کوچینگ

چگونه یک طرح تجاری برای یک شرکت مشاوره مالی ایجاد کنیم؟

داشتن یک طرح تجاری یا بیزینس پلن مانند داشتن یک برنامه جنگی است: ممکن است بسته به موقعیت، همیشه تصمیم به پیروی از آن نداشته باشید، اما همچنان برای ترسیم مسیر موفقیت به آن نیاز دارید. در حالی که درخواست از یک‌ کوچینگ کسب و کار برای ایجاد یک طرح تجاری برای یک شرکت مشاوره مالی معمول است، اما هیچ‌کس بهتر از شما اهداف تجاری شما را نمی‌داند و می‌ توانید خودتان آن را طراحی کنید و تنها پس از آن از یک متخصص بخواهید آن را بررسی کند.

در این مقاله، ما اصول ایجاد یک طرح کسب و کار را پوشش می دهیم، توضیح می دهیم که چه نوع طرح هایی وجود دارد، کدام نوع از طرح کسب و کار برای یک شرکت مالی بهترین است و برنامه کسب و کار شما باید شامل چه مواردی باشد تا برای شما کار کند. ما همچنین چک لیستی را در اختیار شما قرار می دهیم که به شما کمک می کند تا به سرعت طرح کسب و کار یا طرح تجاری خود را تایید کنید.

طرح تجاری شرکت مشاوره مالی چیست؟

طرح تجاری یک استراتژی دقیق است که شما برای مستندسازی اهداف تجاری قابل دستیابی و قابل اندازه گیری و تنظیم یک برنامه اقدام که به شما امکان می دهد به اهداف خود برسید ایجاد می کنید. اغلب شامل پیش بینی های مالی، یک برنامه بازاریابی انعطاف پذیر و تحقیقات بازار می شود. همچنین باید بیانیه ماموریت کسب و کار خود را به آن اضافه کنید و توجه داشته باشید که چه کسی مسئول هر مرحله از برنامه شما است.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است به یک طرح تجاری نیاز داشته باشید. اول از همه، هنگام ایجاد آن، چشم انداز و اهداف خود را روشن می کنید، موانع احتمالی را شناسایی می کنید و ایده های خود را به تیم خود منتقل می کنید. ثانیاً، شما در حال تنظیم یک نقشه راه هستید که به شما امکان می دهد اقدامات تیم خود را همگام کنید تا مطمئن شوید که همه در یک صفحه هستید.

هدف یک طرح کسب و کار اغلب به این سه ایده اصلی می رسد:

  • برای خلاصه کردن استراتژی کلی کسب و کار خود و اطمینان از اجرای بلندمدت آن
  • برای تامین مالی از سرمایه گذاران خود
  • برای پیش بینی تقاضا و رقابت آینده

چه نوع طرح تجاری را انتخاب کنید

انواع مختلفی از طرح های تجاری وجود دارد که هر کدام مزایای خود را دارند. با این حال، همه آنها ممکن است برای یک شرکت مالی مناسب نباشند، چه رسد به اینکه سرمایه گذاران خود را در صورت داشتن آنها راضی کنند. بیایید سه نوع اصلی طرح تجاری را مرور کنیم و مشخص کنیم که کدام یک برای یک شرکت مشاوره مالی بهترین است.

طرح راه اندازی ناب

اگر «استارت‌آپ ناب» اثر اریک ریس را خوانده باشید، ممکن است قبلاً حدس زده باشید که این نوع طرح کسب‌وکار قوی‌ترین ایده‌های کتاب او را در بر می‌گیرد، مانند آنچه برای مشتری شما ارزش می‌آورد و ارزیابی قابلیت‌های ارزش خدمات.

طرح Lean Startup بر کمک به کسب و کار شما برای آزمایش سریع و اعتبارسنجی ایده های تجاری شما متمرکز است. اغلب توسط استارت آپ ها و کسب و کارهای اولیه برای ایجاد یک نقشه راه برای کسب و کار خود، با تمرکز بر شناسایی و آزمایش مفروضات کلیدی در مورد بازار و مخاطبان هدف، استفاده می شود.

همانطور که بر روی طرح کسب و کار شرکت مشاوره مالی خود کار می کنید، می توانید از یک طرح استارتاپ ناب استفاده کنید و سپس با تکامل خود بر روی آن بسازید.

طرح تجاری عملیاتی (داخلی)

این نوع طرح توسط کسب و کارها برای هدایت عملیات داخلی خود استفاده می شود. همچنین بر تصمیم‌گیری در همه سطوح تأثیر می‌گذارد و بینش‌هایی در مورد کارکنان، بودجه و معیارهای عملکرد را در بر می‌گیرد. در حالی که جزئیات بیشتر از یک طرح راه اندازی ناب است، این نوع طرح کسب و کار اغلب فقط شامل عملیات است و نمی تواند نیازهای یک شرکت مشاوره مالی را به طور کامل پوشش دهد. با این حال، می توانید آن را بخشی از طرح تجاری اصلی خود قرار دهید.

