌دهند، به این معنی است که سایت شما اطلاعات معتبر و قابل اعتمادی را در مورد یک موضوع خاص ارائه می‌دهد. همچنین باید به وب‌سایت‌های مرتبط با صنعت خود پیوند خارجی داشته باشید، که ارتباط شما را با آن کلمه کلیدی بیشتر نشان می‌دهد.

بر رتبه خود نظارت داشته باشید

آخرین مرحله در آموزش گام به گام سئو، این است که نتایج تلاش های خود را بررسی کنید. به موتورهای جستجو زمان بدهید تا کار خود را انجام دهند (از چند هفته تا چند ماه) و سپس به بررسی رتبه خود ادامه دهید تا ببینید چه اتفاقی افتاده و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

اگر به تازگی سئوی سایت را شروع کرده اید، می‌توانید با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود در گوگل، این رتبه را به صورت دستی بررسی کنید. همچنین توصیه می‌کنیم از کنسول جستجوی گوگل برای مشاهده رتبه بندی خود به صورت رایگان استفاده کنید.

سخن پایانی

مقاله حاضر راحت ترین ترین و کلی ترین آموزش گام به گام سئو بود، پس اجازه ندهید یادگیری شما در اینجا متوقف شود. با مراحل بالا، می‌توانید ایجاد یک استراتژی موثر بهینه سازی موتور جستجو را شروع کنید، اما به خاطر داشته باشید که سئو دارای بخش های بیشماری است که مراقبت، توجه و سرسختی زیادی را می‌طلبد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

66 − = 58

دکمه بازگشت به بالا
بستن