سئو

راهنمای گام به گام برای نوشتن پست وبلاگ

نوشتن پست وبلاگ در واقع تولید محتوا برای یک وبلاگ است. یک پست وبلاگ نوشته ای است که در یک وبلاگ منتشر می شود و اغلب برای جذب خوانندگان در مورد یک موضوع خاص ایجاد شده است. پست‌های وبلاگ می‌توانند از نظر طول و سبک بسیار متفاوت باشند، اما عموماً هدفشان اطلاع‌رسانی، سرگرم کردن یا متقاعد کردن خواننده است.

پست وبلاگ چیست؟

پست وبلاگ معمولا خبر یا مقاله ای است که در بخش وبلاگ یک وب سایت منتشر می شود. یک پست وبلاگ معمولاً موضوع یا پرس و جوی خاصی را پوشش می دهد، ماهیت آموزشی دارد، از 600 تا 2000+ کلمه متغیر است و شامل انواع رسانه های دیگر مانند تصاویر، ویدئوها، اینفوگرافیک ها و نمودارهای تعاملی است.

نوشتن پست وبلاگ به شما و کسب و کارتان این امکان را می دهد که در مورد هر موضوعی، بینش، افکار و داستان ها را در وب سایت خود منتشر کنید. آنها می توانند به شما در افزایش آگاهی از برند، اعتبار، تبدیل و درآمد کمک کنند. مهمتر از همه، آنها می توانند به شما کمک کنند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

مراحل نوشتن پست وبلاگ

برای نوشتن پست وبلاگ اگر موضوعی عمومی و بسیار جستجو شده را انتخاب کنید که توسط رقبای اصلی یا برندهای معتبر تر پوشش داده شده است، بعید است که پست شما در صفحه اول صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار گیرد. با انتخاب موضوعی که تعداد کمی از وبلاگ نویسان درباره آن نوشته اند، به وبلاگ تازه خود فرصت رشد دهید.

1. موضوعی را انتخاب کنید که در مورد آن علاقه مند و آگاه هستید

قبل از نوشتن هر چیزی، موضوعی را برای پست وبلاگ خود انتخاب کنید. موضوع برای شروع می تواند بسیار کلی باشد. به عنوان مثال، اگر شرکتی هستید که یک CRM را برای مشاغل کوچک می فروشید، پست شما ممکن است در مورد اهمیت استفاده از یک نرم افزار واحد برای همسو نگه داشتن تیم های بازاریابی، فروش و خدمات شما باشد. اگر در ارائه ایده های موضوعی مشکل دارید، یک جلسه طوفان فکری موضوعی خوب باید به شما کمک کند.

2. یک کلمه کلیدی جستجوی کم را برای بهینه سازی مورد هدف قرار دهید

یافتن یک کلمه کلیدی با جستجوی کم در گوگل برای شروع نوشتن پست وبلاگ عالی است. این موضوعات رقابت کمتری را ارائه می دهند و بنابراین باید به پست وبلاگ جدید شما اجازه دهند راحت تر رتبه بندی شود.

3. این عبارت را در گوگل جستجو کنید تا هدف جستجوی مخاطبان خود را درک کنید

شما موضوع خود را دارید، اکنون، باید بررسی کنید که هدف جستجوی کاربر با یک پست وبلاگ برآورده شود. اگر کسی به دنبال “مشکلات لوله کشی زیر سینک آشپزخانه” است، ممکن است به دنبال آموزش، نمودار، مقاله یا محصولی باشد که بتواند مشکل را برطرف کند. چگونه قصد جستجو را دوباره بررسی می کنید؟ عبارت را گوگل کنید و به نتایج نگاه کنید.

4. سوالات و اصطلاحات مربوط به آن موضوع را بیابید

شما یک موضوع بسیار منحصر به فرد دارید که تا کنون تنها توسط چند نفر پوشش داده شده است. زمان آن فرا رسیده است که با پوشش موضوعات مرتبط یا مجاور آن را تقویت کنید.

5. طرح کلی نوشتن پست وبلاگ را ایجاد کنید

گاهی اوقات، پست‌های وبلاگ می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را برای خواننده و نویسنده داشته باشند. ترفند این است که اطلاعات را به گونه ای سازماندهی کنید تا خوانندگان از طولانی بودن یا مقدار محتوا مرعوب نشوند.

6. یک مقدمه بنویسید و آن را جذاب کنید

برای نوشتن پست وبلاگ باید ابتدا توجه خواننده را جلب کنید. اگر خواننده را در چند پاراگراف اول، یا حتی جملات اول از دست بدهید، آنها خواندن را متوقف خواهند کرد. شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید: داستان یا جوک بگویید، همدل باشید، یا خواننده را با یک واقعیت یا آمار جالب درگیر کنید. سپس، هدف پست خود را شرح دهید و توضیح دهید که چگونه مشکلی که خواننده ممکن است با آن مواجه شود را برطرف کند. این به خواننده دلیلی برای ادامه خواندن می دهد و به آنها نشان می دهد که چگونه این پست به آنها کمک می کند تا کار یا زندگی خود را بهبود بخشند.

7. اشتراک گذاری و تبلیغ کنید

پست وبلاگ خود را در رسانه های اجتماعی، از طریق خبرنامه ها و هر کانال دیگری مرتبط با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

نوشتن یک پست وبلاگ شامل چندین مرحله کلیدی برای اطمینان از جذابیت، آموزنده و ساختارمند بودن آن است. با دنبال کردن این مراحل، می توانید یک پست وبلاگ جذاب برای خوانندگان ایجاد کنید.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 47 = 50

دکمه بازگشت به بالا
بستن