طرح کسب و کار سنتی

این نوع طرح جامع‌تر و دقیق‌تر است و اغلب توسط کسب‌وکارهای مستقر برای ترسیم استراتژی و عملیات خود استفاده می‌شود. این شامل بخش هایی در مورد تجزیه و تحلیل بازار، توضیحات شرکت، ارائه خدمات، استراتژی بازاریابی و فروش، عملیات و پیش بینی های مالی است.

برای یک شرکت مشاوره مالی، یک طرح کسب و کار سنتی بهترین انتخاب خواهد بود زیرا بر آنچه برای جذب سرمایه گذاران و انتقال چشم انداز شرکت به ذینفعان مهم است تمرکز دارد. همچنین اغلب دارای بخش هایی در مورد تجزیه و تحلیل بازار است که برای درک فضای رقابتی و متمایز کردن شرکت از رقبا بسیار مهم است.

علاوه بر این، یک طرح کسب و کار سنتی چارچوبی را برای اندازه گیری پیشرفت فراهم می کند، که برای شرکت های مشاوره مالی که باید در یک بازار دائما در حال تغییر چابک و سازگار باشند، مهم است. با گنجاندن پیش بینی های مالی دقیق، شرکت همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که درک روشنی از انتظارات درآمد و هزینه خود دارد و می تواند تصمیمات آگاهانه ای در مورد کارکنان، بازاریابی و سایر سرمایه گذاری ها اتخاذ کند.

چه چیزی در یک طرح کسب و کار گنجانده شود

چیزی به نام طرح کسب و کار کامل وجود ندارد. قبل از اینکه خودتان شروع به ایجاد آن کنید، باید این را بدانید. عوامل زیادی وجود دارد که در کوتاه مدت و بلندمدت بر عملکرد شرکت مشاوره مالی شما تأثیر می گذارد که پیش بینی همه آنها غیرممکن است. با این حال، این بدان معنا نیست که طرح کسب و کار شما کار نخواهد کرد. ایده پشت ایجاد یک طرح کسب و کار شناسایی مشکلات احتمالی، ارزیابی صنعت و ایجاد یک نقشه راه انعطاف پذیر است که به شما امکان می دهد به اهداف خود برسید.

بیایید مرور کنیم که چه بخش هایی را باید در طرح کسب و کار خود بگنجانید تا آن را به نتیجه برسانید.

خلاصه اجرایی

این بخش از طرح تجاری شما هم برای شما و هم برای سرمایه گذاران ضروری است. شما باید آن را کوتاه و دقیق نگه دارید. هرکسی که می خواهد بداند شرکت شما چگونه کار می کند و می خواهد نگاهی اجمالی به نکات کلیدی و نیازهای مالی داشته باشد، باید بتواند آن را در خلاصه اجرایی شما بیابد.

در یک خلاصه اجرایی، توصیه می کنیم به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • ایده های پشت کسب و کار شما چیست؟
  • شرکت شما به چه مسائلی می پردازد و چگونه شرکت شما در بازار جا می شود؟
  • استراتژی قیمت گذاری شما چیست؟
  • چقدر بودجه نیاز دارید؟
  • بازگشت سرمایه مورد انتظار چقدر است؟
  • استراتژی خروج چیست؟
  • چگونه قصد دارید مالکیت را تقسیم کنید؟

برای ایجاد یک خلاصه اجرایی، مهم‌ترین نکات را از همه زمینه‌های طرح کسب‌وکار خود انتخاب کنید و به خوانندگان خود مروری کوتاه اما قدرتمند از کسب‌وکار خود ارائه دهید.

توضیحات شرکت

این بخش باید شرح مفصلی از شرکت شما، از جمله ساختار قانونی، بیانیه مأموریت، ارزش‌های اصلی و اهداف کلیدی آن ارائه دهد.

همچنین ممکن است بخواهید با اشاره به بهترین نمونه ها در جایگاه خود، مشخص کنید که چرا ساختار قانونی را که در حال حاضر برای تجارت خود استفاده می کنید انتخاب کرده اید.

یک نمودار سازمانی برای نشان دادن نقش‌ها و مسئولیت‌های هر یک از افراد در سازمان و همچنین اینکه چگونه تخصص و تجربه آنها به موفقیت شرکت شما کمک می‌کند. علاوه بر این، رزومه و رزومه اعضای اصلی تیم خود را نیز درج کنید.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است بخواهید در توضیحات شرکت بگنجانید، تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای شرکت شما است. شما می توانید از تجزیه و تحلیل SWOT برای تجزیه و تحلیل ویژگی های داخلی و خارجی استفاده کنید که ممکن است بر موفقیت اهداف کسب و کار شما تأثیر بگذارد.

