سئو

بهترین روندهای بازاریابی برای وب سایت تجارت الکترونیک

از زمان شروع همه‌گیری کرونا، نه تنها 25 درصد از فروشگاه‌های حضوری سایت تجارت الکترونیک را راه‌اندازی کرده‌اند، بلکه پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2040، 95 درصد از کل خریدها از طریق تجارت الکترونیک باشد.

نتیجه نهایی؟ تجارت الکترونیک باقی خواهد ماند و کسب و کارهایی که می خواهند سرپا بمانند باید از روندها و فناوری تجارت الکترونیک مطلع باشند.

روندهای وب سایت تجارت الکترونیک

با توجه به  آمار تجارت الکترونیک بالا، داشتن یک وب سایت تجارت الکترونیک درجه یک باید اولویت اصلی مشاغلی باشد که به دنبال افزایش فروش آنلاین هستند. بیایید نگاهی بیندازیم به چند استراتژی وب سایت تجارت الکترونیک و ویژگی هایی که برای مشاغل کار می کنند.

1. اکنون بخرید بعدا پرداخت کنید

بر اساس شاخص اقتصاد دیجیتال 2021 Adobe ، گزینه‌های خرید قسطی در مارس 2021 سالانه 166٪ افزایش یافته است. نام‌هایی مانند Klarna و Square اخیراً رونق گرفته‌اند و تبلیغات آنها در سراسر YouTube ظاهر شده است. طبق این مقاله CNBC گزینه های BNPL عمدتا توسط خریداران جوان تر هدایت می شود.

2. بهینه سازی نرخ تبدیل

این یکی از آن روندهای همیشه پرطرفدار است. برای بسیاری از سایت ها، به دست آوردن مشتریان بیشتر به معنای دریافت ترافیک بیشتر نیست، بلکه تبدیل ترافیک بیشتر است. این همان چیزی است که بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) در مورد آن است، و همانطور که فناوری UX برای ما قابل دسترس تر می شود، انتظارات مصرف کنندگان در سایت های ما نیز افزایش می یابد.

در حالی که سئو تجارت الکترونیک هنوز مهم است، برخی از کسب‌وکارها عاقلانه هستند که مقداری بودجه را که برای هدایت ترافیک استفاده می‌شود، به تلاش‌هایی برای تبدیل بهتر ترافیک مانند افزودن فراخوان‌ها به اقدام در مکان‌های بیشتر، عناصر تست A/B و بهبود اختصاص دهند. سرعت صفحه سرعت صفحه همچنین Core Web Vitals شما را بهبود می بخشد.

3. معماری بدون سرور

با رشد تجارت الکترونیک، سایت ها به دنبال راه هایی برای مقابله با افزایش تقاضا می گردند. با معماری بدون سرور ارائه‌دهنده فضای ابری به صورت پویا منابع را تخصیص می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید بدون نیاز به تهیه یا مدیریت هیچ سروری، مقیاس‌بندی الاستیک داشته باشید.

این فناوری خود را در صنایع دیگر ثابت کرده است، بنابراین طبیعی است که وب سایت های تجارت الکترونیک از این گزینه انعطاف پذیر استفاده می کنند. مزایا واضح است: عدم خرابی به دلیل مشکلات مقیاس‌بندی، کاهش قابل توجه هزینه‌ها (بدون نیاز به سرورهای اضافی)، اشکال‌زدایی آسان از یک نقطه ورود از سمت توسعه‌دهنده و موارد دیگر.

4. CMS بدون هد

فناوری Headless قالب های صفحه، کدهای پشتیبان و سایر اجزای دست و پا گیر که می توانند سرعت وب سایت را کاهش دهند حذف می کند. رویکرد بدون هر به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا به سرعت عملکرد پلتفرم خود را افزایش دهند تا بتوانند بدون نیاز به ایجاد صفحات جدید یا استفاده از منابع غیر ضروری برای ارائه یک تجربه بهینه، جهش‌های ترافیک یا افزایش حجم فروش را بهتر مدیریت کنند.

5. تجارت محاوره ای

چت بات ها به افزایش تعامل با مشتریان شما، ارائه تجربیات شخصی و ارائه پشتیبانی سریع تر کمک می کنند. می‌توانید از آن‌ها برای پاسخ به سؤالات رایج، پیشنهاد محصولات، سرنخ‌های مسیر یا اعلام استفاده کنید. استفاده از چت بات ها برای فروش مستقیم نیز در حال افزایش است: حدود 60 درصد از نسل هزاره کالاهای اساسی مانند غذا و لباس را از طریق نرم افزار مکالمه خریداری می کنند.

6. تجارت الکترونیک B2B

خطوط بین بازاریابی B2C و B2B به طور فزاینده ای مبهم می شوند و انتظار می رود که بازار تجارت الکترونیک جهانی B2B تا سال 2028 به 256 تریلیون دلار برسد. احساس فشار برای ادامه دادن و افزایش گردش مالی آنلاین آنها یک گزینه محبوب است.

همانطور که ابزارهای تجارت الکترونیک برای کسب و کارهای کوچک و محلی به طور گسترده در دسترس قرار می گیرند، شاهد تغییر بیشتر کسب و کارهای B2B، بزرگ و کوچک، به سمت آنلاین یا ایجاد جریان درآمد از تجارت الکترونیک خواهیم بود.

7. تجربه Omnichannel

تجربه همه‌کاناله روند بزرگی را برای سال 2023 نشان می‌دهد. مشتریان می‌خواهند هنگام خرید، بتوانند به طور یکپارچه بین دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف جابجا شوند. اگر آنها خریدی را از طریق تلفن خود شروع کنند، باید بتوانند آن را در لپ تاپ خود به پایان برسانند و شرکت هایی که در این زمینه آماده نیستند، فرصت را از دست خواهند داد.

مشتریان می گویند که استفاده از بیش از یک کانال هنگام خرید برای آنها مهم است. این کاملاً منطقی است وقتی در نظر بگیرید که مردم اکنون چگونه از فناوری استفاده می کنند: ما اغلب چندین بار در روز بین دستگاه ها جابه جا می شویم، بنابراین طبیعی است که بخواهیم تجربه خرید ما منعکس کننده آن باشد.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

23 − 22 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن