طراحی و ساخت وبسایت

نحوه ایجاد گوگل وب استوری در سایت وردپرسی

گفتن قصه برای بازاریابی قدیمی ترین هنر فروش است. از فروشندگان خیابانی گرفته تا فروشگاه های آنلاین گران قیمت، همه کسب و کارها از داستان سرایی برای جذب خریداران استفاده می‌کنند. قابلیت گوگل وب استوری به شما کمک می‌کند تا استوری های جذاب و تعاملی ایجاد کنید و مخاطبین خود را درگیر کنید. در این مقاله به آموزش گام به گام نحوه ادغام گوگل وب استوری (Google Web Stories) در وب سایت وردپرس می‌پردازیم.

گوگل وب استوری چیست؟

داستان های وب، قطعات محتوای تعاملی و باز هستند که شامل عناصر بصری مانند تصاویر، متون، ویدئوها و غیره هستند که در اسلایدهای قابل کشیدن ارائه می‌شوند. می‌توانید جلوه‌ها، انیمیشن‌ها و سایر سفارشی‌سازی‌های مختلف را اضافه کنید تا چیزی جذاب و منحصربه‌فرد برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

اگرچه گوگل یک سایت رسانه اجتماعی نیست، اما همچنان از یک ویژگی محبوب استفاده می‌کند زیرا به راحتی کاربران را قادر می‌سازد اطلاعات را مصرف کنند. در زندگی پرشتاب امروزی، مردم خواهان تکه های قابل توجهی از اطلاعات هستند و داستان های وب گوگل دقیقاً همین را ارائه می‌دهد. این نیز یکی از دلایل محبوبیت فرمت های ویدئویی کوتاه است.

قالب داستان های وب برای داستان سرایی، به روز رسانی زنده، آموزش، تبلیغ، و انجام نظرسنجی و نظرسنجی عالی است. اما برخلاف داستان‌های سایت‌های اجتماعی، کاربران می‌توانند داستان‌های وب گوگل را دانلود و توزیع کنند.

داستان های وب چگونه در گوگل نمایش داده می‌شوند؟

داستان های وب به عنوان یک کاروسل (Carousel) در فید Google Discover در تلفن های Android و iOS با نسخه های به روز برنامه Google ظاهر می‌شوند.

نحوه ایجاد گوگل وب استوری در سایت وردپرسی
نحوه ایجاد گوگل وب استوری در سایت وردپرسی

آنها همچنین در نتایج جستجوی Google به صورت مجزا یا گروه بندی شده تحت عنوان Visual Stories هنگامی که هر چیزی را که مربوط به تناسب اندام، سبک زندگی، سلامت، تندرستی، سرگرمی و غیره است جستجو می کنید، ظاهر می‌شوند.

در سطح جهانی، در جستجوی تصویر گوگل، استوری ها به صورت کارت های تصویری با نماد داستان های وب روی آن ها نمایش داده می‌شوند. در نتیجه، این قابلیت یک افزونه قانع کننده برای وب سایت شما است که به شما امکان می‌دهد استوری های بصری را نشان دهید تا مخاطبان را جذب وب سایت خود کنید.

چگونه گوگل وب استوری را در وردپرس ایجاد کنیم؟

اکنون که می‌دانید استوری های وب گوگل چیست وقت آن رسیده که یاد بگیرید چگونه با استفاده از یک افزونه برای وب سایت وردپرس خود استوری های گوگل ایجاد کنید.

افزونه Google web stories را نصب کنید

می‌توانید Web Stories را دانلود کنید، یک افزونه وردپرس که توسط گوگل ساخته شده است. این امکان را به کاربران وردپرس می‌دهد تا با ویژگی‌هایی مانند کشیدن و رها کردن، قالب‌های طرح‌بندی، پیوند دادن و غیره، داستان‌های بصری در وب‌سایت‌های خود ایجاد کنند.

این افزونه برای ایجاد گوگل وب استوری کاملا رایگان است، به شما امکان می‌دهد جذاب‌ترین روایت‌های بصری را طراحی کنید و روشی منحصربه‌فرد برای تعامل با کاربرانتان فراهم می‌کند.

برای نصب افزونه Web Stories، وارد داشبورد وردپرس خود شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از پنل مدیریت، به Plugins > Add New بروید.
  • بر روی آپلود افزونه کلیک کنید و فایل افزونه Web Stories دانلود شده را انتخاب کنید.
  • روی Install کلیک کنید.
  • در آخر افزونه را فعال کنید.

پس از آن، تنظیمات Web Stories را باز کنید و تنظیمات را برای اضافه کردن جزئیات مرتبط با کسب و کار خود، مانند شناسه ردیابی Google Analytics، لوگوی برند، کسب درآمد، اتصال افزونه خود با پلتفرم های تجارت الکترونیک و موارد دیگر، پیکربندی کنید.