تحلیل صنعت

این بخش از طرح تجاری باید شامل اطلاعات دقیق در مورد وضعیت فعلی صنعت و بازارهای هدف آن باشد. به منظور تجزیه و تحلیل صنعت، مواد مرجع مرتبط مانند صفحات گسترده، نمودارهای دایره ای و نمودارهای میله ای باید برای نمایش موثر داده های مرتبط استفاده شوند.

این مهم است که در صنعت خود تحقیق کنید، از سطح محلی شروع کنید و به سطوح منطقه ای و جهانی بروید تا در مورد بهترین شیوه ها بیاموزید. توصیه می‌کنیم آمارهای موجود و داده‌های تاریخی را بررسی کنید تا با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، ماهیت و پتانسیل رشد این صنعت را درک کنید.

یک نمای کلی صنعت ایجاد کنید

ارائه یک نمای کلی از الگوهای رشد صنعت، نوسانات اقتصادی و پیش بینی درآمد بسیار مهم است. علاوه بر این، تحولات اخیر را مستند کنید و اخبار و هرگونه نوآوری در حال ظهور را نظارت کنید. این تجزیه و تحلیل همچنین باید استراتژی های بازاریابی و روندهای عملیاتی و مدیریتی را که در حال حاضر در صنعت رایج است، بررسی کند.

بازیگران اصلی را مرور کنید

فهرستی از شرکت‌های برتر در صنعت به همراه یک نمای کلی از داده‌های رقبای مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کنید. این به شما در برنامه ریزی بازاریابی و فروش و همچنین در یادگیری در مورد ارزش های پیشنهادی بسیار کمک می کند.

خطرات احتمالی را ترسیم کنید

کسب و کارها به طور مرتب در معرض انواع مختلفی از نیروهای خارجی هستند که ممکن است تأثیر منفی بر عملیات آنها داشته باشد. در این بخش از طرح کسب و کار خود، باید عوامل خارجی که ممکن است بر موفقیت شما تأثیر بگذارند را نیز مشخص کنید.

برنامه ی بازاریابی

این بخش باید استراتژی بازاریابی و فروش شما را تشریح کند، از جمله اینکه چگونه قصد دارید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و با آنها تعامل داشته باشید، چگونه قصد دارید آنها را به مشتریان پولی تبدیل کنید و چگونه انتظار دارید آنها را حفظ کنید.

طرح عملیات

طرح عملیات در طرح تجاری به عنوان مکانیزمی برای تبدیل برنامه ها به عمل عمل می کند. این بر اساس داده های به دست آمده از تجزیه و تحلیل بازار، ارزیابی مشتری و تجزیه و تحلیل رقابتی است که در بخش های قبلی طرح کسب و کار مشخص شده است.

یک برنامه عملیاتی موفق اغلب به سوالات زیر پاسخ می دهد:

  • چه کسی مسئول هر وظیفه ای است؟
  • چه وظایفی باید انجام شود؟
  • عملیات در کجا انجام خواهد شد؟
  • وظایف چگونه باید انجام شود؟
  • هزینه تکمیل کار چقدر است؟

رویکردهای مختلفی برای یک برنامه عملیاتی وجود دارد، و الگوهایی وجود دارند که برای صنایع خاص بهترین کار را دارند. برای یک شرکت مشاوره مالی، مهم است که بخش‌های زیر را در برنامه عملیاتی خود لحاظ کنید:

  1. شرح فرآیندهای کوتاه مدت که وظایف شرکت مشاوره مالی شما را تشکیل می دهد (جلسات مشتری، جمع آوری گزارش)
  2. نقاط عطفی که قصد دارید به آنها برسید. هر شرکتی باید اهداف واقعی و قابل اندازه گیری خود را تعیین کند. برای مثال، یکی از نقاط عطف شما ممکن است رسیدن به نرخ بازگشت سرمایه مشخص باشد.

سخن پایانی

تهیه یک طرح تجاری دقیق برای شرکت های مشاوره مالی برای رسیدن به اهداف مورد نظرشان بسیار مهم است. این طرح باید توانایی شرکت را برای رویارویی با شرایط خارجی، ارائه برآوردهای مالی و برنامه های مختلف بازاریابی، عملیاتی و مالی برای پیشرفت ارزیابی کند. ایجاد یک طرح کسب و کار مناسب شانس موفقیت بلند مدت شما را افزایش می دهد.

 

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن