طراحی و ساخت وبسایت

چگونه یک سایت وردپرس حرفه ای طراحی کنیم؟

یادگیری طراحی سایت وردپرس حرفه ای چیزی بیش از زیبایی شناسی است و این بدان معناست که طراحی سایت شما باید به اندازه محتوای سایت با دقت برنامه ریزی شود. هنگام ایجاد یک سایت حرفه ای و قابل اعتماد، باید تم، ترکیب فونت، پالت رنگ و موارد دیگر را در نظر بگیرید. اگر سایت شما از رنگ بد استفاده کند، متن بیش از حد داشته باشد یا به هر نحوی غیرحرفه‌ای به نظر برسد، بازدید کنندگانی که وارد می‌شوند سریع خارج می‌شوند و نرخ پرش سایت شما بالا می‌رود.

در این مقاله، مواردی را که باعث می‌شود یک سایت وردپرس حرفه ای به نظر برسد را بررسی خواهیم کرد و همچنین اشتباهات رایج را پوشش می‌دهیم.

چگونه یک  سایت وردپرس حرفه ای بسازیم؟

قبل از ایجاد یک سایت در وردپرس، بیایید در مورد آنچه که هر وب سایتی را حرفه ای جلوه می‌دهد صحبت کنیم. با گستره وسیعی از سازندگان سایت و ابزارهای دیجیتالی موجود، هر کسی می‌تواند نحوه ساخت یک وب سایت را بیاموزد. اما طراحی یک وب سایت حرفه ای بدون پیش زمینه طراحی یا فناوری کار آسانی نیست. این تا حدی به این دلیل است که وب سایت های تجاری اطلاعات زیادی را در یک فضای کوچک بسته بندی می‌کنند.

چه در حال ایجاد یک سایت حرفه ای برای یک سرمایه گذاری انفرادی یا یک کسب و کار تاسیس شده باشید، وب سایت شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تبلیغات بازاریابی
  • تجارت الکترونیک
  • انجمن برای تعامل
  • محتوایی مانند وبلاگ یا عکس محصول
  • صفحات فرود
  • کال تو اکشن
  • نام تجاری
  • آزمون های تعاملی
  • انتخاب ایمیل

این اطلاعات زیادی برای سازماندهی و نمایش است، به خصوص اگر تجربه طراحی زیادی نداشته باشید.

بعد، با هر قدمی که برمی دارید، به مخاطب خود فکر می‌کنید. به هر حال، اگر وب سایت شما افراد را به سمت خود جذب نکند، به کسب و کار شما کمکی نخواهد کرد. شما همچنین می‌دانید که جذب هر کسی کافی نیست؛ وب سایت شما باید مخاطبان هدف را درگیر کند. این معمولاً به معنای ساختن شخصیت‌های خریدار و سپس انجام برخی حدس‌های آموزشی است.

در نهایت، ایجاد یک سایت وردپرس حرفه ای در مورد طراحی چشم نواز است. فکر کردن به رنگ، فونت و عکاسی برای برخی افراد سرگرم کننده است. اما برای برخی می‌تواند آزاردهنده، گیج کننده یا خسته کننده باشد. برخی از ویژگی های یک وب سایت حرفه ای عبارتند از:

یک هویت برند واضح ایجاد کنید

یک نام تجاری عالی الهام بخش اعتماد است، به راحتی قابل یادآوری است و می‌تواند مانند شرکت شما تکامل یابد. بهترین برندهای دنیا نیز منحصر به فرد، مرتبط و مبتکر هستند. این ساده به نظر می‌رسد، اما چگونه می‌توان برندی ایجاد کرد که همه این کارها را انجام دهد؟

شما می‌توانید برای الهام گرفتن از رقبا نگاه کنید، اما ممکن است در نهایت ظاهر آنها را کپی کنید. برای ساختن برند خود می‌توانید با یک متخصص کار کنید. یا آن را به تنهایی ادامه دهید.