اولین  گوگل وب استوری خود را ایجاد کنید

به تنظیمات Web Stories بروید و روی دکمه Create New Story کلیک کنید تا اولین Google Web Story خود را ایجاد کنید.

نحوه ایجاد گوگل وب استوری در سایت وردپرسی
نحوه ایجاد گوگل وب استوری در سایت وردپرسی

رابط ویرایشگر سازماندهی شده است و کار با آن برای مبتدیان آسان است. دارای قسمت های زیر می‌باشد:

  • پنل Insert, Style, and Publish: سمت چپ دارای گزینه هایی است که به شما امکان می دهد تصاویر، فیلم ها، متون، اشکال، محصولات و الگوهای مختلف را درج کنید. همچنین می‌توانید نام تجاری، زمان‌بندی انتشار، پیشرفت صفحه، صدا و قابلیت مشاهده را پیکربندی کنید.
  • Canvas: در وسط ویرایشگر داستان ها، بوم را دارید که می توانید عناصر طراحی را بکشید و رها کنید تا داستان خود را ایجاد کنید.
  • Sidebar: در سمت راست، شما می توانید عناصر اضافه شده به بوم خود را سفارشی کنید.

در افزونه Web Stories، به مجموعه ای از رسانه های با استفاده رایگان دسترسی دارید. علاوه بر این، می توانید به فایل های رسانه ای ذخیره شده در کتابخانه وردپرس خود دسترسی داشته باشید و تصاویر، فیلم ها، صداها و غیره خود را از پنل Insert آپلود کنید.

تغییر رنگ پس زمینه و تصویر

برای افزودن پس‌زمینه رنگی به استوری خود، روی دکمه تغییر رنگ پس‌زمینه کلیک کنید و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

نحوه ایجاد گوگل وب استوری در سایت وردپرسی
نحوه ایجاد گوگل وب استوری در سایت وردپرسی

روی دکمه Insert Background Media کلیک کنید تا تصاویر، ویدیوها یا الگوهایی را به استوری خود اضافه کنید.

نحوه ایجاد گوگل وب استوری در سایت وردپرسی
نحوه ایجاد گوگل وب استوری در سایت وردپرسی

همچنین، می‌توانید پوشش عنصر پس‌زمینه (ویدیو یا تصویر) خود را روی بوم انتخاب کنید.

اضافه کردن اشکال و برچسب های مختلف

می توانید اشکال مختلف را اضافه کنید و اندازه، رنگ، حاشیه و تراز آنها را از منوی درج سفارشی کنید. همچنین، چندین برچسب با طرح‌های مینیمالیستی دریافت می‌کنید تا داستان‌هایتان جذاب‌تر به نظر برسند.

افزودن محصولات به گوگل وب استوری

افزونه Web Stories برای داستان سرایی بصری طراحی شده است و به شما این امکان را می‌دهد که در حین بازاریابی محصول خود بین اسلایدها ارزش اضافه کنید.

 گوگل وب استوری در سایت وردپرسی
نحوه ایجاد گوگل وب استوری در سایت وردپرسی

اما برای فروش با داستان، باید گزینه پیوند محصول را از تنظیمات Web Stories پیکربندی کنید.

اقدام خرید را از none به WooCommerce تنظیم کنید. پس از آن، محصولات WooCommerce شما به افزونه Web Stories پیوند داده می‌شوند و در پنل خرید در ویرایشگر داستان ظاهر می‌شوند.

 گوگل وب استوری در سایت وردپرسی
گوگل وب استوری در سایت وردپرسی

برای افزودن هر محصولی از لیست، روی دکمه + کلیک کنید. به عنوان یک نماد ظاهر می‌شود که برچسب قیمت محصول پس از حرکت روی آن قابل مشاهده است.

انتشار گوگل وب استوری

برای انتشار استوری وب خود، روی دکمه Publish در گوشه سمت راست بالای ویرایشگر داستان کلیک کنید. این شبیه به انتشار هر پست یا صفحه دیگری در وردپرس است.

عنوان داستان، توضیحات، لوگوی آپلود، تصویر پوستر و SEO Optimized Slug را وارد کنید. شما همچنین می‌توانید پیشرفت صفحه و مدت زمان را تعیین کنید. برای محتوای توصیفی، پیشرفت صفحه را به صورت دستی نگه دارید تا خوانندگان بتوانند با سرعت خودشان مطالعه کنند. پس از بررسی دقیق، اولین استوری وب گوگل خود را منتشر کنید.

سخن پایانی

داستان سرایی محتوای شما را غنی می‌کند و یک استراتژی عالی برای سئو است. این کار به خوانندگان شما اجازه می‌دهد در هنگام تعامل با وب سایت شما، تجربه ای همه جانبه داشته باشند. افزونه Google Web Stories for WordPress به شما این امکان را می‌دهد که محتوای بصری بسیار جذابی برای بازاریابی ایجاد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 3

دکمه بازگشت به بالا
بستن