هر کدام را که انتخاب کنید، طراحی وب سایت شما زمانی که هویت برند مشخصی داشته باشید آسان است. این به این دلیل است که برند شما شامل موارد زیر است:

  • رنگ ها
  • تایپوگرافی
  • لوگو

این هوشمندانه است که هویت برند حرفه ای خود را با راهنمای برند جمع آوری کنید. راهنمای برند شما همچنین باید شامل صدای کپی شما و سایر دستورالعمل‌ها برای تبلیغ برند شما باشد.

سایت خود را برای استفاده و خواندن آسان کنید

یکی دیگر از ویژگی های یک وب سایت حرفه ای سهولت استفاده از آن است. اکثر وب سایت ها ترکیبی از متن، تصویر و ویدئو هستند. شما می خواهید که آنها بتوانند هر زمان و هر کجا که نیاز دارند اطلاعات را از سایت شما دریافت کنند.

کاربران شما ممکن است تمام وقت دنیا را برای جستجو در هر برگه و خواندن تک تک متن های سایت شما داشته باشند. اما به احتمال زیاد آنها بین برگه ها حرکت می‌کنند و به سرعت سایت شما را برای پاسخ جستجو می‌کنند.

برای ایجاد یک سایت وردپرس حرفه ای قابل استفاده به یاد داشته باشید:

  • منوها را کوتاه نگه دارید
  • دکمه ها را در صفحه برجسته کنید
  • طرح‌بندی صفحه‌تان را روی مهم‌ترین چیز متمرکز کنید
  • در هنگام افزودن انیمیشن یا پنجره های بازشو متفکر باشید

همچنین سعی کنید از رایج ترین کلمات برای آیتم های منو استفاده کنید.

سایتی طراحی کنید که روی هر صفحه ای کار کند

مخاطبان شما ممکن است سایت شما را در یک کامپیوتر رومیزی در اتاقی با نور خوب اسکن کنند. اما به همان اندازه احتمال دارد که آنها در حال اسکن کردن لپ تاپ در یک اتاق تاریک در حین تماشای تلویزیون یا اسکرول کردن با تلفن همراه خود در یک کافه شلوغ هستند. ایجاد یک طراحی وب ریسپانسیو که بتواند با هر وضوح، اندازه یا جهت صفحه نمایش منعطف و تنظیم شود، مهم است.

طراحی وب ریسپانسیو نیازمند برنامه ریزی دقیق است. این فقط در مورد ساختار سایت شما نیست. به عنوان مثال، شما باید عکس هایی بگیرید که می‌وانند به صورت عمودی یا افقی کار کنند. تصاویر باید به اندازه کافی با کیفیت باشند تا در مانیتورهای بزرگ و کوچک واضح به نظر برسند.

از تصاویر با کیفیت استفاده کنید

از آنجایی که بسیاری از مشاغل بودجه محدودی دارند، تصاویر همیشه در اولویت نیستند اما مهم هستند. 40 درصد از مصرف کنندگان می گویند که عکس ها و تصاویر بالاترین عنصر بصری در یک وب سایت هستند.

تصاویر به طراحی وب سایت شما شخصیت می‌بخشند و به برجسته شدن آن کمک می‌کنند. در حالی که بسیاری از کسب و کارها از عکاسی استوک استفاده می‌کنند، سرمایه گذاری برای گرفتن عکس های اصلی نیز ایده خوبی است. تنها چیزی که نیاز دارید یک تلفن همراه برای ایجاد یک عکس عالی برای وب سایت خود است.

برای داشتن یک  سایت وردپرس حرفه ای مخاطبان خود را درگیر کنید

مهم نیست که وب سایت شما چقدر حرفه ای به نظر می‌رسد، باید افراد را درگیر کند. این بخش از طراحی وب سایت یکی از مهم ترین ها است، اما می‌تواند یک راز نیز باشد. تجزیه و تحلیل وب سایت می‌تواند به شما کمک کند تا زمانی که سایت شما برای چند ماه آنلاین است، مشکلات را ریشه کن کنید. برای الهام گرفتن، وب‌سایت‌های دیگر در حوزه، صنعت و جامعه محلی خود را بررسی کنید.

با دنبال کردن برخی مراحل، می‌توانید یک سایت وردپرس سفارشی ایجاد کنید که هویت برند شما را تقویت می‌کند و تجربیات استثنایی را برای بازدیدکنندگان شما فراهم می‌کند. بیایید در ادامه آنها را مورد بحث قرار دهیم.

یک تم قابل تنظیم انتخاب کنید

هنگام نصب وردپرس، یک تم پیش فرض به طور خودکار در سایت شما نصب می‌شود. در نگاه اول متوجه خواهید شد که بسیار ساده است.

تم وردپرس
تم وردپرس

اگر به این موضوع پایبند هستید، می‌توانید از ویرایشگر گوتنبرگ یا صفحه ساز دیگری برای سفارشی کردن آن استفاده کنید.  شما می‌توانید با سفارشی کردن این تم پیش فرض یک سایت زیبا ایجاد کنید. اما برخی محدودیت ها ممکن است شما را از شخصی سازی سایت خود تا آنجا که می خواهید باز دارد.

برای کنترل بیشتر بر ظاهر سایت خود، می توانید از میان صدها تم رایگان و ممتاز وردپرس که از طریق دایرکتوری قالب وردپرس یا بازارهای شخص ثالث موجود است، انتخاب کنید.

پالت رنگ خود را انتخاب کنید

با شروع سفارشی کردن تم خود، گزینه های رنگی تقریبا نامحدودی خواهید داشت. این دلیلی برای دور شدن از راهنمای برند شما نیست. در عوض، یک پالت رنگی برای سایت خود انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

 سایت وردپرس حرفه ای
چگونه یک سایت وردپرس حرفه ای طراحی کنیم

اجرای طرح رنگ خود در تمام صفحات سایت شما و همچنین در مواد تبلیغاتی و محتوای رسانه های اجتماعی، به تقویت آگاهی از برند شما و جذب و حفظ مخاطبان وفادار در پلتفرم ها و کانال ها کمک می‌کند. هنگامی که یک پالت رنگ برای برند خود دارید، می‌توانید از آن رنگ ها در نوار کناری، پیوندها، عنوان ها و پاورقی استفاده کنید. این یک راه عالی برای دستیابی به یک ظاهر یکپارچه در سراسر سایت شما است.

فونت خود را انتخاب کنید

بسیاری از تم های وردپرس با فونت های از پیش نصب شده ارائه می‌شوند، اما می‌توانید فونت های سفارشی را به صورت دستی یا با افزونه اضافه کنید تا ظاهر سایت خود را ارتقا دهید. برای طراحی  سایت وردپرس حرفه ای می‌توانید از بین صدها فونت انتخاب کنید، محدود کردن انتخاب خود می‌تواند دشوار باشد. باید مطمئن شوید که سبک فونت و همچنین اندازه نقطه، وزن و رنگی که انتخاب می‌کنید به راحتی در دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه قابل خواندن است.

سخن پایانی

برای ساختن یک  سایت وردپرس حرفه ای لازم نیست طراح باشید. یک وب سایت حرفه ای آنچه را که کسب و کار شما ارائه می‌دهد برجسته می‌کند. با دنبال کردن مراحل بالا، می‌توانید انتخاب‌های طراحی استراتژیک داشته باشید که هدف و برند تجاری شما را منعکس می‌کند. شما می‌توانید وب سایتی ایجاد کنید که به کاربران کمک می‌کند به کسب و کار شما اعتماد کنند و در آن سرمایه گذاری کنند.

امتیاز دهید
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 7 = 3

دکمه بازگشت به بالا
بستن